God og billig støvsuger?

Ja, som nogen måske læste i tanketråden, så fik jeg altså lige ødelagt vores støvsuger i formiddags :ups: Den knækkede midt over oppe i det plastik der skal ned i metal stangen, så den er altså ikke til at støvsuge ordentligt med på nogen måde…

Nå, det betyder jo så at vi skal ud og have en ny. Nogen der kan anbefale nogle mærker/modeller?
Teleskop-stangen må gerne være rart langt, det er absolut det mest rare for min ryg… :slight_smile:

Vi er mægtig glade for vores Dyson.

Det er vi også, men den er bestemt ikke billig

Pia - Men er prisen på sådan nogen ikke ret pebrede? :slight_smile: Vi er jo på SU, så der er ikke lige flere 1000 kr til en støvsuger :slight_smile:

Det var den den gang vi købte den, men det er maaange år siden. De er væsentlig billigere i dag.
Og jeg ser det som en investring og ikke en udgift, den holder og holder og holder. Og der er ikke ekstra udgifter til poser.

Kan du ikke bare købe en ny slange

Pia - Ganske givet… Men pengene til sådan en investering skal jo også lige være der for at man kan lave den :slight_smile:

Irene - Joeh… Men den er temmelig gammel og slidt, og vi har snakket om at den var ved at synge på sidste vers alligevel (og stangen er så kort at jeg får så ondt i ryggen af at bruge den), så jeg tror bare at vi køber en ny :slight_smile:

Min mor købte en poseløs med roterende børster, i Bilka for noget tid siden. Den er hun vældig glad for, tror hun gav 700-800 kr for den.

Irene - Ok, kan du huske mærket? Tænkte jeg ville kigge lidt på nettet, men aner ikke rigtig noget om hvilke mærker der mon er gode, og hvilke der er noget juks :slight_smile:

Nej, men kan da prøve at spørge hende

Du kan jo også købe en ny støvsugerslange (det lyder som om det er “håndtaget” der er knækket?)

Hvis selve støvsugeren ikke fejler noget er det jo da billigere.

Der ligger en støvsugerforhandler nede i Rozenkrantzgade, han har alt :slight_smile:

Hvad med en brugt Dyson

Der er en DC08 til 600 penge f.eks. i Silkeborg (start med at vaske filtrene) - jeg ville ikke ofre en ny slange til den du har - stumper er så dyre …

Det er heller ikke så lang tid siden vi købte en støvsuger i Bilka. Det er en Melissa, som vi ellers har forbandet væk, men så sammenlignede vi en dyr poseløs støvsuger med melissa poseløs og de kunne FULDSTÆNDIGT det samme… Melissa var lidt mere plastik, men samme sugestyrke osv. Den kostede 350 kr.

Trekkie - Som nævnt tror jeg ikke støvsugeren holder ret længe, og vil derfor ikke ofre penge på reservedele, fordi jeg tror vi snart skal ud og købe ny alligevel :slight_smile:

Lis - Ah, ja det var sådan set en meget god idé med sådan en brugt en. Det må jeg lige snakke med Casper om når han kommer hjem.

Laina - Min gamle var også en Melissa, noget værre billigt skrammel… (som vi kasserede til fordel for Caspers, da min skulle have tapé på for at holde sig tændt til sidst :høhø:)

Min varmeste anbefaling :ok:

Du får muligvis ligesom mig pip af røret der er tre plastikdele af samme længde der sættes ind i hinanden og den larmer også en del…men dens sugeevne råder bod på al mit brok - det er simpelthen utroligt som den suger, uanset om det er trægulve, tæpper, møbler eller løs grus på badeværelsesgulvet.

Havde en poseløs Philips fra Kvickly hvor semilanghårspelsdullerne simpelthen lavede propper i cyclonen så støvsugeren blev stoppet for hver kvadratmeter jeg støvsugede - den her kører bare på og det eneste man kan komme ud for er at måtte pille pels af børsten hvor det sætter sig fast.

Fik den anbefalet af Johnny og frue for et års tid siden, og alle mine tvivl er skudt i sænk, selv min bostøtte er forelsket i den og vil købe en til sig selv :tihi:

Tina - Ja, den er da i hvert fald billig! :smiley: Hvor langt er røret ca. ved du det? :slight_smile:

Jeg havde en billig støvsuger før jeg fik Dyson og hold da lige op hvor var poserne var r*v dyre og så kunne jeg ikke få dem ret mange steder - så tjek om poserne er til at få og hvad de koster før i køber.

Troldegaarden - Tak for tippet… Vi genbruger heldigvis poserne, så det hjælper også lidt på det… :slight_smile:

Sådan en poseløs dyson tiltaler mig nu, især hvis man kunne købe en ordentlig brugt en… (har lige spurgt på en i Randers, håber det er noget…)

Fra toppen af mundstykket og til der hvor du skal holde med hånden er der 100 cm. Hvert af de tre plastikrør er ca. 34 cm og der er ikke nogen teleskopfunktion.

ja, den onkel skrald støvsuger er bare god og den er osse fantastisk som “tæpperenser” godtnok skal man selv sprøjte tæpperens og skrubbe, men den er så en effektiv vandsuger. det med længden på selve skaftet er faktisk ikke så galt endda, jeg har ihvertfald ingen problemer og jeg er jo trods alt en høj mand.