Go care foder

vi har på div udstillinger fået prøveposer med go care royal tørforder og vores katte elsker det, men er det et ok foder, kan nemlig ikke helt gennemskue det.

http://www.gocarepet.com/go-care-royal/kattemad/active-all-breeds-4-kg/

Jeg har vundet nogle sække af det også. Jeg indrømmer blankt, jeg har faktisk ikke kigget sådan rigtigt på indholdet.

Det der herhjemme giver det topkarakter er at min smokey kan tåle det (han er foderfølsom men er blevet bedre med årene)
cooper er stort set altspisende er og qalla er i den grad altspisende, så herhjemme glider det nemt ned og jeg har ikke set nogle tegn på dårlig mave hos nogle af dem.

det er la la - sådan på niveau med sanabelle så hudt jeg visker. Mine synes ikke det er fantastisk men spiser det da, men de sorterer i blandingen !

grunden til at smokey kan tåle det er nok at det ikke er på ren kylling :slight_smile: og lige det synes jeg faktisk er en positiv ting ved det foder, de blandede protein kilder.

Men igen - blander man nogle forskellige slags så går man sjældent helt galt i byen. så er man forhåbentlig dækket ind på alle områder.

IMO er det bedre end Sanabelle når jeg ser på de analytiske bestand dele på active all breeds. Det kunne sagtens blive brugt herhjemme som en del af blandingen.

Jeg synes også at det umiddelbart vil være OK.

Personligt går jeg altid efter mindst 32 % protein og et fedtprocent på de 23 er heller ikke skidt (kan ikke huske hvad anbefalingen på fedt er, kan du Eva?)

[QUOTE=kira v;1161237]det er la la - sådan på niveau med sanabelle så hudt jeg visker. Mine synes ikke det er fantastisk men spiser det da, men de sorterer i blandingen !

grunden til at smokey kan tåle det er nok at det ikke er på ren kylling :slight_smile: og lige det synes jeg faktisk er en positiv ting ved det foder, de blandede protein kilder.

Men igen - blander man nogle forskellige slags så går man sjældent helt galt i byen. så er man forhåbentlig dækket ind på alle områder.[/QUOTE]

Jeg har faktisk aldrig kigget på hvad kød hans tørfoder er baseret på. Blot hvad mærke hans mave har agt nej til.

Fx. Er RC fuldstændig og aldeles udelukket. Det er det han får det allerdårligst af. Han spiser det gladeligt, men maven tåler det ikke.
Pt. Kan han tåle sanabelle, Iams (og dermed sikkert også eukanuba), hill’s, go Care, Pro plan og Animonda.

Det var et helvede uden lige da han skulle gå fra killingefoder til voksen for det var der jeg opdagede at han ikke kunne tåle RC. Har været igennem et hav af prøver med ham da han var lille, og RC er klart den største synder for ham.

Men mig bekendt er Iams da også baseret på kylling (ret mig endelig hvis jeg tage fejl her) og det er faktisk det foder han fungerer allerbedst på.

[QUOTE=Vipstøsen;1161260]Jeg synes også at det umiddelbart vil være OK.

Personligt går jeg altid efter mindst 32 % protein og et fedtprocent på de 23 er heller ikke skidt (kan ikke huske hvad anbefalingen på fedt er, kan du Eva?)[/QUOTE]

Ja, jeg vil så have mindst 35% og helst over 40% hvis jeg skal give penge for det. Men vil godt bruge foder med min. 30% protein i blandingen herhjemme. Mindre, nej.
Mht fedt så husker jeg ikke de officielle anbefaliner, men jeg vil have den på omkring de 20, og gerne over. Dvs. 18-19% fedt kan bruges, men 15-16% er for lidt - så kan jeg ikke holde pelsen på de langhårede :slight_smile: Hvilket IMO gør det fuldstændigt vanvittigt at mærker som f.eks. Whiskas der faktisk har 32% protein (nb men med kornprodukter på 1. pladsen) kun har et fedtindhold på 11%!!

der er ris og mange mel typer altså høj kulhydrath

Indholdsmæssigt synes jeg det er et fint foder…
Mine katte er så ikke enige, for af en eller anden årsag, begynder samtlige af mine katte at pelse sig selv… Og det er altså ikke et kønt syn med europe’ere der ligner sphynx’ere

Snehvide og Rags spiser for tiden Go Care Senior, som vi har vundet. De kan godt lide det. :slight_smile:

helene- så er det i hvert fald ikke kylling der er problemet, men nærmere noget specifikt i Rc. Min helt nøgne får en slags udslæt af iams, ikke noget der generer hende men det er meget udpræget på lige det foder. En veninde har en enkelt kat som får bylder på hagen af en bestemt variant af Rc - de katte kan være meget svære at blive kloge på.

Han har i hvert fald givet mig en del grå hår gennem tiden, men jeg er glad for det i det mindste er noget vi har kunnet konstaterer tidligt, og ikke noget som en forhåbentlig ny ejer skal bøvle med. Jeg kan istedet sende ham ud i et nyt hjem og så fortælle hvad han kan spise uden problemer istedet for at de skal stå med problemet (som jeg forøvrigt ikke længere ser som et problem nu der er fundet gode løsninger på det)

men en det er ikke kun RC han reagerer på. Specifik var også en synder at de store.

Herhjemme tåler Yasha heller ikke RC - ligegyldigt hvilke type og om det er vådt eller tørt… Han får allergi sår i hovedet med det samme nærmest han får RC :confused: og det er desværre det samme med Go Care :frowning:

på ser det jo “ok” ud, men ingen af mine gider spise det - undtagen Yasha som ikke kan tåle det :S

Jeg bruger det som en del af blandingen og synes det er ok foder

[QUOTE=PiaB;1161317]Herhjemme tåler Yasha heller ikke RC - ligegyldigt hvilke type og om det er vådt eller tørt… Han får allergi sår i hovedet med det samme nærmest han får RC :confused: og det er desværre det samme med Go Care :frowning:

på ser det jo “ok” ud, men ingen af mine gider spise det - undtagen Yasha som ikke kan tåle det :S[/QUOTE]

Smokey tåler godt det våde RC så der må jo være noget i tørfoderet som gør ham skidtmads.

Jeg har Turbo herhjemme der øjebliklig udvikler UVI, så snart jeg bringer RC indenfor døren…Og selvf. elsker han det… Go Care er ok herhjemme…de spiser det da uden at blive dårlige :wink:

Herhjemme har jeg det som en del af tørfoder-blandingen, som er et sammensurium af 5-6-7 forskellige typer foder.
Jeg oplever ingen problemer af nogen art, hverken med afføring, pels eller andet :ok:

Hej
Jeg sælger Go Care, og det er absolut en kvalitetsfoder, Dansk produceret, ernæringsmæssigt sammensat af egne dyrlæger, og der er tilfredshedsgaranti, så man kan levere det tilbage og få penge igen for hele antal kg.
Og så er det relativt billig i forhold til kvaliteten og hver 11 pose gratis. Syntes i skulle sammenligne varedeklarationen på de forskellige, det er ikke alt det dyre foder, der er lige godt.
Se mere på www.foderengros-hinnerup.dk
mvh Per

Vil du ikke lige uddybe det med kvaliteten?

[QUOTE=Foder Engros Hinnerup;1166783]Hej
Jeg sælger Go Care, og det er absolut en kvalitetsfoder, Dansk produceret, ernæringsmæssigt sammensat af egne dyrlæger, og der er tilfredshedsgaranti, så man kan levere det tilbage og få penge igen for hele antal kg.
Og så er det relativt billig i forhold til kvaliteten og hver 11 pose gratis. Syntes i skulle sammenligne varedeklarationen på de forskellige, det er ikke alt det dyre foder, der er lige godt.
Se mere på www.foderengros-hinnerup.dk
mvh Per[/QUOTE]

Ja, det har jeg så netop gjort på jeres killingevariant, og det er da helt vanvittigt at have en fedt% på kun 11,5 på jeres killingefoder? det må da være en skrivefejl? Alt andet kan da slet ikke give mening?