Mon ikke du kan afvaske gulvet i noget, der gør det mindre glat i overfladen? Noget der er kattevenligt, naturligvis…
Ellers tror jeg at gulvtæppe er løsningen - med skridsikkert underlag under!
Nu ved jeg selvfølgelig ikke om det er en leje-lejlighed, men hvis det er, kan du så ikke kontakte udlejeren om problemet?
Det lyder da ret vildt, at I sådan render og skvatter pga. en glat plet.
Det kan jo ende gruelig galt
Lotte, hvis du vil ha det kan jeg godt spørge min svoger han er gulvlægningsmand…(er det et ord?) nå men hvis jeg skal spørge ved jeg at han vil starte med at spørge hvad det er for en slags gulv, parketgulv, clickgulv m.m OG hvad det er behandlet med, olie, lak, sæbe el.lign?
[QUOTE=Lindvig;602927]Nu ved jeg selvfølgelig ikke om det er en leje-lejlighed, men hvis det er, kan du så ikke kontakte udlejeren om problemet?
Det lyder da ret vildt, at I sådan render og skvatter pga. en glat plet.
Det kan jo ende gruelig galt [/QUOTE]
Det er leje-lejlighed … Og kunne selvfølgelig kontakte ham, men det var mere om der var nogen der havde nogen fif…
For nej, det går ikke som det er nu …- Det er ALT for farligt…
[QUOTE=HeroldDesign;602937]Lotte, hvis du vil ha det kan jeg godt spørge min svoger han er gulvlægningsmand…(er det et ord?) nå men hvis jeg skal spørge ved jeg at han vil starte med at spørge hvad det er for en slags gulv, parketgulv, clickgulv m.m OG hvad det er behandlet med, olie, lak, sæbe el.lign?[/QUOTE]7
Det var rigtig sødt af dig men det aner jeg slet ikke …
Har du sprøjtet med silikone eller lignende? Fx imprægnering til fodtøj? Det gør nemlig gulvet afsindig glat.
Jeg vil også foreslå en grundig afvaskning til at starte med, måske med en opløsning med salmiakspiritus (ammoniakvand).
Du siger, du ikke ved, hvad det er for et gulv, men du må i hvert fald kunne se på det, om det er lakeret eller ej. Har du forresten ikke postet et billede herinde hvor gulvet kan ses?
[QUOTE=Else;602972]Har du sprøjtet med silikone eller lignende? Fx imprægnering til fodtøj? Det gør nemlig gulvet afsindig glat.
Jeg vil også foreslå en grundig afvaskning til at starte med, måske med en opløsning med salmiakspiritus (ammoniakvand).
Du siger, du ikke ved, hvad det er for et gulv, men du må i hvert fald kunne se på det, om det er lakeret eller ej. Har du forresten ikke postet et billede herinde hvor gulvet kan ses?[/QUOTE]
Har ikke vasket gulvet i noget - Og det er kun lige ud for mit vindue, hvor solen står ind - Derfor jeg tænker måske det har noget med det at gøre ?
Gulvet er blevet behandlet - Min far siger lakeret …
Så glatte gulve er heller ikke godt for hverken katte- og hundeben og især ikke for killinger og hvalpe, da de mange udskridningen kan forårsage PL (løse knæskaller).
[QUOTE=Lotte;602978]Har ikke vasket gulvet i noget - Og det er kun lige ud for mit vindue, hvor solen står ind - Derfor jeg tænker måske det har noget med det at gøre ?
Gulvet er blevet behandlet - Min far siger lakeret …[/QUOTE]
Nej, jeg spurgte ikke, om du havde vasket det - jeg foreslog, at du kunne vaske det af med noget.
Og da gulvet åbenbart er specielt glat i et bestemt område, spurgte jeg, om du måske havde sprayet dit fodtøj mens du stod i det område.
Mine børn har gået til rollespil, og de latexvåben, man bruger der, skal silikonebehandles af og til. Engang gjorde de det indendørs, og gulvet blev sindssyg glat, der hvor sprayen ramte. Og det samme sker med imprægneringsmiddel.
Et andet forslag: Måske kan en forsigtig slibning med meget fint sandpapir afhjælpe problemet? Du skal selvfølgelig ikke slibe lakken af, men bare slibe lidt af den glatte overflade væk.
[QUOTE=Else;603028]Nej, jeg spurgte ikke, om du havde vasket det - jeg foreslog, at du kunne vaske det af med noget.
Og da gulvet åbenbart er specielt glat i et bestemt område, spurgte jeg, om du måske havde sprayet dit fodtøj mens du stod i det område.
Mine børn har gået til rollespil, og de latexvåben, man bruger der, skal silikonebehandles af og til. Engang gjorde de det indendørs, og gulvet blev sindssyg glat, der hvor sprayen ramte. Og det samme sker med imprægneringsmiddel.
Et andet forslag: Måske kan en forsigtig slibning med meget fint sandpapir afhjælpe problemet? Du skal selvfølgelig ikke slibe lakken af, men bare slibe lidt af den glatte overflade væk.[/QUOTE]
Hehe, du skal ikke læse det jeg skrive men det jeg tænker
mente os, at jeg ikke havde sprøjtet med noget
Uhaa, jeg tør egentlig ikke røre gulvet med noget, men ringer til udlejer i morgen og spørg …