Vores to katte får snart selskab af en lille killing, som jo skal kastreres, id-mærkes osv.
Vores nuværende dyrlæge i Helsingør er supergod, men også ret pebret - og en kastration er jo ikke raketvidenskab, så jeg tænker, at jeg nok kan finde et billigere sted, der fint kan klare det.
Hos Centrum Dyrehospital i Rødovre har den en rigtigt billig pakke og får også gode anmeldelser, men der er lidt langt til Rødovre med en lille mis i bilen…
Er der nogen, der kender en dyrlæge i Nordsjælland (gerne omkring Helsingør - Hillerød - Helsinge - Gilleleje), som har en god pris på sådan en “hankatte-pakke”? Kastration, øremærkning, chip og vaccination.
Tak allesammen Ballerup, Glostrup og Brøndby er desværre mindst lige så langt væk fra Nordsjælland som Rødovre Men jeg vil prøve at undersøge kattehjemmet i Hillerød.
Jeg har også fundet Flexdyrlægen i Hillerød, hun har også givet en meget fin pris - nu vil vi lige spørge vores egen dyrlæge, om de kan være med på den pris (de skal næsten have 50 % mere).
Vær opmærksom på at noget af det der gør forskellen kan være ting som type af anæstesi, type af sutur, hvor meget der måles på blodtryk og iltmætning undervejs, hvor meget overvågning der er under opvækningen, om der gives væske undervejs. Så spørg evt. ind til de ting inden du beslutter dig
[QUOTE=Sjenja;1287944]Jeg har også fundet Flexdyrlægen i Hillerød, hun har også givet en meget fin pris - nu vil vi lige spørge vores egen dyrlæge, om de kan være med på den pris (de skal næsten have 50 % mere).
[/QUOTE]
Det er klart Når ikke der skal betales dyr husleje og andre driftsomkostninger til en klinik og løn mv. til andre ansatte end sig selv, så kan prisen godt blive lavere end hos de andre. Typisk skal en dyrlæge på en stor klinik med dyrt udstyr og eget lab og flere veterinærsygeplejersker ansat generere omkring kr. 2000,- i timen for at forretningen kan hænge sammen. Og en forretning er det jo nu engang…
VH
Susanne
Jeg ville bare vælge en god dyrlæge. I det lange løb bliver det også det billigste, idet katten skal færre gange til dyrlæge, fordi den bliver behandlet rigtigt første gang.
Der er også andre fordele ved at holde sig til én dyrlæge. Nogle ting kan klares per telefon, fordi katten allerede “er i behandling”. Og det tager toppen af bekymringerne, når man kan sige til sig selv, at ens syge kat bliver behandlet af de dygtigste dyrlæger.
[QUOTE=Andreas;1287965]Nu spørger du efter en god ogbilligdyrlæge.
Jeg ville bare vælge en god dyrlæge. I det lange løb bliver det også det billigste, idet katten skal færre gange til dyrlæge, fordi den bliver behandlet rigtigt første gang.
Der er også andre fordele ved at holde sig til én dyrlæge. Nogle ting kan klares per telefon, fordi katten allerede “er i behandling”. Og det tager toppen af bekymringerne, når man kan sige til sig selv, at ens syge kat bliver behandlet af de dygtigste dyrlæger.
vh
Andreas[/QUOTE]
Det lyder som om Sjenja allerede har en god dyrlæge.
[QUOTE=Andreas;1287965]Nu spørger du efter en god ogbilligdyrlæge.
vh
Andreas[/QUOTE]
Det lyder som om Sjenja allerede har en god dyrlæge.
Nu står det Sjenja frit for at vælge selvfølgelig. Men min personlige holdning er at når jeg ønsker en god dyrlæge til når min kat er syg, så er det også der jeg lægger pengene for de mindre komplicerede ting, for at støtte forretningen hos den dyrlæge jeg ønsker at have når til det mere vanskelige.
Enig, men som opdrætter bliver man på en helt anden måde kræsen… Vi er jo oftere kunder i butikken…
Jeg forstår godt at man er glad for sin Dyrelæge men ikke lige har 3000 til sterilisering af en hunkat, fordi man f.eks. Er på kontanthjælp SU eller lignende… Jeg tilstår jeg bruger en billig Dyrelæge fordi jeg blev tilfreds med dyrelægens behandling af mine dyr men også fordi hun var 4-5 gange så billig som den jeg brugte før… En killing med calci kostede mig ofte 2000 og nu 300-500…
Når det gælder økonomi har folk bare ikke lige mange penge at bruge på deres dyr fordi der kan komme en regning på andet som kan være undskyld mig mere vigtig lige der…
Jeg aflivede nu her en af mine ynglings katte og mig og min mand kom der til at snakke om at han nok kunne havde levet flere år i et kælekatte hjem, men vi smed på et tidspunkt 15000 til en Dyrelæge på en dag hvor han havde behov for hjælp… Vi ville ham og derfor betalte vi det, men jeg tror ikke at alle katte vi havde var blevet behandlet for så meget, de var nok blevet aflivet…
Som opdrætter er vi altså miljøskadet når det kommer til dyrelægen, for vi priotere dem meget højere end mange andre ville gøre
Enig, men som opdrætter bliver man på en helt anden måde kræsen… Vi er jo oftere kunder i butikken…
Jeg forstår godt at man er glad for sin Dyrelæge men ikke lige har 3000 til sterilisering af en hunkat, fordi man f.eks. Er på kontanthjælp SU eller lignende… Jeg tilstår jeg bruger en billig Dyrelæge fordi jeg blev tilfreds med dyrelægens behandling af mine dyr men også fordi hun var 4-5 gange så billig som den jeg brugte før… En killing med calci kostede mig ofte 2000 og nu 300-500…
Når det gælder økonomi har folk bare ikke lige mange penge at bruge på deres dyr fordi der kan komme en regning på andet som kan være undskyld mig mere vigtig lige der…
Jeg aflivede nu her en af mine ynglings katte og mig og min mand kom der til at snakke om at han nok kunne havde levet flere år i et kælekatte hjem, men vi smed på et tidspunkt 15000 til en Dyrelæge på en dag hvor han havde behov for hjælp… Vi ville ham og derfor betalte vi det, men jeg tror ikke at alle katte vi havde var blevet behandlet for så meget, de var nok blevet aflivet…
Som opdrætter er vi altså miljøskadet når det kommer til dyrelægen, for vi priotere dem meget højere end mange andre ville gøre
Jeg mente at havde den kat vi brugte så mange penge på levet i et kælekatte hjem, tror jeg de havde aflivet ham, fordi det er mange penge at ligge på en gang…
Han var da ikke blevet aflivet, hvis han boede hos mig. Når kattene er sygeforsikret, bliver ens regning jo kun 20% + egenbetaling 659 - så er det jo en anden snak.