Gode råd mod hård og tynd mave modtages gerne

Nu har jeg lige bestilt det der zoolac, på apoteket så det kan jeg hente i eftermiddag, men stakkels stakkels lille misser, det løber bare ud af hende, tror ikke det kan være spor rart. :frowning:

Har du taget foderet fra hende?
Du skal tage alt fra hende og kun lade hende få kogt afkølet vand i et lille døgns tid (medmindre det er en killing).
Det er i hvert fald det råd min dyrlæge plejer at give i den slags sager :slight_smile:

hun er en killing, og en temmelig ung en af slagsen, ifølge dyrelægen har hun kun været et par uger da jeg fandt hende ude i regnen helt forkommen og ked, hun har været igennem div. behandlinger mod orm,lopper, øremider etc. og nu det her…men har talt med dyrelægen og med apoteket og hun kan godt få zoolac, så nu håber jeg bare det virker…

Okay, det lyder ikke godt.
Hvor gammel er hun nu ca.?

hun er 6-8 uger ca, dyrelægen kunne ikke sige det med sikkerhed da han så hende fordi hun har været underernæret da jeg fandt hende og derfor kan være lidt bagud i sin udvikling, så nej det er slet slet ikke godt…

Var det min kat blev der kørt en afføringsprofil for at finde ud af hvad årsagen er.
Killinger kan ikke tåle at have så dårlig mave - de dehydrerer.

Med svaret på prøven vil killingen få den helt korrekte behandling. I den tilstand hun er i er det spild at kostbar tid at gætte og prøve sig frem.

ZooLac har jeg ALDRIG haft godt erfaring med - ved godt der er andre der mener de har.

Zoolac, HUSK og alle de andre gode råd, kan bruges hvis man har en kat, der har dårlig mave en enkelt dag eller noget i den stil.
Har katten for alvor diarré gennem flere dage skal man have den undersøgt hos dyrlægen for at finde ud af årsagen - og som Lis siger, det gælder specielt hvis det er en killing, for de er meget mere sarte end de voksne.

Hvad har dyrlægen gjort indtil videre?

Lis - Hvad indebærer en afføringsprofil? :slight_smile:

dyrelægen sagde at jeg kan holde øje med om hun overspiser, men det var det eneste han sagde…nu har jeg så talt med en anden dyrelæge som synes vi skal komme ind med det samme fordi der er noget i omløb i svendborg for tiden som rammer både hunde og katte…

Jeg mener, at man afleverer en afføringsprøve, også testes der for sygdomme, infektion mm. Så man får et klart billede af, hvad der er galt og hvor der skal sættes ind-thumbs

Prinsesse - Jeg mente hvad der testes for :wink: Hvilke bakterier, virus og andre parasitter

Det kommer i høj grad an på dyrlægen.
En dygtig, rutineret dyrlæge har som regel en fornemmelse af, hvad katten fejler og kan nøjes med en mindre profil (billigere).
En uerfaren, urutineret dyrlæge famler i blinde og tager det hele med (dyrt).

Det er hovedårsagen til, at det kan betale sig at tage den dyrlæge, der har den store katteerfaring. Muligvis er vedkommende en smule dyrere i konsultation, men i længden er h*n meget billigere :slight_smile:

Jeg synes det lyder rigtig, rigtig fornuftigt at få kigget på hende med det samme -thumbs

Der er forskellige profiler, jo mere der køres jo dyrere.

Nu er jeg for det meste sådan en livrem og seler type - så jeg beder om det hele - det er billigere end hvis den profil der er kørt viste ingenting og der skal prøves igen - og så er jeg ikke blevet klogere -og tiden går jo.

Husker jeg ret er der tre profiler. Normalt køres disse på et udenansk laboratorie. Der er visse ting klinikken selv kan teste for.

Ofte går en ting i hånd med anden - så det klogt at få styr på det hele på een gang.

Så fik vi da klarhed for hvad der er med det lille pus og jeg fik ros for at være sådan en urolig missemor for det viste sig at hun er alvorligt angrebet af indvoldsorm fra før jeg fandt hende og hun er undervægtig oveni købet fordi hun har gået uden nogen pleje i længere tid da jeg fandt hende, så nu er hun kommet på fedekur med mad fra Hills og de næste 3 dage skal jeg give hende Panacur, så burde det være klaret og hvis ikke skal hun på yderligere medicinering…pokkers så dyr en dame hun er, men nu er hendes mave da stoppet med at være så dum fordi lægen gav hende noget der virker øjeblikkeligt…

Det var dejligt dr.dyr fandt hun af hvad hun fejlede. God bedring med hende. -jegkrydser

Ja meget, hun nyder også at hun må komme op på skødet af mor igen, men de andre er noget misfornøjede med at de ikke må tage hendes nye mad, jeg lukker hende inde i kattetransporten med maden når hun skal spise det så de andre ikke kan komme til, så for første gang nogensinde har jeg set 2 katte kæmpe for at komme IND i en transportkasse gg