Glasdør/rude med kattelem i

Vi skal have en ny terrassedør i vores stue, hvor der ved siden af er et kæmpestort vindue. Vi har et ønske om at få monteret en kattelem i enten (glas)terrassedør eller i det store vindue, således at vores kat frit kan gå ind og ud af stuen og ud på vores lukkede terrasse. Men alle fagfolk vi snakker med siger, at det ikke kan lade sig gøre, fordi det er en termorude? Kan det virkelig passe? Vores tømrer siger de ikke kan levere en dør med hul i, en anden tømrer siger vi skal få indsat ny dør og derefter købe ny rude til døren med hul i?? Er der nogen, der har erfaring med kattelemme i glasdøre/vinduer??

1 Synes om

Vi skal også snart skifte dør, så jeg følger tråden med stor interesse… :slight_smile:

Jeg fandt nogle der ville gøre det i en termorude men det kostede en arm og et ben. Så det kan altså godt lade sig gøre

http://lokalglarmester.dk/glarmester/kattelem.aspx

Fundet vha. google og “kattelem i termorude” - så kan I sikkert også finde nogle lokale til hvor I nu bor :slight_smile:

1 Synes om

Vi kiggede engang efter havedør med kattelem… Puha, de var dyre :see_no_evil:

ja det er sådan en 4-5000 kr. klassen de priser jeg har fundet.
Det gik ligesom lidt i standby da :wink:

haha, den der har jeg været inde på en million gange - det er nemlig ca eneste hit, når jeg søger kattelem i termorude vejle :stuck_out_tongue:

1 Synes om

Prisen på en kattelem i en rude er vild. Og så ville jeg være bekymret over holdbarheden.

Når der alligevel skal købes ny dør, så ville jeg bestille en dør med en lille fyldning forneden, hvor der kan saves ud til en kattelem. Evt. bestille et passende hul i fyldningen.

2 Synes om

Firmaet kan desværre ikke levere døren med mindre end 60 cm træ forneden - dvs halvdelen af min terrassedør således bliver træ, og dt kommer til at æde alt lyset i stuen :thinking:

Også det jeg ender med at gøre, at betale så meget for ‘hul i en glasdør’ var slet ikke noget jeg ville

60 cm er mindre end 1/3 af normal dørhøjde - er du sikker på, ar det betyder meget for lysindfaldet…?

1 Synes om

hvorfor ikke bare få en småsprosset dør…så er det da enkelt at pille en rude ud og erstatte med en lem