Gode ideer søges

Jeg har virkelig brug for lidt hjælp til, hvordan jeg skal lave en lille løbegård til Vaffel. Jeg må ikke sætte noget fast i muren og jeg skal kunne komme til skuret. Og selvfølgelig også bænken, men jeg har simpelthen ikke fantasi til at forestille mig, hvordan det skal kunne lade sig gøre. Så jeg tænkte I måske kunne hjælpe mig lidt på vej.

Jeg overvejede altannet og de der smarte teleskop stænger, men det bliver jo temmelig besværligt, hver gang jeg skal i skuret, eller bruge bænken. Det kunne blive et skønt lille sted for Vaffel, hvor han kunne rende ind og ud af køkkenvinduet og få lidt luft i pelsen. Jeg kunne sætte en sidde/liggehylde op på gelænderet og lidt kradse-hejs måske.

Så nu krydser jeg fingre for, at I måske har en god og holdbar løsning :kryds:

4 Synes om

Må du sætte noget fast i træet, altså udhænget?, så er der en ide i mit lille hoved

Med venlig hilsen

Nej det må jeg ikke. Så det er mere end svært at finde en løsning synes jeg :s:

1 Synes om

Må du skrue kroge i udhænget til en hængeblomst?
Nej det må du ikke :wink::smile:

Hvad med at få bygget et ‘træskelet’ som passer ind?

ala drivhus konstruktion som så står af sig selv…og så beklæde yder sider med net…der skal nok tømmer/handymand til?

3 Synes om

Hvad med noget ala det her:

Hvor du så har døren med inde i volieren.

Jeg mener man kan få nogle det er skrå lige som taget

1 Synes om

Det er en rigtig god ide :+1:t2:
Måske på hjul, så det er let lige at flytte. Det skal jo ikke være andet end skillerumslægter, når det ikke skal være større.

5 Synes om

Øv, nå havde eller lige ideen. Men jeg vil mene en træ ramme, nu er problemet så bare den skal passe helt nøjagtigt. Men op og ramme over døren ved skuret og ved hoved døren, hmm hvad hedder der der skal være skrå lægter med hæld mod huset.
Er du selv en handy mand??
Og er Vaffel en pille poter ?

Så ja jeg er med på alle de andre forslag med ramme

Med venlig hilsen

1 Synes om

Tusind tak for jeres forslag. Bedste bud, er nok en træramme lavet efter mål. Desværre er jeg ikke spor handy hvad det angår, så jeg må i gang med at lede efter nogen der kan lave den slags. Nogen der kender nogen hernede i Horsens området, der har mod på sådan et job? Mod betaling forstås :grin:

1 Synes om

Jeg ville lave det geometrisk som en forlængelse af skuret hen til begyndelsen af indgangen til huset.

Materialerne er en træramme som sidder i spænd mellem husmuren, rækværket og tagudhænget. Trærammen beklædes med volierenet. Der skal være en netdør henne ved husindgangen. Man skal så gennem løbegården for at komme ind i skuret.

Det vil ikke kræve særlig fagkundskab at sætte op. Kun lidt omhu, så pindene kommer i vinkel og vater.

3 Synes om

Prøv at kontakte en tømre :slight_smile: eller på fb skriv i en “hvem ved hvad” gruppe for din by :smiley:

Fandt du endelig en god løsning på det her @solveig ?

Med venlig hilsen

Nej det har jeg desværre ikke. Jeg har ledt i lokalområdet og spurgt på siden mand & bil, men der er åbenbart ikke nogen der har lyst til at gå i krig med det. Men det sidste er at jeg har spurgt min chef om han kender nogen. Han kender nemlig en million mennesker af alle slags og er rigtig god til at finde løsninger. Men han er på ferie, så forventer ikke han kommer op med en løsning før engang efter ferien. Så helt opgivet har jeg ikke endnu :grinning:

1 Synes om

Dejligt at du ikke har opgivet endnu :smil:, :kryds: :kryds: så meget han har en løsning.
det ender med jeg må håbe på hestene skal forbi dig. Så jeg kan få en kørelejlighed, og måtte igang med og bruge de save- hamre- skrue teknikker jeg har fået lært, nogle banket ind, andre selv lært. Så du kan få det lavet. Eneste betingelse jeg må snakke med Vaffel, vis han da vil

Med venlig hilsen