Gode råd til at få kattehår af tøj mm

Ja kom med dine gode råd - kattehår er noget vi alle har i større eller mindre grad.

  • mit sorte tøj drukner i hvide kattehår.

Det bedste jeg har brugt er en hårfjernings børste og bred tape :slight_smile: Men det tager bare ikke alt.

Jeg har prøvet med en skumvaskeklud i tørretumbler - virker ikke.

Min afmisser er en fnugrulle eller en af de små skuresvampe. Skuresvampen er rigtig god hvis man bruger den grønne side, men selvf. ikke på fint tøj.
Jeg har også købt en af de der ruller, der kan genbruges. Den skal bare skylles under vandhanen og rystes tør, så er den klar igen. Den er ret god til det pæne tøj, der bare lige skal have fjernet lidt kattehår.

Er det rigtig slemt, så banker jeg det i tørretumbleren med en 3 til 4 tennisbolde, det virker hver gang. Hvis man kan holde larmen ud:tihi:
Knus Elin

Skumvaskekluden skal altså med i vaskemaskinen Rikke :wink:
Men ellers bruges fnugruller i enorme mængder… eller alternativt og noget billigere, de store brede ruller brun pakketape.

Her er det fnugrullen jeg bruger på tøj :rock:

Jeg havde ad to omgange, gammeldaws plys-sofasæt … sådan noget elsker jeg (stadigvæk), men det er ikke praktiskt i kattehjem :blegne:
Dem rensede jeg ved at stryge hen over plys’en med en lettere fugtig gummihandske og støvsugede siden de ‘‘fnuller’’ der blev rullet op :ok:

Her er jeg også meget tæt på at kunne gå under betegnelsen “misbruger af fnugruller” - og jeg synes, at de er rigtig gode :slight_smile:

Måske jeg skulle rulle kattene også :øhmm:

Nåh ja, har også prøvet med lyserøde rengøringshansker - det hjalp heller ikke.

Mine var gule … :tihi:

[quote=Skattekat;256421]Her er det fnugrullen jeg bruger på tøj :rock:

Jeg havde ad to omgange, gammeldaws plys-sofasæt … sådan noget elsker jeg (stadigvæk), men det er ikke praktiskt i kattehjem :blegne:
Dem rensede jeg ved at stryge hen over plys’en med en lettere fugtig gummihandske og støvsugede siden de ‘‘fnuller’’ der blev rullet op :ok:[/quote]

Til faste overflader - som f.eks. møbler og gulvtæpper (ikke store gulvtæpper) - der havde eksen og jeg sådan en skraber, som lignede sådan en man bruger til vinduer eller på badeværelse klinker.
Den skrabede bare alle hårene af det hele. Den var uhyre effektiv. Dog ikke lige brugbar til tøj, da det ikke er en fast overflade.

Men desværre kan jeg ikke lige finde den på Zooplus mere.
Hvis der er nogen, der kender den og ved, hvor den kan købes henne, så vil jeg meget gerne høre om det.

Vores var en skrækkelig lyserød/pink, men jeg ved ikke, om de kommer i andre farver.

// Martin

Vi bruger også fnugruller rigtig meget :besvimer: Men jeg syntes Bella ( hunden ) fæler mere end vores katte og så er hendes pels mere “stiv” i det og sidder mere fast i tøjet .

[quote=DaneX;256544]Til faste overflader - som f.eks. møbler og gulvtæpper (ikke store gulvtæpper) - der havde eksen og jeg sådan en skraber, som lignede sådan en man bruger til vinduer eller på badeværelse klinker.
Den skrabede bare alle hårene af det hele. Den var uhyre effektiv. Dog ikke lige brugbar til tøj, da det ikke er en fast overflade.

Men desværre kan jeg ikke lige finde den på Zooplus mere.
Hvis der er nogen, der kender den og ved, hvor den kan købes henne, så vil jeg meget gerne høre om det.

Vores var en skrækkelig lyserød/pink, men jeg ved ikke, om de kommer i andre farver.

// Martin[/quote]

Pet hair magnet

Altså, det jeg har gjort er at leve med de hår der ikke kan komme af når jeg bruger fnugrullen! :slight_smile:

vi har osse bare kattehår på alt vores tøj og det vi ka fjerne fjerner vi med fnugrulle, men der er altid genstridige kattehår som bare ikke vil af, dem har vi valgt at leve med.

Til tøj:

http://www.unimati.biz/product.asp?product=1468

Til møbler, kradsetræer, tæpper m.m.:

http://www.unimati.biz/product.asp?product=1467

[quote=Rikke F;256613]Til tøj:

http://www.unimati.biz/product.asp?product=1468

Til møbler, kradsetræer, tæpper m.m.:

http://www.unimati.biz/product.asp?product=1467[/quote]

Jeg har været rigtig glad for den blå V7’er men den mister kraften. De dejligt klistrede gummihår fyldes af bittesmå hår, så de ikke tager hårene længere.

Mariehønen med gummibørsterneer det det samme med. Den bruger jeg dog mest til at affnugge en større handske som er god til både tøj og møbler.

Skal gummibørsterne vaskes - og med/i hvad?

[quote=Dorthe Andersen;256625]Jeg har været rigtig glad for den blå V7’er men den mister kraften. De dejligt klistrede gummihår fyldes af bittesmå hår, så de ikke tager hårene længere.

Mariehønen med gummibørsterneer det det samme med. Den bruger jeg dog mest til at affnugge en større handske som er god til både tøj og møbler.

Skal gummibørsterne vaskes - og med/i hvad?[/quote]

Når de bli’r “sløve” ska’ de bare ha’ en tur i sulfovand :slight_smile: