Hun kom til verden midt på stuegulvet med min søn og mine dengang små børnebørn som tilskuere.
Siden var hun husets styrende midtpunkt, kærlig plejemor og tante for killinger, venlig modtagerkomité for gæster og nye katte.
En lille, spinkel pigekat med en meget stor personlighed og en meget stor stemme, som hun især brugte, når hun gik rundt med et tøjdyr i munden og kaldte os til spisetid.
I dag fjorten år efter tav stemmen.
Efter et halvt års sygdom sov hun roligt ind hos dyrlægen i mine arme med sit ansigt gemt i min hånd, hendes yndlingsstilling.
Utroligt, at sådan en lille kat kan efterlade så stort et tomrum.
Åh nej Hanne, det gør mig frygteligt ondt, at du har måtte tage afsked med dejlige Inka. Den smukkeste sorte pantermis jeg har mødt. Jeg sidder her og græder, fordi jeg ved hvor meget hun betød for dig, og de andre misser.
Sender dig mange varme tanker og et knus.
-riprip Hvil i fred smukke Inka - du har sat et kærligt poteaftryk i mor Hannes hjerte
Inka betød rigtigt meget - og de andre, jeg i tidens løb sagde farvel til, betød også meget, men jeg er blevet ældre og det samme er mine katte.
Det er bare så uendeligt trist, at der kun er udsigt til på et tidspunkt at skulle sige farvel til dem også.
Men det er en del af prisen for at stoppe med at opdrætte. Spændingen og forventningerne om fremtiden fulgte med i købet.
Nå, men jeg er i dårligt humør i dag - I morgen er det nok bedre!
[QUOTE=Mega;731333]Inka betød rigtigt meget - og de andre, jeg i tidens løb sagde farvel til, betød også meget, men jeg er blevet ældre og det samme er mine katte.
Det er bare så uendeligt trist, at der kun er udsigt til på et tidspunkt at skulle sige farvel til dem også.
Men det er en del af prisen for at stoppe med at opdrætte. Spændingen og forventningerne om fremtiden fulgte med i købet.
Nå, men jeg er i dårligt humør i dag - I morgen er det nok bedre!
Tak for jeres medfølelse![/QUOTE]
Åh Hanne…
Det gør mig så uendelig ked af det på dine vegne.
Der skal jo ikke kun være farvel og på gensyn, der skal også være nogle goddag.
Kan jeg ikke gøre noget så det kan blive goddag?
[QUOTE=PiaR;731349]Åh Hanne…
Det gør mig så uendelig ked af det på dine vegne.
Der skal jo ikke kun være farvel og på gensyn, der skal også være nogle goddag.
Kan jeg ikke gøre noget så det kan blive goddag?[/QUOTE]
Hvor er du sød Pia - Men nej. Det er også et spørgsmål om kræfter og økonomi. Det jeg har af begge dele, må jeg bruge på “vedligeholdelse” af mine kastrater og vildmisserne.
Alt har sin tid - også opdræt - og jeg har jo også mange daglige glæder af de katte, jeg har.
Syntes bare lige pludselig, det hele var så “gråt”.
Jeg kan - for at tage de positive briller på - også få mere tid til min have og huset.