Ville bare lige dele lidt nyttig viden i disse julefrokost-tider:
En af gratis-aviserne bragte en test af 5-6 (næsten) alkoholfrie øl, og de to, der klarede sig suverænt bedst var:
Erdinger weissbier alkoholfri
Maisses weissbier alkoholfri.
Det gør jo ikke noget, hvis det smager godt, og man f eks synes, at julen er rigeligt rislet til.
Jul og julefrokoster… På den ene side kan jeg godt forstå lysten til at feste og frådse igennem. Men hvor bliver der dog megen ballade ud af det også. Bl. a. pga at alkohol kan gøre nogle mennesker meget vrede og aggressive, ialtfald mere, end de ellers ville.
-surrender
Hvor mange mennesker deltog i den test?
For de test hvor det er 1 person, der smager og bedømmer kan man ikke bruge til noget som helst, for smag er vidt forskellig fra person til person.
Camilla - ja, men det ville være dejligt at servere noget andet. Forandring fryder :?
Martin - det var en gravid kvinde og en-eller-anden vistnok ølkyndig mand.
De fleste avis-tests af den type plejer at have flere smagere. Det er snarere de faste vin-spalter, hvor der sidder een vin-journalist og dømmer alene.
[quote=alleos7;297650]Som hobby-ØLcoliker vil jeg altså påstå at uanset hvilken alcohol-fri øl du tager, så kan de bare ikke ramme samgen af øl godt nok.
Jeg elsker øl, og kunne snildt drikke et par liter eller 3 om dagen, hvis man ikke blev fuld af det.
så jeg har “tygget” mig igennem alle de alcoholfri øl vi har kunnet finde, men der er bare ingen der er super gode.
Og hvis man absolut skal have uden alcohol, så er Tuoborgs nok den bedste.
de 2 testen nævner, bryder jeg mig ikke om.
Men det er jo som Martin siger smag og behag.[/quote]
Mon ikke det er med alcoholfrie øl som med ditto vine ) -tommelned
Jeg vil faktisk hellere have en god danskvand med citrus i, end alt muligt pseudo bras, der skal forestille den ægte vare. For tiden kan jeg nu slet ikke tåle nogen former for spiritus pga noget nyt medicin jeg får. En enkelt nisseøl og jeg sejler rundt som om jeg havde fået et par guldøl. Men så er jeg selvfølgelig billig at tage med i byen
Jeg kan ikke svare for mig selv, da jeg ikke drikker øl (det smager altså ikke spor godt!)…
Men jeg har en mand, som vældig gerne vil have en god øl, og som vist har lidt forstand på det endda…
Han drikker gerne en alkoholfri øl… dog er der visse mærker han går udenom, fordi de ikke smager ham… Fuldkommen ligesom der findes ølmærker med alkohol, han heller ikke drikker
Og den ene af de øl MiSi nævner er faktisk hans klart foretrukne alkoholfrie øl
På meget varme sommerdage finder man ofte alkoholfrie øl i vores køleskab… Bla fordi min mand ikke kunne drømme om at sætte sig ind i en bil og køre, hvis han har drukket! Og når man har knoklet med hårdt havearbejde i flere timer, kan man lige pludselig let have fået op til 4 øl indenbords! Hvilket betyder, at han så ikke kan/vil køre den dag! Nogle gange er det meget upraktisk…
Men den alkoholfrie øl giver ham det han vil have… smagen og tørstslukningen
nu drikker jeg selv meget meget sjældent øl, så derfor ka jeg ikke udtale mig om hvad der smager godt og hvad der ikke smager godt, men da jeg var bar-bestyrer i mc-klubben var faxe free en meget populær øl
Jeg synes at den tyske Claustaler er rigtig god.
Smagsmæssigt ligger den meget tæt op ad en almindelig øl.
Jeg har hørt om flere øl-kendere at netop denne alkoholfrie øl er en de gerne vil drikke.
Jeg kunne aldrig drømme om at drikke en alkoholfri øl eller vin - men det har naturligvis sin forklaring Jeg har aldrig drukket den slags med alkohol for smagens skyld. Det paradoksale er, at jeg ikke kan lide smagen af noget af det, men det var en fin flugt fra ansvar og mig selv i mange år - troede jeg
Jeg drikke stort set heller aldrig sodavand.
Kaffe til gengæld! Uha dada - og MED koffein