God og billig støvsuger?

Ja, jeg er så nok en mellemting i højden mellem dig og Eva :wink: men jeg har heller ikke problemer til trods for at min ryg altid plejer at brokke sig når jeg støvsuger.

Det kommer måske også an på hvordan man støvsuger. Casper og jeg støvsuger i hvert fald ret forskelligt… :tihi: Og han har så heller ikke nogen problemer…

Hviffen slags poser bruger den der Wasco så?

Vi hgar en Nilfisk King som ellers på papiret sku’ være rigtig god… men røret stopper til for et godt ord… ligger der en kleenex lidt gemt under en stol, så svup er skidtet stoppet…

Så jeg vil gerne ha’ noget der kan SUGE! Og vi har gulvtæpper i hele huset (minus køkken og bad altså) så det skal være noget der fungerer på tæpper :slight_smile: Den der er i al fald billig! - HVIS ikke det er fordi den bruger nogle specielle poser man så skal importere fra langtbortistan :wink:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;721279]Hviffen slags poser bruger den der Wasco så?

Vi hgar en Nilfisk King som ellers på papiret sku’ være rigtig god… men røret stopper til for et godt ord… ligger der en kleenex lidt gemt under en stol, så svup er skidtet stoppet…

Så jeg vil gerne ha’ noget der kan SUGE! Og vi har gulvtæpper i hele huset (minus køkken og bad altså) så det skal være noget der fungerer på tæpper :slight_smile: Den der er i al fald billig! - HVIS ikke det er fordi den bruger nogle specielle poser man så skal importere fra langtbortistan ;)[/QUOTE]

I samme link lige nedenunder støvsugeren, er der også et link til poserne. 39.95 for 3 stk, så det er da til at overkomme.

Og de er store…meget store. Tror mine gennemsnitligt har holdt 4-5 måneder med 1-2 ugentlige støvsugninger af 69 kvadratmeter - inkl. masser af Coonpels fra 2 kræ og grus på badeværelset hele tiden og så igen :wink:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;721279]Hviffen slags poser bruger den der Wasco så?

Vi hgar en Nilfisk King som ellers på papiret sku’ være rigtig god… men røret stopper til for et godt ord… ligger der en kleenex lidt gemt under en stol, så svup er skidtet stoppet…

Så jeg vil gerne ha’ noget der kan SUGE! Og vi har gulvtæpper i hele huset (minus køkken og bad altså) så det skal være noget der fungerer på tæpper :slight_smile: Den der er i al fald billig! - HVIS ikke det er fordi den bruger nogle specielle poser man så skal importere fra langtbortistan ;)[/QUOTE]

En Kleenex vil formentlig også stoppe Wasco’en men den har jo så den fordel at røret består af 3 lige lange dele, så det er lige til at skille ad og stikke noget ind og løsne proppen - for eksempel en lang linial eller et metal målebånd. Til forskel fra den poseløse Phillips jeg havde før hvor jeg efter 2 minutters støvsugning kunne skille hele lortet ad og sidde med fingrene og pille en kæmpe klump Coon-pels ud af cyclonen…hvilket bestemt ikke var fordrende for min husstøvmideallergi :wink:

Tak! Og det er ikke spådan at det hele sætter sig fast i enten mundstykket eller bukket hvor man holder? For det er dér vi har problemet med Nilfisken…

Mest i mundstykket, men det kræver bare to fingre til at skubbe/hive/manøvrere og så siger støvsugeren suuuuuuug og så er det væk :wink:

Jeg vil lige give et lille pip hvad angår Dyson støvsugere.
Jeg har selv en, og er utroligt glad for den. Men teleskoprøret (i hvert fald på den udgave jeg har DC11) er altså ikke det længste, hvilket godt kan irritere lidt.

jeg elsker min nilfisk coupe - billig, suger som en drøm og er kompakt. og de uoriginale poser er ikke dyre.
mener jeg gav 800 for den.

tine og renes er også god- og meget stille- men kan ikke huske hvad det er for en

Kira - Hvis din nilfisk var den du havde i sommer, så var den da meget god, men ikke lige noget jeg husker som særligt super :tihi:

tror der skal lidt mere til end en kleenex før sådan en wasco giver op, ihvertfald slugte den fri tonyas strømpe da jeg ville drille hende med støvsugere og den strømpe røg helt ind i posen

Nu har vi i hvert fald erhvervet os sådan en wasco, så nu må vi se :smiley: (Med tak til Lisbeth, der lige var i Harald Nyborg igår, og ringede for at spørge om hun ikke skulle købe en, og tage med til os i dag :ok:)

Vi har en Nilfisk Coupe på 1. sal, som glimrende klarer de 70 kvm soveværelse/værelser/badeværelse og trappeopgang. Den købte vi på tilbud i Bilka for ca. 600 kr.
I stueetagen har vi en Nilfisk King, en noget kraftigere model, som klarer langt de fleste sugeopgaver. Vi har trægulve, 2 store hunde, 4 katte som alle smider nogle hår i fælde perioder, det klarer “Nille” sagtens :slight_smile: den koster ca 2.000 kr