Gode navne til to hvide katte?

Vi får vores to killinger næste weekend og er derfor i navnetænkeboks og selv om vi næsten har lagt os fast på et lille udvalg af navne, så skader det jo ikke lige at høre jer ad, om der er nogen der lige har et par geniale navne vi ikke havde tænkt på :ok:

Killingerne er søskende fra samme kuld og næsten med sikkerhed 1 pige og 1 dreng, alternativt er det 2 drenge.
Hannen er helt 100% hvid, hunnen (som med lille bitte måske er en dreng) har en svag rødlig/flødefarvet plet mellem ørerne (meget svag).

-catsleep -catsleep

Vi har selv tænkt Artemis & Apollo (efter de græske gudetvillinger) eller en sammensætning af forfattere fx Ezra & Emily (efter Ezra Pound og Emily Brönte) eller Shakespeare & Shelley (efter William Shakespeare og Mary Shelley)…

Kom frisk!

Artemis og Apollo er flotte navne!

Her kommer et par forslag mere:

Bella og Bastian

Tara og Thomas (:slight_smile: sådan en to har jeg)
Tara og Tino (Tarantino:-))

Mala og Milan

Dharma og Dali

:slight_smile:

Jeg kunne blive ved:-)

Ronja og Mattis - fra Ronja Røverdatter

Åh… Jeg elsker Brönte søstrene :smiley: De er fantastiske… Ærgeligt det ikke er to piger. Ellers så er der jo masser af filmpar, og tegnefilmspar.
Min den ene kat hedder Artemis på sin stamtavle. Vi lavede det om, fordi det slet ikke var os, fordi det ikke passede til Nynne og fordi vi var sikre på hun aldrig kom til at blive kaldt Artemis, fordi det er for langt, og svært at kalde. Vi kaldte hende Fie, for vi var overbevist om, at det var så kort, at vi var nødt til at bruge det. Idag hedder hun aldrig andet end Fisen, og Nynne hedder aldrig andet end Pynde… :stuck_out_tongue: Og hvis det er dem begge to, så er det bare Missepigerne. Mine katte kommer til at lide af personlighesspaltning :S

Darwin og Lamarck

Men ellers kan jeg også rigtig godt lide Ezra og Emily .)

Selvfølgelig skal de da hedde det samme som mine to små :

De grønlandske navne

Nanok (isbjørn) og Milak (plet)…

…Milak passer jo både på en dreng og en pige

Tusinde tak for forslag, og kom endeligt med flere- vi vil lige lære dem at kende inden vi navngiver dem, for de skal passe til :slight_smile:

Ja en Nanoq - hvordan kunne JEG glemme det navn:-)

Gode navne, mange tak :slight_smile:
Min datter synes de skal hede Ib og Preben, uanset om det er piger eller drenge :D:D:D

Min Mormor og Morfar havde to hunde da jeg var barn, de hed Bjørn og Trold. Det passer måske ikke så godt til en pige… :slight_smile:

Ib og Preben er fede navne til et par ballademager katte :thumbup:

Mange hilsner Eva M:)

Preben - elsker det navn… Min tidligere hest Predazzo blev kaldt Preben… Maaange gode minder i det navn… :wehuu:

Er altså så spændt på nyt.

Har de fået deres navne???

Nej, vi tænker stadig. Tror først at vi navngiver dem endeligt når vi har lært dem lidt at kende :slight_smile:

Hvorfor ikke lade din datter bestemme - hun er jo en klog og dejlig lille tøs,
der nok skulle kunne finde på nogle gode navne til misserne.

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

[quote=Eva;389633]Hvorfor ikke lade din datter bestemme - hun er jo en klog og dejlig lille tøs,
der nok skulle kunne finde på nogle gode navne til misserne.

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:[/quote]

Jamen, hun har skam givet sit bud: Preben og Ib eller Blomst og Børge :smiley:

Nå OK, så må I hellere være med at bestemme.

:klapper::klapper::klapper::klapper:

Med tanke på den hvide farve: Snowflake, Snowball, Crystal, Icecube

Og hvis de har krudt i R****, så Avalance og Blizzard

:):slight_smile:

Blomst og Børge kan jeg ikke stå for…:thumbup:

:høhø: Ja, det er faktisk nogle sjove navne hun kommer på, hun foreslog også Mælkebøtte den anden dag, men gik så væk fra det igen, fordi “katten er jo ikke gul, mor” :tihi: