Gode råde til små hittekillinger

Igår , kom min mand hjem med en forkommen og beskidt killing , der var sat af bag ved hans arbejde , vi ringe så til Inges kattehjem for at høre om de har fået andre ind , det har de , masser endda :ked:Både morløse killinger og killinger med deres mor .!!! Når men det korte og lange er vi har så fået en hittemis også fra kattehjemmet ,så ham den lille , ikke er alene killing

Vi var en tur fordi dyrlægen igår hvor de to blev undersøgt og vejet … Hanmissen som er fra min mand arbejde er meget lille han vejer 400g hunmissen vejer 700g .De er sunde og raske , men meget underernæret.

Skal ham den lille, have sutteflaske ? ( det sagde dyrlægen ikke noget om ) man kan mærke alle hans knogler , han sutter meget når vi tag ham op , men de kan godt spise og drikke selv .

Jeg har før haft hittekillinger , bare ikke så små , de sidste mange år har mange af mine katte , været hittekillinger . Sally -loveer jo også en hittekilling , som var mega tynd , da hun kom her .

:hjerte::hjerte::hjerte:

Kaja…du skal bare lige have et MEGA-kram fra mig… du er for dejlig at tage sådan et par pjevser ind…

:knuser:

Det med killingepasning lader jeg andre om…

Det kommer jo egentlig helt an på, hvor gammel de små er om de har brug for modermælkserstatning og sutteflaske…
Jeg ville nok vælge at få dem over på fast føde så hurtigt som muligt - og så give dem noget med krudt i, så de kan tage på og vokse…
Hakket oksekød skulle være godt som førstemåltid… kyllingekød, torskerogn… creme fraiche… og så selvfølgelig diverse former for killingevådfoder samt tørkost…
De skal nok tage på stille og roligt, hvis de ellers er sunde og raske :slight_smile:

:slight_smile:

Kaja… kom lige til at tænke på denne side, der er ALT der er værd at vide om killingers trivsel…

http://www.hittekilling.dk/

[quote=Therese;212976]:slight_smile:

Kaja… kom lige til at tænke på denne side, der er ALT der er værd at vide om killingers trivsel…

http://www.hittekilling.dk/[/quote]

Tak Therese , den var jeg igår inde og læse på , den er god og det var den jeg læste om , de her sutteflasker :slight_smile:

[quote=Ann K;212974]Det kommer jo egentlig helt an på, hvor gammel de små er om de har brug for modermælkserstatning og sutteflaske…
Jeg ville nok vælge at få dem over på fast føde så hurtigt som muligt - og så give dem noget med krudt i, så de kan tage på og vokse…
Hakket oksekød skulle være godt som førstemåltid… kyllingekød, torskerogn… creme fraiche… og så selvfølgelig diverse former for killingevådfoder samt tørkost…
De skal nok tage på stille og roligt, hvis de ellers er sunde og raske :)[/quote]

Der er ingen der ved hvor gamle de er , dyrlægen kunne jo heller ikke , pga underernæring , men jeg tror ham den lille er ca max 5uger .

Hvis killingerne er 5 uger behøver de ikke flaske…

Jeg er enig med Ann, godt foder til dem og så enten modermælkserstatning i det første par uger (kan de bare få i en skål) som tilskud …eller ganske almindeligt kaffefløde (ikke det langtidsholdbare)
Selv om de evt. får mælken eller fløde skal de også ha’ vand…evt. blandet i foderet

Naturligvis får de godt foder :slight_smile:

Men hvad med deres adfærd , hvis de ikke får dække deres suttebehov , hvis han kun er 4-5 uger , han han jo ikke fået suttet færdig :?

[quote=Kaja;212996]Naturligvis får de godt foder :slight_smile:

Men hvad med deres adfærd , hvis de ikke får dække deres suttebehov , hvis han kun er 4-5 uger , han han jo ikke fået suttet færdig :?[/quote]

Han har sin “søster” at sutte på :wink: og måske også din kat?
Jeg ville ikke være så nervøs for ham…

Hvis du har det bedst med at vide han får sit suttebehov dækket, så køb en sut og lad ham babse på dem :tihi:
Men ellers…alt det gode mad du allerede har i BP…så skal de nok blive fine OG slemme :ups:

Ja , jeg håber på Sally , kommer på banen , hun skal bare lige have lov til at kigge dem an , hun er meget nysgerrig , men hun har jo aldrig selv haft børn , så lige først skal hun vænne sig de to små pus .
Hanmissen prøver at sutte på vores finger , men de er jo alt alt for store , så jeg tror ,det er bedst , hvis jeg får en sut til ham , ihvertfald , hjælper det også med nærkontakten til ham , hunmissen viser ikke det behov , men hvis hun har lyst , får hun også lov til det .

Jeg skal senere vise billeder af dem .

Dejligt at du kan tage et par hittekillinger ind, og at du vil kæmpe for dem :thumbup:

Held og lykke med dem - og ja vi vil gerne se billeder :slight_smile:

En lille opdatering , det går fint med de to små , igår kom de på vægten hanmissen har taget 150g på, hunmissen 90g , fra fredag til søndag ,(ca 2-3 dage) er det ikke flot :thumbup:

Hankillingen er nu helt tryg ,kommer løbende os i møde ,kravler op ligger og sover hos os , når vi sidde et sted . Hun er ikke helt så tryg , hun hvæser stadig når hun ser os og gemmer sig , men når man så har kælet med hende , begynder hun at spinde , så jeg er sikker hun nok skal blive helt tryg ved os , hun skal bare have lidt mere tid :inlove:

De spiser godt begge to , kylling , torskerogn , med hytteost , tørkost og lidt råt oksefars , så får de modermælkserstatning .

Hvor er de bare super dejlige nyhedder Kaja Kæmpe stort :hug: til dig

Hvor er det dejligt at du tager dig af de små pus. :thumbup:

Det bliver spændende at høre hvordan det går med dem de næste par uger :slight_smile:

[quote=Kaja;213915]En lille opdatering , det går fint med de to små , igår kom de på vægten hanmissen har taget 150g på, hunmissen 90g , fra fredag til søndag ,(ca 2-3 dage) er det ikke flot :thumbup:

Hankillingen er nu helt tryg ,kommer løbende os i møde ,kravler op ligger og sover hos os , når vi sidde et sted . Hun er ikke helt så tryg , hun hvæser stadig når hun ser os og gemmer sig , men når man så har kælet med hende , begynder hun at spinde , så jeg er sikker hun nok skal blive helt tryg ved os , hun skal bare have lidt mere tid :inlove:

De spiser godt begge to , kylling , torskerogn , med hytteost , tørkost og lidt råt oksefars , så får de modermælkserstatning .[/quote]

:tak:

Tak for en dejlig update, så mangler vi bare 200-300 billeder.

-høhø