Glat trægulv

Jeg har trægulv i hele lejligheden - lige pånær badeværelset, der er venlyn …

Men mit trægulv lige i midten af stuen er glat - Og det er som en skøjte bane, jeg faldt der den anden uge, og forstuvet den anden ankel :thumbdown:

Min far er faldet der, og det sammen med min niece …

Og nu jeg har fået min støvle af på den opereret fod, er jeg sku nervøs for at jeg falder …

Det skal lige siges, at der hvor der er glat, står solen ind (når den altså er fremme) - Kan det have noget med det at gøre ??

Og kan jeg gøre noget ved det - Andet end lægge gulvtæppe på ??

sokker med anti slip på? :stuck_out_tongue: Sådan nogen man ofte giver børn på:)

[QUOTE=Blunky;602769]sokker med anti slip på? :stuck_out_tongue: Sådan nogen man ofte giver børn på:)

http://www.smartkidz.dk/shop/stroemper-30c1.html[/QUOTE]

Hehe dem har jeg - men de er ikke nok desværre…

Øv :frowning: Så ved jeg det ikke… Lyder farligt så!

Mon ikke du kan afvaske gulvet i noget, der gør det mindre glat i overfladen? Noget der er kattevenligt, naturligvis…
Ellers tror jeg at gulvtæppe er løsningen - med skridsikkert underlag under! :slight_smile:

[QUOTE=Lotte;602767]

Og kan jeg gøre noget ved det - Andet end lægge gulvtæppe på ??[/QUOTE]

Du kan jo forsøge at gruse :smiley:

:gruble::gruble::gruble:

Måske du kunne købe en form for kokostæppe og lægge der ??

Det ville kattene elske at hvæsse klør i - og det er ikke glat, men det STIKKER når man har bare fødder… :rock:

Nu ved jeg selvfølgelig ikke om det er en leje-lejlighed, men hvis det er, kan du så ikke kontakte udlejeren om problemet?
Det lyder da ret vildt, at I sådan render og skvatter pga. en glat plet.
Det kan jo ende gruelig galt :uha:

Lotte, hvis du vil ha det kan jeg godt spørge min svoger han er gulvlægningsmand…(er det et ord?) nå men hvis jeg skal spørge ved jeg at han vil starte med at spørge hvad det er for en slags gulv, parketgulv, clickgulv m.m OG hvad det er behandlet med, olie, lak, sæbe el.lign?

[QUOTE=Lindvig;602927]Nu ved jeg selvfølgelig ikke om det er en leje-lejlighed, men hvis det er, kan du så ikke kontakte udlejeren om problemet?
Det lyder da ret vildt, at I sådan render og skvatter pga. en glat plet.
Det kan jo ende gruelig galt :uha:[/QUOTE]

Det er leje-lejlighed … Og kunne selvfølgelig kontakte ham, men det var mere om der var nogen der havde nogen fif…

For nej, det går ikke som det er nu …- Det er ALT for farligt…

[QUOTE=HeroldDesign;602937]Lotte, hvis du vil ha det kan jeg godt spørge min svoger han er gulvlægningsmand…(er det et ord?) nå men hvis jeg skal spørge ved jeg at han vil starte med at spørge hvad det er for en slags gulv, parketgulv, clickgulv m.m OG hvad det er behandlet med, olie, lak, sæbe el.lign?[/QUOTE]7

Det var rigtig sødt af dig men det aner jeg slet ikke …

Jeg takker - rart at vide folk vil hjælpe…

Har du sprøjtet med silikone eller lignende? Fx imprægnering til fodtøj? Det gør nemlig gulvet afsindig glat.
Jeg vil også foreslå en grundig afvaskning til at starte med, måske med en opløsning med salmiakspiritus (ammoniakvand).

Du siger, du ikke ved, hvad det er for et gulv, men du må i hvert fald kunne se på det, om det er lakeret eller ej. Har du forresten ikke postet et billede herinde hvor gulvet kan ses?

[QUOTE=Else;602972]Har du sprøjtet med silikone eller lignende? Fx imprægnering til fodtøj? Det gør nemlig gulvet afsindig glat.
Jeg vil også foreslå en grundig afvaskning til at starte med, måske med en opløsning med salmiakspiritus (ammoniakvand).

Du siger, du ikke ved, hvad det er for et gulv, men du må i hvert fald kunne se på det, om det er lakeret eller ej. Har du forresten ikke postet et billede herinde hvor gulvet kan ses?[/QUOTE]

Har ikke vasket gulvet i noget - Og det er kun lige ud for mit vindue, hvor solen står ind - Derfor jeg tænker måske det har noget med det at gøre ?

Gulvet er blevet behandlet - Min far siger lakeret …

Så glatte gulve er heller ikke godt for hverken katte- og hundeben og især ikke for killinger og hvalpe, da de mange udskridningen kan forårsage PL (løse knæskaller).

De glider os, når de kommer løbende …
Så det er hverken godt for dem eller os mennesker…

[QUOTE=Lotte;602978]Har ikke vasket gulvet i noget - Og det er kun lige ud for mit vindue, hvor solen står ind - Derfor jeg tænker måske det har noget med det at gøre ?

Gulvet er blevet behandlet - Min far siger lakeret …[/QUOTE]
Nej, jeg spurgte ikke, om du havde vasket det - jeg foreslog, at du kunne vaske det af med noget. :slight_smile:
Og da gulvet åbenbart er specielt glat i et bestemt område, spurgte jeg, om du måske havde sprayet dit fodtøj mens du stod i det område.
Mine børn har gået til rollespil, og de latexvåben, man bruger der, skal silikonebehandles af og til. Engang gjorde de det indendørs, og gulvet blev sindssyg glat, der hvor sprayen ramte. Og det samme sker med imprægneringsmiddel.

Et andet forslag: Måske kan en forsigtig slibning med meget fint sandpapir afhjælpe problemet? Du skal selvfølgelig ikke slibe lakken af, men bare slibe lidt af den glatte overflade væk.

Ja, en let slibning med fint sandpapir til at gøre lakken lidt ru var også min umiddelbare tanke - uden at jeg dog ved noget om gulve :tihi:

[QUOTE=Else;603028]Nej, jeg spurgte ikke, om du havde vasket det - jeg foreslog, at du kunne vaske det af med noget. :slight_smile:
Og da gulvet åbenbart er specielt glat i et bestemt område, spurgte jeg, om du måske havde sprayet dit fodtøj mens du stod i det område.
Mine børn har gået til rollespil, og de latexvåben, man bruger der, skal silikonebehandles af og til. Engang gjorde de det indendørs, og gulvet blev sindssyg glat, der hvor sprayen ramte. Og det samme sker med imprægneringsmiddel.

Et andet forslag: Måske kan en forsigtig slibning med meget fint sandpapir afhjælpe problemet? Du skal selvfølgelig ikke slibe lakken af, men bare slibe lidt af den glatte overflade væk.[/QUOTE]

Hehe, du skal ikke læse det jeg skrive men det jeg tænker :smiley:

mente os, at jeg ikke havde sprøjtet med noget :smiley:

Uhaa, jeg tør egentlig ikke røre gulvet med noget, men ringer til udlejer i morgen og spørg …

Du kan evt. oprette dig her (tager et minuts tid) og bede om et godt råd:

Jeg har fået flere råd derinde, jeg har fulgt med held. Der erbåde prof.folk og “almindelige” med erfaring.