Godt kattegrus

Hvilket kattegrus benytter i jer af? :stuck_out_tongue:

Har tre indekatte af racen huskat.

Vi sværger næsten ved AK :slight_smile:

Everclean er favoritten her, men den er bare ret dyr… De andre klumpende grus vi har prøvet hatt været lidt hip som hap :slight_smile: Fx extreme classic, golden grey…

Jeg er stor fan af Golden White fra zooplus. :ok:

Golden Grey kattegrus, og vi er nu meget tilfredse med dette. :slight_smile:

Jeg bruger det hvide klumpende fra Rema.
Har en huskat der har adgang til løbegård, og derfor besørger mest derude. Bakken bruges om natten og når han er alene hjemme - og primært til urin.

AK - til fordelagtig pris gennem Tullebo. :slight_smile:

Jeg har det sidste år brugt vankat. det grove, synes ikke det støver mere ned andre og er duftneutralt. Klumper holder godt. Har faktisk ingen klager. Har pt et par poser ak stående til “test” men er absolut tilfreds med vancat - både kvalitet og pris.

Helt klar everclaen super klump uden parfume.

Husk og brug dyb bakke og efter fyld som du tager klumpet

Extreme classic med eller uden duft, alt efter hvad du fortrækker :slight_smile:

Jeg er glad for Cat’s Best Øko Plus, især fordi det kan skylles ud i toilettet. Det er dejligt nemt :slight_smile:

Det har jeg også brugt, med stor tilfredshed - indtil jeg en nat vågnede og troede jeg havde væglus -Det fortsatte endnu et par dage så opdagede jeg det var bitte små spåner fra kattegruset der blev slæbt med i seng…

Ja jeg skiftede grus… er ikke sjovt at vågne og tro der nu OGSÅ er et skadedyrs problem… men ellers et glimrende grusprodukt :slight_smile:

bruger faktas …(kattegrus, hvid klumpende)…støver minimalt ( ikke nok til at genere mig), klumper godt, ingen lugtgener, uparfumeret - 8 liter ca 25 kr …vasker bakker 1 gang pr uge, renser op dagligt

Bruger pt Canda Litter og synes enlig det er udemærket - det bedste jeg har prøvet er så Extreme classic men synes godt nok at priserne er steget helt vildt… Har overvejet Cats best øko nemlig…

Men tænker jeg vil fylde en bakke med Canda Litter og en anden med cats best øko.

[QUOTE=MomoHusmis;1278397]Bruger pt Canda Litter og synes enlig det er udemærket - det bedste jeg har prøvet er så Extreme classic men synes godt nok at priserne er steget helt vildt… Har overvejet Cats best øko nemlig…

Men tænker jeg vil fylde en bakke med Canda Litter og en anden med cats best øko.[/QUOTE]

Hvis du har en bakke med alm betonit og en med trægrus, så skal du ikke regne med, at kattene bruger trægruset ret meget :slight_smile:
Da vi brugte trægrus lavede vi altid en overgangsfase for ny katte, og det var helt tydeligt, at alle foretrak bakken med betonit. Det andet blev brugt, men der var altid mest i betonitten.

Der er self nogen katte, der fint går mellem de to typer :slight_smile:

Nå ja det har jeg ikke tænkt så meget over :stuck_out_tongue:

[QUOTE=MomoHusmis;1278397]Bruger pt Canda Litter og synes enlig det er udemærket - det bedste jeg har prøvet er så Extreme classic men synes godt nok at priserne er steget helt vildt… Har overvejet Cats best øko nemlig…

Men tænker jeg vil fylde en bakke med Canda Litter og en anden med cats best øko.[/QUOTE]

Dengang (for maaange år siden) jeg skiftede over til Cats Best Øko, blandede jeg det i det grus kattene brugte i forvejen … kun lidt i starten og så mere og mere over tid.
Jeg kan ikke huske hvor lang tid det tog, men sikkert ikke mere end et par uger … tålmodighed er ikke mit stærkeste træk :tihi: … men ihvertfald, da der så skulle skiftes grus i bakkerne næste gang, kom der rent CBØ i og har været det siden (dog bruger jeg lige så gerne Greenwoods kattegrus | zooplus.dk i stedet) :ok:

[QUOTE=johnny;1278294]lige p.t er vi igang med at teste forskelligt grus.
det bedste vi har prøvet er extreme classic, det er det der holder længst
vi har tidligere brugt premier exelence fra maxizoo og var tilfreds med det, men de har ændret på noget, for pludselig er det ikke godt længere.
så har vi haft prøvet canada litter, det var ingen succes, for efter knap 14 dage begyndte det at lugte selvom vi tømmer bakker min 2 gange dagligt.
så prøvede vi noget tigirino grus, hvilket heller ikke var en succes
lige nu har vi så van cat i en bakke og noget supercat i en anden. vancat er godt grus, men det støver som bare fanden, supercat er meget groft og kattene bruger det helst ikke, men der er ingen lugtgener og klumperne holder godt sammen.
vi har så i et desperat forsøg købt 2 poser af lidl kattegrus , 10 kg for 25 kr, det er osse noget klumpende noget lidt ala extreme classic og lign.
det skal vi teste næste gang gruset skal skiftes i bakkerne.[/QUOTE]

Vær forberedt på at det fra Lidl støver:)
Vi har pt. Tigrino i en bakke og det fra lidl i en anden. Kattene har deres tydelige favorit, bakken med grus fra lidl er kun i brug, når de skal på bakke samtidig:)

Vi skiftede kun grus af logistiske årsager, men selv nu hvor udfordringen er væk, er vi enige om at Lidls er udemærket, der findes bare bedre:)

Vi har prøver Extreme classic med og uden babypuder, Golden Gray Master, Golden Gray Odour, Canada Litter, AK Grus og VanCat i både den fine og grove.

Ang støv, så er der ikke den store forskel på dem

Vores fortrukne er er AK grus og den grove Vancat, da Vancat er en del billigere end AK og de efter vores mening er lige gode, så bliver det Vancat vi bruger i fremtiden

lige p.t er vi igang med at teste forskelligt grus.
det bedste vi har prøvet er extreme classic, det er det der holder længst
vi har tidligere brugt premier exelence fra maxizoo og var tilfreds med det, men de har ændret på noget, for pludselig er det ikke godt længere.
så har vi haft prøvet canada litter, det var ingen succes, for efter knap 14 dage begyndte det at lugte selvom vi tømmer bakker min 2 gange dagligt.
så prøvede vi noget tigirino grus, hvilket heller ikke var en succes
lige nu har vi så van cat i en bakke og noget supercat i en anden. vancat er godt grus, men det støver som bare fanden, supercat er meget groft og kattene bruger det helst ikke, men der er ingen lugtgener og klumperne holder godt sammen.
vi har så i et desperat forsøg købt 2 poser af lidl kattegrus , 10 kg for 25 kr, det er osse noget klumpende noget lidt ala extreme classic og lign.
det skal vi teste næste gang gruset skal skiftes i bakkerne.