Jeg har været den heldige modtager af en stegeso i julegave, og mangler nogle gode opskrifter til den.
jeg har afprøvet nogle af klassikerne som koteleter i fad, helstegt kylling og endda brød. Er der nogen der har nogle lidt anderledes opskrifter? Gerne noget sundt og smagfuldt (her menes godt med krydderier osv)
Men alle forslag er velkomne
Jeg eeeelsker bare simre-mad, så vil rigtig oigang men sæsonen er til det
Enstegeso kaldes også for en Römertof eller kokotte og jeg har prøvet at få kalvesteg med gode og friske krydderier på en bund af kartoffelskiver, svinemørbrad på en bund af rodfrugter og mange andre lækre retter. Faktisk er det kun fantasien der sætter grænsen for hvad man kan lave med den
Og du kan finde gode bøger om stegeso/römertof der bugner af opskrifter på biblioteket
Tja kan være man skulle bestille nogle bøger hjem, havde faktis slet ikke overvejet biblioteket hehe. Selvom det kun er fantasien der sætter grænser, kræver det at man har fantasien haha. Jeg har en periode, hvor jeg er helt ide-tom når det gælder madlavning, så har brug for et spark hvis ikke den skal stå på kedelig mad hele tiden
Det ser faktisk ret godt ud… tror det skal være søndagsmiddagen
[QUOTE=Gucci;766978]Tror faktisk aldrig jeg har fået Confit de canard… det skal prøves en gang, hvis jeg kan få manden overtalt. Det er vist ikke hans kop te.
Farsbrøs er jeg helt med på… jeg eeelsker forloren hare :)[/QUOTE]
Du skal blot være opmærksom på at du skal have stegt en del ænder på almindelig vis i ovnen for at få en masse andefedt som du skal bruge til at lave Confit de Canard med. At købe ren andefedt er rigtig dyrt , så hellere lave det selv ved at stege nogle ænder selv
Det var faktisk et rigtig god råd, det må jeg huske… så har jeg også en undskyldning for at lave and oftere. Noget jeg er tosset men manden rynker lidt på næsen af hehe
Men hvis han vil have noget andet end det jeg laver, må han selv igang så han plejer som regel at spise det