GoCare Royal Kattefoder

Er der andre der har prøvet dette foder?

Jeg har lige modtaget to vareprøver hhv. på Royal Kitten og Royal Active All Breed.

Mine katte er helt vilde med det! :uha:

Det ser heller ikke vildt dyrt ud, og Royal varianterne ser ok ud indholdsmæssigt.

Hvis andre kunne tænke sig at prøve foderet, kan man bestille en gratis prøve her: http://www.gocarepet.com/om-go-care/
Der kan man også læse hvad der er i de forskellige typer.

Skriv gerne dine erfaringer! Gode som dårlige…

mine gider det desværre ikke… de første 4 prøve-bidder kom ned, men så gad de det overhovedet ikke mere :S så herhjemme bliver det ikke til noget

jeg har lige vundet killingefoderet i weekenden og indtil nu ser de ud til det kan accepteres… så personligt køber jeg ikke selv nyt ind. De spiser det, men kan de selv vælge mellem denne og RC sensible og RC kitten persian, ja så ryger de andre først sammen med Sanabelle sensitive

Det er sjovt som katte er så forskellige (Men ikke uforståeligt dog ;))

Mine gider slet ikke Sanabelle, men er i forvejen super godt kørende på en blanding af Almo Nature og Porta 21 den gule. Så tror ikke jeg skifter, men de får det måske som lidt snacks ved siden af, hvis de bliver ved med at synes det er godt :smiley:

Når jeg kigger på både indholdsfortegnelsen og analysen, så synes jeg det virker som et OK foder. I hvert fald bedre end Hills, RC og Iams lige umiddelbart :slight_smile:

SammensætningForarbejdet animalsk protein (16 % fjerkræ, 11,5 % svin, 4 % fersk kyllingelever & -hjerte), animalsk fedtstof (14,5 % fjerkræfedt), majsfodermel, majs, majsgluten, hydrolyseret animalsk protein (kylling), ris (parboiled knækris), fiskemel, tørrede roesnitter (fibre) (3 %), vegetabilsk olie (2 % rapsfrø), cikorieinulin (0,5 %), fructo-oligosaccharider, fosforsyre (urinforsurende), dl-methionin, natriumklorid, kaliumklorid, naturlige antioxidanter (naturlige tokoferoler, rosmarinekstrakt, rapsolie, lecithin, citronsyre, siliciumdioxid), yucca shidegera.
Analytiske bestanddele

Omsættelig energi
430
Kcal/kg

Protein
36,0
%

Fedtindhold
23,0
%

Træstof (fibre)
2,0
%

Råaske
5,0
%

Vand
9,0
%

Calcium
0,8
%

Fosfor
0,7
%

Magnesium
0,1
%

Taurin
0,1
%

Vitamin A
16.800
IE/kg

Vitamin D3
1.680
IE/kg

Vitamin E
168
mg/kg

Vores ELSKER det - og mens jeg stadig havde noget af det (jeg var heldig at vinde et par poser på en udstilling) havde deres Light - kan ikke lige huske hvad det er den hedder - en positiv effekt på mine, de tabte sig det de var blevet for tykke :slight_smile:

Jeg ville frygte at mængden af magnesium var for høj. Der står der er 0,1%, men producenterne må gerne runde ned. Eftersom at indholdet helst skal være under 0,10% ville jeg være lidt bekymret, hvis det var mit primærfoder.

Desuden undrer det mig at de skriver 3 majsprodukter efter hinanden på hhv 3., 4. og 5. pladsen. Det kunne tyde på at der er betydeligt mere majs i, end at man umiddelbart får indtryk af. Hvis de samlede de 3 majsprodukter, ville de muligvis ende på 1.pladsen. Der er kun 21,5% kød og ca 15% animalsk fedt i. Så der er rigeligt plads til at fylde en masse majs i. Så det er ikke et foder jeg ville vælge udover som godbidder, hvis kattene var glade for det - eller evt som mindre supplement til fodring med rigeligt kød og et langt mindre indhold af magnesium :slight_smile:

[QUOTE=Charlotte;1012102]Jeg ville frygte at mængden af magnesium var for høj. Der står der er 0,1%, men producenterne må gerne runde ned. Eftersom at indholdet helst skal være under 0,10% ville jeg være lidt bekymret, hvis det var mit primærfoder.

Desuden undrer det mig at de skriver 3 majsprodukter efter hinanden på hhv 3., 4. og 5. pladsen. Det kunne tyde på at der er betydeligt mere majs i, end at man umiddelbart får indtryk af. Hvis de samlede de 3 majsprodukter, ville de muligvis ende på 1.pladsen. Der er kun 21,5% kød og ca 15% animalsk fedt i. Så der er rigeligt plads til at fylde en masse majs i. Så det er ikke et foder jeg ville vælge udover som godbidder, hvis kattene var glade for det - eller evt som mindre supplement til fodring med rigeligt kød og et langt mindre indhold af magnesium :)[/QUOTE]

Hvad vælger du så i stedet til dine? :slight_smile: Bare nysgerrig

Jeg fodrer med Eukanuba :slight_smile: Pt. en blanding af deres variant med lam og ris samt killingefoderet pga Mowgli :slight_smile:

Killingefoderet er sært nok temmelig meget dårligere på protein og fedt end voksenfoderet?!

Jeg har netop modtaget en prøvepose med light produktet - det er der ikke den store “salg” i her hjemme… men måske det er fordi Margrethe har luret at det er light :wink:

Jeg fodrer udelukkende med GoCare i øjeblikket, da jeg var så heldig at vinde en masse af det i sommer. Mine katte spiser det med velbehag. De trives godt, og er hverken blevet tyndere eller tykkere siden vi gik “all in” på dette foder. Jeg har den variant der er til voksne udekatte. kan ikke lige huske hvad den hedder. Hvis jeg skal sige noget om det, vil det nok være, at de spiser lidt mindre mængde end de gjorde af det gamle foder fra R.C. Men da de ikke synes at at blive tyndere, mener jeg jo, at det ikke gør noget. Så min konklusion er nok at når jeg har brugt det jeg vandt, så køber jeg selv noget mere, for det er billigere end RC og når det fungerer så…

Jeg kender det ikke, men har lige bestilt en prøve

Jeg fik en prøvepose af det engang i efteråret, og kattene kunne godt lide det, men jeg synes umiddelbart at det er for svært tilgængeligt til at jeg vil bruge det. Men tilgængeligheden afhænger jo også meget af hvor man bor.

Ellers kan det købes online… Jeg overvejer meget at købe en pose til at blande i deres alm. tørfoder blanding. Mest for smagens skyld når nu de er så vilde med det.

Jeg vandt også en omgang af det - det meste donerede jeg til Britas Hittekatte resten blander jeg i deres andet foder (Applaws, Hills og en sjat RC) og det ryger fint ned.

Jeg har også haft fået et par prøveposer eller ti i tidens løb, og det glider fint ned herhjemme også :slight_smile:

Prøvepose bestilt og spist, forsvandt meget hurtigt fra aktivitetsbrættet - det er genialt til at teste nyt foder :slight_smile:

Et lidt relateret sørgsmål: Jeg har en del prøveposer med killingefoderet… Vil det være en ide at gi’ Phumba dem? Jeg har holdt dem tilbage fordi de andre ikke ligefrem har brug for at blive tromletykke… men Phumba må altså meget gerne ta’ lidt på. Er GoCat Royal’s killingefoder noget værd i den sammenhæng?

Som jeg skrev tidligere; ser killingefoderet ikke vildt dårligt ud? Det er meget lavere end voksenfoderet på fedt og lidt lavere på protein. Det burde da om noget være omvendt.