God dyrlæge i Odense?

Vi har dyrlæge ude på Nordfyn og jeg er rigtig glade for dem, men det er bare en lang tur (20-25 min.) for bisserne, som ikke er videre glade for at køre bil, så hvis nogle af jer Odenseanere kunne anbefale en dyrlæge herinde, så ville jeg blive glad :slight_smile:

Jeg har hørt godt om Overgades Dyreklinik www.overgadesdyreklinik.dk

Odense Dyrehospital kender jeg ikke, men det ser spændende ud… www.odense-dyrehospital.dk

Der er også en mobil dyrlæge på Fyn, som måske kunne være interessant at kontakte… www.dyrlaegeguiden.dk/mobil-klinikken___350/ eller www.mobil-klinikken.dk

Jeg kan anbefale Odense dyrhospital, men så skal du vælge at komme ind til Dyrlæge Jens Birk Filrup.
Han er super med katte, og han elsker kattene og de elsker ham.
Vores Gilbert er konge når vi besøger ham haha.

Men han er faktisk meget dygtig og har en god viden om kattene. Han er heller ikke bange for at kontakte andre mere erfarende dyrlæger hvis der er noget han kan være i tvivl om. Og Stort plus han forstår opdræt:høhø: Har haft et par dårlige erfaringer med en tidligere kvindelig dyrlæge derinde, men hun er heldigvis stoppet.

Overgade hos Tue brugte vi da jeg var barn/stor pige til vores perser og skovkat. Han er også super dygtig og god til katte :slight_smile:

jeg har brugt odense dyrehospital i 15 år og er fuldt ud tilfreds med dem.

den i overgade brugte jeg da jeg boede i centrum, og de var også udemærkede, du skal bare være parat til at høre på at din kat er overvægtig - det er hans mantra. jeg har aldrig mødt en katteejer der ikke har fået den besked :tihi: selv killinger har jeg hørt han satte på slankekur…

[quote=dkkorat;454304]Jeg har hørt godt om Overgades Dyreklinik www.overgadesdyreklinik.dk

Odense Dyrehospital kender jeg ikke, men det ser spændende ud… www.odense-dyrehospital.dk

Der er også en mobil dyrlæge på Fyn, som måske kunne være interessant at kontakte… www.dyrlaegeguiden.dk/mobil-klinikken___350/ eller www.mobil-klinikken.dk[/quote]

Havde ellers været smart med den mobile dyrlæge, men linket virker ikke, så mon ikke han er stoppet… :?

[quote=dk Care-Bears;454326]Jeg kan anbefale Odense dyrhospital, men så skal du vælge at komme ind til Dyrlæge Jens Birk Filrup.
Han er super med katte, og han elsker kattene og de elsker ham.
Vores Gilbert er konge når vi besøger ham haha.

Men han er faktisk meget dygtig og har en god viden om kattene. Han er heller ikke bange for at kontakte andre mere erfarende dyrlæger hvis der er noget han kan være i tvivl om. Og Stort plus han forstår opdræt:høhø: Har haft et par dårlige erfaringer med en tidligere kvindelig dyrlæge derinde, men hun er heldigvis stoppet.

Overgade hos Tue brugte vi da jeg var barn/stor pige til vores perser og skovkat. Han er også super dygtig og god til katte :)[/quote]

Bruger du dem i Rosengårdcenteret? :slight_smile:
Det er jo pænt tæt på. Men jeg synes måske også jeg har hørt at de er ekstremt dyre. :? Ikke at det skal være et “problem” - selvom det selvfølgelig har en smule at sige som studerende, så ønsker jeg jo det bedste for bisserne.

[quote=Bølle-missen;454436]Bruger du dem i Rosengårdcenteret? :slight_smile:
Det er jo pænt tæt på. Men jeg synes måske også jeg har hørt at de er ekstremt dyre. :? Ikke at det skal være et “problem” - selvom det selvfølgelig har en smule at sige som studerende, så ønsker jeg jo det bedste for bisserne.[/quote]

ja jeg brugte dem i Rosengårdcenteret. Bor dog i byen pt og flytter til Tarup hvor jeg kommer til at bo ret tæt på Odense dyrhospital på Rugårdsvej :slight_smile: Jo de er desværre ret dyre :frowning:

Ingen råd til dyrlæge. Men væn evt. misserne til at køre i bil stille og roligt? :slight_smile: Så er det ikke så skræmmende for dem.

Forslag til dette modtages gerne. :stuck_out_tongue:

Freja tror jeg bare vi skal sætte på bagsædet i stedet, så hun ikke kan se os. Hun elsker at være ved dyrlægen og havde hende med hjem til mine forældre, hvor hun indtog huset med høj hale og viste min mor, hvor hun ikke havde været ordentligt med støvsugeren :wehuu:

Bernie forbinder jo nok køreturen med noget negativt. De gange han har været ude og køre har været til dyrlægen og da han fik et nyt hjem her. Så kan da godt være jeg skulle tage ham med på hyggevisit ind i mellem. :slight_smile:

Freja har i hvert fald taget turen frem og tilbage mellem Aabenraa og Odense en del gange uden problemer, men hun har også altid været på bagsædet - og så lukker jeg generelt bare af for at de miaver når vi kører, det må de gerne. Freja har faktisk altid været god til at lægge sig til at sove på de lange ture, så hos os har hun ikke været bange for at køre i bil - men kan man få opmærksomhed, er det jo altid rart :wink:

Jeg bruger dyrlægerne i Overgade, og har været fuldt ud tilfreds. Parkeringsforholdene er dog en udfordring… :S

Dyrlægerne i Rosengårdcentret synes jeg virker for dyre.

Louise - Start med at tage korte ture rundt 5-10 mins, og så giv ham et eller andet lækkert når I kommer hjem. Og så kan I lave det til lidt længere perioder når han har det fint med det, f.eks. med op og købe ind eller andet. :slight_smile:

Louise, sidder de i hver deres transporter eller sammen, når de er ude at køre?

Af erfaring sidder mine katte i samme transportkasse. De føler sig mere trygge, fordi de er sammen. Jeg har forsøgt at transportere dem i hver deres transportkasse tidligere - det eneste jeg fik ud af det, var 1½ times kattekoncert og en voldsom hovedpine, så det er slut!

[quote=Zunar-J5;455267]Louise, sidder de i hver deres transporter eller sammen, når de er ude at køre?

Af erfaring sidder mine katte i samme transportkasse. De føler sig mere trygge, fordi de er sammen. Jeg har forsøgt at transportere dem i hver deres transportkasse tidligere - det eneste jeg fik ud af det, var 1½ times kattekoncert og en voldsom hovedpine, så det er slut![/quote]

Jeg har faktisk kun haft dem afsted en og en. 1) jeg har kun 1 transportkasse pt., og 2) det er lige før Bernie er vokset ud af den vi har. :tihi:. Hvis jeg skulle have en hvor de begge kunne være uden at blive mast, skulle jeg jo have en kasse til mellemstørrelse eller stor hund :høhø:.

Jeg ved nu ikke, om jeg ville bryde mig om at putte dem i samme kasse. :øhmm:

[quote=Zunar-J5;455262]Jeg bruger dyrlægerne i Overgade, og har været fuldt ud tilfreds. Parkeringsforholdene er dog en udfordring… :S

Dyrlægerne i Rosengårdcentret synes jeg virker for dyre.[/quote]

Ja, det var også min betænkelighed ved at bruge dem derinde. Det er jo et mareridt at finde parkering bare en smule i nærheden :S

Da jeg havde mine dejlige missere, brugte vi Overgade - de var bare rigtigt søde :wink: Jeg fik aldrig at vide mine katte var for tykke :stuck_out_tongue:

[quote=Bølle-missen;455270]Jeg har faktisk kun haft dem afsted en og en. 1) jeg har kun 1 transportkasse pt., og 2) det er lige før Bernie er vokset ud af den vi har. :tihi:. Hvis jeg skulle have en hvor de begge kunne være uden at blive mast, skulle jeg jo have en kasse til mellemstørrelse eller stor hund :høhø:.

Jeg ved nu ikke, om jeg ville bryde mig om at putte dem i samme kasse. :øhmm:[/quote]Jeg har 3 forskellige størrelser transportkasser. Den mindste kan der være enten 1 huskat eller 2 aby’er i. Den mellemstore kan alle 3 være i på en gang, men den har to håndtag i siderne, så den er nem at bære. Den stor er faktisk en flytransporter, og der kan der uden problemer være dobbelt så mange katte i, som jeg har :tihi: Til gengæld er den totalt uhandy, så den bruger jeg stort set aldrig!

Jeg har aldrig oplevet nogen problemer ved at transportere flere katte i samme kasse - og jeg har kørt rigtig mange kilometer med alle mine forskellige katte genem årene :slight_smile:

[quote=Bølle-missen;455274]Ja, det var også min betænkelighed ved at bruge dem derinde. Det er jo et mareridt at finde parkering bare en smule i nærheden :S[/quote]Jeg plejer at parkere omme ved Sortebrødre torv - det tager kun 2-3 minutter at gå hen til dyrlægen derfra (til gengæld er det ikke morsomt, hvis man skal slæbe 10-15 kg kat ;))

[quote=Bølle-missen;455270]
Jeg ved nu ikke, om jeg ville bryde mig om at putte dem i samme kasse. :øhmm:[/quote]

Det ville jeg ikke gøre :slight_smile: Det er noget andet hvis man har nogle katte, der er meget tætte, som f.eks. Sarabi og Sarafina herhjemme, men som du har beskrevet Bernie og Frejas forhold, så ville jeg holde dem adskilt ligesom jeg selv gør med de andre katte herhjemme.

Du ved jo jeg bruger Højby, men selvom det er et Odense postnummer så tager det ca. 30min at komme derud. Det må jo så tage lidt kortere tid fra jer. Jeg vil dog kun anbefale dyrlæge Kirsten Brock (og vet. sygeplejerske Betina), men det er intet problem at bestille tid ved en bestemt dyrlæge. Men du lyder glad for jeres dyrlæge, så jeg ville nok træne med Bernie - medmindre Freja er blevet overforkælet (som hun helt sikkert er ;)), så overlever hun uden problemer den køretur.

[quote=Nevadaisy;455280]Det ville jeg ikke gøre :slight_smile: Det er noget andet hvis man har nogle katte, der er meget tætte, som f.eks. Sarabi og Sarafina herhjemme, men som du har beskrevet Bernie og Frejas forhold, så ville jeg holde dem adskilt ligesom jeg selv gør med de andre katte herhjemme.

Du ved jo jeg bruger Højby, men selvom det er et Odense postnummer så tager det ca. 30min at komme derud. Det må jo så tage lidt kortere tid fra jer. Jeg vil dog kun anbefale dyrlæge Kirsten Brock (og vet. sygeplejerske Betina), men det er intet problem at bestille tid ved en bestemt dyrlæge. Men du lyder glad for jeres dyrlæge, så jeg ville nok træne med Bernie - medmindre Freja er blevet overforkælet (som hun helt sikkert er ;)), så overlever hun uden problemer den køretur.[/quote]

Hehe… Narj… Hun får det bare (næsten) som hun vil have det :høhø: :p. Jeg tror skam heller ikke hun bliver vildt stresset over det, når man tænker på, hvordan hun charmerer alt fra dyrlægen til bordbenene i klinikken :wehuu: -LOL Det er nok bare mine ører der er sarte… :ups:
Tror det tager ca. et kvarters tid til Højby her fra. Kørte turen dagligt i en uge, fordi jeg passede kat et godt stykke ude på den anden side af byen i sommerferien. :slight_smile:
Jeg tror også, at vi må træne med Bernie, og at jeg er kommet frem til, at vi fortsat beholder dem på Nordfyn. Men det er da rart at vide, at der er gode alternativer i området, så vi måske ikke skal køre så langt i 30 graders varme en anden gang. -surrender.

Jeg vil lige nævne at jeg har prøvet Højby og de tager altså det samme som Odense dyrhospital for de samme service.
Her tænker jeg at du nævner prisen :slight_smile:

Men Højby er en udemærket klinik :wink: