Godt råd til hvid kat som ikke er hvid længere

Er der nogen som har et godt råd til hvordan jeg kan få pelsen hvid igen nu mit “hvidunder” som desværre har fået rødbrunt pels efter at være fodret med Beautycat fra RC. Det skulle angiveligt skyldes de forskellige omega fedtsyrer der er i fodret, hvilket nogle katte reagerer sådan på siger RC. Findes der noget shampoo der er velegnet eller nogle gode råd iøvrigt udover at vente på at pelsen vokser ud i den korrekte farve??

2 Synes om

:velkommentilkg:
Jeg har aldrig hørt om at foder kan ændre farven på en kat. Det eneste jeg kender til er at nogle katte starter livet som hvid, men at deres rigtige farve først viser sig senere.
Har du før/efter billeder?

1 Synes om

Jeg ville kontakte Dorthe Seierø/DSE Pet Grooming. Hun forhandler diverse katte-shampoos og kan sandsynligvis komme med gode råd.

3 Synes om

Nogle fodermærker (især tørfoder) kan misfarve pelsen. Fx kan Korater blive brune af Iams og Eukanuba. Får kattene andet foder, bliver de blå igen.

4 Synes om

var nu hellere ikke klar over at katte kunne skifte farve pga foder, men så lærte jeg lidt mere i dag.

Hvis foderet er årsagen til at den hvide ikke længere er hvid, vil det så ikke være mest logisk at skifte foder og afvent et pelsskifte og se om den bliver hvid igen ??
tænker, når foderet er årsagen, så hjælper shampoo næppe

3 Synes om

Det er jo ligesom flamingoer.

Laks skulle være synderen hos nogle fodermærker, men om det er sandt eller ej ved jeg ikke. For det er bare noget jeg har “hørt ude i byen”.

Jeg tænker det bedste for din kat er at du blot venter på at pelsen vokser ud igen. Min erfaring fra tarnish på de sølv (brunlig teint på en sølvgrå farve) er at det er næsten umuligt at vaske bedre.

4 Synes om

Er det hele katten eller bare omkring munden?

1 Synes om

Nej

Det er faktisk omkring munden og ned på brystet, det stykke som kommer i kontakt med foderet

Eftyer at have tlt med RC er foderet skiftet ud. Overvejer at klippe pelsen

Det skal nok rette sig. Der er stor udskiftning af pels, så om et par mdr er det væk.
Det er bare misfarvning, ligesom ved tårestriber, vådt skæg på hund osv.
Du kan måske godt dæmpe det lidt med en lilla shampoo hvis du orker at vaske katten. Men det er nok ikke besværet værd

5 Synes om