Gode kattebøger

Har efterhånden været det lokale biblioteks udvalg af kattebøger igennem og jeg er ikke ligefrem imponeret. Synes de er for overfladiske og sidder tilbage med en fornemmelse af “at ville vide mere”

Tænkte at der nok var nogen herinde som kunne anbefale nogle gode bøger.

Det jeg er på udkig efter er bøger om
[ul]
[li]adfærd både normal og unormal,[/li][li]kattens livsfaser - killing, ung, voksen, gammel[/li][li]kattens fysiologi og anatomi[/li][li]kattens biokemi, cellebiologi og deslige[/li][li]kattens sygdomme[/li][li]gerne en bog med nogle gode racebeskrivelse[/li][li]måske kan du anbefale en som omhandler noget jeg ikke har tænkt på?[/li][/ul]Gør ikke noget hvis bøgerne er på engelsk, og heller ikke hvis det er hardcore biologi-sprog.
Kan sandsynligvis heller ikke holde til at læse dem lige nu, men så har jeg en liste jeg kan give mig i kast med når hovedet samarbejder :slight_smile:

Jeg har en del hylder med kattebøger, du kan kigge med fingerne når vi render sammen snart.

Mine favoritter er for tiden:

Your Cat, Simple new secrets to a longer, stronger life af Elizabeth M. Hodgkins -generelt om kattens helbred, fodring mv.

Natural nutrition for cats - The path to a perfect health af Kymythy R. Schultze - handler om råfodring

Playtime for cats af Helena Dbalý og Stephanie Sigl - aktiviteter og lege for katte

Træn din kat af Maiken Lysholm Sten

Cat vs. cat: Keeping the peace when you have more than one cat af Pam Johnson-Bennett. Der er en rigtig god beskrivelse af sammenføringer (dos and dont’s)

Dette er lidt uden for emnet men jeg er vild med bogen: “Alle katte har Aspergers”.
Begge mine døtre har Aspergers, og der ER faktisk utroligt mange lighedspunkter:tihi:
Måske er det derfor vi ELSKER katte:hjerte::hjerte::hjerte:

Hvis du skaffer min Praktisk katteopdræt hjem fra biblo, tror jeg måske, at du kunne finde gode titler på litteraturlisten deri. Jeg gider ikke taste dem allesammen ind nu, sidder lige på en iPad :wink:

Det vil jeg meget gerne, bøger “ser” man nemlig enormt godt når man også bruger fingrene :slight_smile:

[QUOTE=Bølles mor;907383]Mine favoritter er for tiden:

Your Cat, Simple new secrets to a longer, stronger life af Elizabeth M. Hodgkins -generelt om kattens helbred, fodring mv.

Natural nutrition for cats - The path to a perfect health af Kymythy R. Schultze - handler om råfodring

Playtime for cats af Helena Dbalý og Stephanie Sigl - aktiviteter og lege for katte

Træn din kat af Maiken Lysholm Sten

Cat vs. cat: Keeping the peace when you have more than one cat af Pam Johnson-Bennett. Der er en rigtig god beskrivelse af sammenføringer (dos and dont’s)[/QUOTE]

Lyder som nogle spændende titler. Den med E. Hodgekins… er det ikke hende der har været ansat i foderstofindustrien?
Maikens bog kender jeg godt, den og en bog med titlen “Kattehviskeren” af en Claire Bessant var de eneste jeg var vildt imponeret af.

[QUOTE=Theomilou;907399]Dette er lidt uden for emnet men jeg er vild med bogen: “Alle katte har Aspergers”.
Begge mine døtre har Aspergers, og der ER faktisk utroligt mange lighedspunkter:tihi:
Måske er det derfor vi ELSKER katte:hjerte::hjerte::hjerte:[/QUOTE]
Der må jeg være dig svar skyldig… ved ikke så meget om Aspergers :slight_smile: Men det lyder interessant.

Nåh, det er dig der er Pil :slight_smile: Jeg har faktisk allerede bestilt din bog og venter på at få besked om at den er hjemkommet. Går med en lille drøm om at blive opdrætter, og har faktisk bestilt din bog af samme grund :slight_smile: Nu er den jo også blevet skamrost herinde, så jeg er meget spændt på at få den hjem !

EDIT… og skal helt sikkert kigge litteraturlisten