Gode tilbud på styrketræning?

Da jeg er ret glad for styrketræning som motionsform (jeg er nok miljøskadet af ballettens næsten meditative, koncentrerede repetition af x antal af enkle øvelser), så er jeg på udkig efter gode tilbud.
Evt. via forenings-medlemskab.

F eks har Ældresagen (alle kan være medlemmer uanset alder) et tilbud med træning hos Fitness World for 2000,- pr år (175 pr md).
http://www.aeldresagen.dk/Medlemmer/Medlemstilbud/rabatterogtilbud/hobbyogfritid/Sider/FitnessWorld.aspx
Det var faktisk en “gammel” danser-veninde, der tippede mig om det. Så jeg skal hen og tjekke stemningen og redskaberne ud. Det nærmeste for mig er et center, hvor der før var SATS-center, og hvor jeg trænede en del.

De har både styrketræning og en del hold, der ser lovende ud, bl a Zumba og div. ryg/mave- og stræk-hold. Pilates-hold kan være en broget affære, men værd at tjekke.
Denne gang vil jeg dog ikke spilde tid og selvplageri på konditionsmaskinerne, for de gør ikke noget for mig.

For nylig var der også et godt tilbud fra et andet træningscenter i nærheden. Men dels var det helt anderledes redskaber, end jeg er vant til, og dels var der en underlig stemning. Nogle af medlemmerne gloede, som om de nærmest aldrig havde set et menneske før, og den se-og-blive-set “kultur”, som er udbredt i nogle centre, trives jeg ikke med.

Kender du nogen gode tilbud på træning?
Evt. via foreninger?

Jeg kan kun byde ind med, at jeg selv træner i Fitness World. Og så er jeg faktisk lige trådt ind af døren, efter en Zumba time (eller LatinMix, som de kalder det). Det er udemærket træning! :slight_smile:

Jeg er dog ikke medlem af Ældresagen, men Club Change, så jeg betaler 199 om måneden. Men jeg har kun positive oplevelser, og synes det er venligt og hjælpsomt personale. :slight_smile:

jeg er også fitness world’r og der er ikke noget se og bliv set !
der kommer alt mellem himmel og jord- også til dansetimer og den slags.
ex er thai boxing holdet ofte rent damehold.