GNAVERudstiller for en dag

— OBS! mus og ørkendimmerbilleder —

Det hele startede for et par måneder siden, da Pia skrev herinde, at der ville være gnaverudstilling i Plantorama Aalborg i august med drive in udstilling (dvs. folk kunne komme forbi og få dømt deres kæledyr uden for den egentligt udstilling=. Det lød jo spændende, en slags udstilling er jo ikke nok for en addict :wink: men hvad gør man, når man ikke ejer en gnaver?

Jo, man spørger da en livline! ’Aneeee, må jeg godt låne en mus?’
Hun sagde ja :uha: Så jeg måtte hellere få aftalt med ham Rune, at vi skulle en lille tur til Aalborg…

Efter lange debatter (vist mest i mit hoved), blev det til, at jeg skulle låne en bette langhåret gut, som bare er så sød, og en af hans damer, som har så flot et mønster.

Endeligt oprandt dagen, og vi mødte op i Plantorama. Hvor nemt er det ikke lige, når nogen tager udstillingsdyrene med for en fra morgenstunden :thumbup:

Jeg stillede mig pænt i kø til drive in udstillingen, hvor kæledyrene blev bedømt af Pia med Ane som assistent. Mens vi ventede fik jeg taget et par billeder af dagens stjerner.

Hygge i buret. Røven er hannen, hovedet med de fantastiske knurhår er hunnen.

Den bette kønne dame

Den hyggelige tyksak

Det blev min tur. Ane havde tippet mig om, at Pia ville spørge til alder på dyrene og givet mig cirkaaldre. De var begge lidt imponeret af, at jeg præsterede at lyde som om, at jeg bare havde helt styr på det :tihi: Jeg kom efter lidt betænkningstid frem til, at de var Blue Tricolor mus – den ene langhåret. Og så… Navne? Øh jo, vidste godt jeg skulle finde på noget, men eh… De blev til Vimse og Nullarman. Jeps, uden d! For han er lidt af en superhelt, når det kommer til at gøre damerne tykke :høhø:

Dybt professionel håndtering af mus. Hvordan beep samler man sådan en op? Pia var så søde at mene, at jeg da selv skulle samle MINE mus op uden hjælp fra Ane.

Det lykkedes!

Begge opførte sig pænt. Nullerman fik 87 point og Vimse 95. Ane var noget overrasket over tøsens resultat, så nu får hun vist en udstillingskarriere :tihi:

Alle til drive in udstillingen fik udtalelser og bånd – men det ser da lidt sejt ud alligevel :wink:

Nullerman med sit præmiebånd

Der er siden sket en lille navneændring på Nullerman og Vimse, nu der pludseligt skal gøres karriere. Nullerman er blevet til Micro Muffe. Sød og langhåret, hvad kunne han så ellers hedde :lovelove: Vimse er blevet til Madam Mim :høhø:

Det var sjovt at prøve en lidt anderledes udstilling, så tak til Pia og Ane for at hjælpe mig med det :blomst:

Og så lige et bonusbillede af Lykke og Lykke :tihi:

Så lige om lidt flytter der mus ind når nu du ikke fik de ørken dimmere der flytter hertil :tihi::tihi:

Aaaaarh, det tvivler jeg på sker :slight_smile:

Ifølge kenderne skal der gøres rent ret tit hos dem, og langt fra alle katte kan acceptere lugten, såe ikke helt noget for os :wink:

Men ork dælme de er søde!

Kan godt lide at præmiebåndet er ca. 3 gange så langt som Nuller :lol:

[QUOTE=Lykke;1294519] Nullerman er blevet til Micro Muffe. Sød og langhåret, hvad kunne han så ellers hedde :lovelove:

[/QUOTE]
Skal han så også have løvefritz?

Er du helt sikker på det er rotter du snakker om? :yikes:

Potensforlænger :slem:

Det må du høre Ane/Kasse om :tihi:

Jeg tænker en øjenbrynstrimmer passer til formålet :klapper:

Jeg er helt sikker på, at det IKKE er rotter, jeg snakker om :wink: Det er mus :stuck_out_tongue:

Micro Muffe er sådan en dejlig rolig en, der bare kan sidde i ens hånd og blive nusset lidt :hjerte:

hahahahaaaaaaaaa - gode billeder og en sjov tekst. :smiley:

Og de mus er altså sååååå søde, men jeg vil altså ikke have nogen, men kære, det er de!

Fantastisk billedserie! :smiley:

Det lyder som en super hyggelig dag! :slight_smile:
Og ja - de er mega nuttede!

/Mette

Som en hvis veninder har haft opdrættet nogen KANON flotte mus med engelske typer osv, så kan jeg skrive under på at der er en kæmpe stor forskel på de mus vi er vant til at se, enten døde foran døren, pænt afleveret af en kat, eller i dyrhandlen eller laboratorie-musene.
De tamme mus, er ganske enkelt ikke bare større, men også langt roligere og flottere at se på.
Her er nogen gamle tråde med fotos af deres smukke mus!

De mus er ret fascinerende i farverne. Jeg er specielt vild med Sikver Agouti og Blue Fox.

Og jeg den siameser masket og jeg er i den grad ikke vild med maske på katte (utrolig nok)

Tænk jeg troede du ville falde for silvered blue… De andre minder om dine korater men den der silvered blue ligner en fanny i musse krop

Blå katte er faktisk ikke noget, som har fanget mig før jeg fik Fanni. :ups: Det er kombinationen blå med grønne øjne, som jeg er blevet forelsket i.

Blue Fox er fascinerende pga. den lyse underside, men Silver Agouti minder mig om en mørk gråskimlet hest, som klart er min yndlingsfarve. :tihi: Jeg er også dybt fascineret af sortsølv Aby/Som og chinchilla Persere.

Jeg låner lige nogle billeder.

[QUOTE=Mette Mejdahl;1294618]Fantastisk billedserie! :smiley:

Det lyder som en super hyggelig dag! :slight_smile:
Og ja - de er mega nuttede!

/Mette[/QUOTE]

Det var uden tvivl en helt vildt sjov dag :slight_smile:
Det er ret anderledes at planlægge en gnaverudstilling i Plantorama, men det var sk*de sjovt og Plantorama i Aalborg var helt fantastiske også :slight_smile:

Det var så sjovt at du ville være med, og mega super hyggeligt at ses, det er altid godt med en god anledning :smiley: det var helt vildt sejt at du bare sprang i med begge ben og selv tog dem op og alt muligt.
Foxy Lady (jep, folk skal have hele navnet :tihi:) Lykke, er vokset en hel masse siden, hun er virkelig ved at blive fin :hjerte:

Ej nu får du mig til at savne at have mus på trods af alt besværet. Jaja mine mus var “bare dyrhandler eller laboratorie mus” men dejlige var de aligevel når jeg først fik dem nusse vant.

Charlie var en lille skarnsmus der kunne stikke af fra alle bure og elskede at gnave i gardiner… Hvor jeg brugt mange dage med at lede efter ham og det på trods af at buret jeg havde var beregnet til mus/hamster…
Althea var en lille puttenussetrold. Hun var simpelthen det sødeste lille væsen og hun elskede at sidde i en brystlomme eller på skulderen. Jeg husker da jeg flyttede tilbage på kollege med hende, det var så skægt at gå i køkkenet med hende på skulderen. Hun fik vundet alle over, selv dem der var bange for mus. Jeg tror tilmed jeg havde hende med ud og handle i brystlommen et par gange.

Suk ja jeg savner stadig Althea men jeg savner ikke at vaske bur og indhold 2 gange om ugen.

[QUOTE=Kamilia;1294856]Ej nu får du mig til at savne at have mus på trods af alt besværet. Jaja mine mus var “bare dyrhandler eller laboratorie mus” men dejlige var de aligevel når jeg først fik dem nusse vant.

Charlie var en lille skarnsmus der kunne stikke af fra alle bure og elskede at gnave i gardiner… Hvor jeg brugt mange dage med at lede efter ham og det på trods af at buret jeg havde var beregnet til mus/hamster…
Althea var en lille puttenussetrold. Hun var simpelthen det sødeste lille væsen og hun elskede at sidde i en brystlomme eller på skulderen. Jeg husker da jeg flyttede tilbage på kollege med hende, det var så skægt at gå i køkkenet med hende på skulderen. Hun fik vundet alle over, selv dem der var bange for mus. Jeg tror tilmed jeg havde hende med ud og handle i brystlommen et par gange.

Suk ja jeg savner stadig Althea men jeg savner ikke at vaske bur og indhold 2 gange om ugen.[/QUOTE]

Det er derfor jeg har ørkenrotterne, for de sviner ikke nær så meget :smiley:

De kan da sagtens svine, men man skal ikke vaske bur og indhold flere gange om ugen.

nu tænkte jeg mere på svineri ift. hvad der kommer ud af dem :smiley:

ikke så meget det de selv graver ud af buret :tihi: