Godt han blev fanget!

Ja gudskelov at han blev fanget! Jeg så det også i avisen, kunne næsten ikke få mig selv til at læse artiklen:vræle::ked:. Jeg håber der bliver holdt øje med ham, når han slippes ud igen:surelog:.

Det er fandme sygt men hvor er det godt de har fanget ham…
Har ondt af alle dem der har mistet katte til ham. Hvis det var min kat tror jeg altid jeg ville tænke over hvad den havde gennemgået.

jeg vil så gerne have 10 min sammen med det dumme svin, det tror jeg kunne blive rigtig hygsomt.

Som det danske sundhedssystem er blevet, vil der nok gå flere år, før han bliver udredt, så han får sandsynligvis lov til at gå igen med et klap på kinden og et glas piller.

Selv grove voldsforbrydere løslades i dag hurtigere, end du kan nå at skifte undertøj, og historien viser, at de ret hurtigt gentager deres forbrydelser, så det er utopisk at tro, at en dyremishandler behandles og selv handler anderledes.

Men eftersom ham her blev afsløret af videoovervågning, kan man håbe på, at folk i området ved, hvem han er, og venter på ham.

Jeg kunne håbe han fik noget tvangsbehandling. Man tager sig jo ikke så meget af “bare dyr”, men det er jo kendt at dyremishandling ofte med tiden ender i menneskemishandling, så måske? Pga den vinkel?
Men det er nok for optimistisk :frowning:

Tvangsbehandling står vist ikke på listen over behandlingsformer i dag.
Det mest uhyggelige er, at det ikke var en engangshandling under påvirkning af enten alkohol eller stoffer, men forud planlagte grusomheder, udført gennem flere år.

Nej, jeg kunne ikke pine ham, men skyde ham med koldt blod kunne jeg godt - sorry!

Kan man ikke stadig indlægges på røde papirer (tvang), hvis man er tilstrækkelig syg til at være til fare for sig selv eller andre? Jeg tænker at han kunne være til fare for andre, også mennesker. Desværre skal han jo nok “bevise” det først.

Det mener jeg man kan. Vi havde en galning som gik rundt og generede alt og alle, her i nabolaget - Han var dyb psykotisk, og ville ikke have hjælp, han blev indlagt under tvang - Og det er da sket for få måneder siden

Det positive er, at han er fanget, og det er vel også lidt positivt, at nogle mennesker nu kan få vished for, at misser nok ikke kommer hjem igen.
Men de sidder så stadig med de forfærdelige tanker om, hvad deres stakkels kat har gennemgået. :brist:

Vi har vist også set efterlysninger fra Aarhus Nord her på Kattegale. Mine tanker går til alle, der har mistet. :trøste:

Så længe vi husker dem, er de stadig med os. :rip:

Tja han kan jo idømmes en behandlingsDOM! Og så skal han behandles! og nægter han det, så ryger han altså på den lukkede på røde papirer på ubestemt tid (indtil han er behandlet færdig, medmindre man vurdere han kan flyttes på anden åben forvaring og stadig behandles, men det kræver han selv indvilger i behandlingen, ellers kommer man ikke på den åben mig bekendt)…
Men det kræver jo så at han faktisk får en behandlingsdom - det er nemlig tvangsbehandling, som skal gennemføres, om den dømte så vil det eller ej… Men for at få en behandlingsdom skal ham jo have et behandlingspotentiale! Det mest skræmmende er jo faktisk hvis manden ikke er dybt psykisk syg, men skal dømmes efter alm strafferamme som rask person! For tanken om at en ‘rask’ person kan udføre sådan en gerning er næsten ubærlig :frowning:

Jeg håber også, at han bliver dømt til tvangsbehandling, ikke kun for det han har gjort med kattene, men også fordi dyremishandling tit er starten til noget mere, og vi kan ikke have den slags voldelige personer gående løs på gader og stræder.

Mine tanker går også til dem, der har mistet deres dyr på en sådan måde, stakkels dyr og stakkels mennesker :ked:

Hvor er det dog bare ulækkert og sygt!