Hej
Jeg har brug for lidt råd om, hvordan man omplacerer sin kat, så det bliver så behagelig en oplevelse for katten som mulig. Jeg har netop fået min kat tilbage, efter den egentlig var omplaceret hos hvad jeg troede, var et fornuftigt par, der ville være gode katteejere. Desværre gav de op efter kun 4 dage, og bad mig tage katten tilbage, hvad jeg naturligvis gjorde. Angiveligt skulle katten have været meget bange, sky og aggressiv.
Nu tænker jeg så, om der var noget, jeg kunne have gjort anderledes? Umiddelbart synes jeg selv min kat er meget rolig og robust, men det tager dog lidt tid for hende at vænne sig til nye ting. F.eks. er hun blevet passet hos mine forældre i ferier, hvor hun de første dage næsten udelukkende boede under en seng, inden hun lige så stille begyndte at vove sig ud. De nye ejere hentede hende hos mig, men kan man f.eks. sige, at det er en fordel for katten, hvis man selv bringer den ud det nye sted, så man er med den i starten? Er der andre måder, man kan præparere katten, så den hurtigere falder til?
Jeg har stadig brug for at finde et godt, nyt hjem til den snarest, og både for kattens og min egen skyld vil jeg meget gerne undgå, at det skal blive en så ubehagelig oplevelse igen, så jeg vil være taknemmelig for information, der kan hjælpe i den sammenhæng. Katten er i øvrigt en hun på ca. 1½ år.