Godt robust lille kradsetræ

Jeg søger et lille kradse træ (ikke noget miljø på nu værende tidspunkt)

Der må gerne være en lille kurv eller hængekøje som de kan ligge i, igen ikke noget must.

Det skal bare være robust, og holde til at få kradse kløer i.
Helst intet PLYS da Sparta elsker plys og hellere vil kradse kløer i sådan noget.
Også er plys ikke pænt mere.

So, sagt, det skal kunne holde, det nuværende single kradse træ har det ikke så godt:)

Jeg har et godt gedint no onsens kattens no. 1 ca 65 cm. stolpe på en fod der står foran sofaens armlænd hvor kræene går forbi på deres vej til klatretræet. I denne stolpe kradser de klør. I klatretræet sover de…

Stolpen vendes og drejes og skifes så ud efter behov. Mener den koster ca 100kr for en ny og den holder mindst 1½ år

Har du et link?:slight_smile:
Jeg havde tænkt på noget ala dette Kratzbaum klein & für Kitten günstig kaufen | zooplus
Men er ikke sikker på det er holdbart nok… Også er der plys… Argh den xxxxx-kat! :stuck_out_tongue:

Link til Kattens No. 1

[QUOTE=Blunky;562477]Har du et link?:slight_smile:
Jeg havde tænkt på noget ala dette Kratzbaum klein & für Kitten günstig kaufen | zooplus
Men er ikke sikker på det er holdbart nok… Også er der plys… Argh den xxxxx-kat! :P[/QUOTE]

Det er godt nok en stor en. Hvis det bare er til at kradse på behøver den ikke være over en meter høj… :wink:

Vi har et par små kradsepinde strategisk placeret rundt omkring i huset, og de er vel sådan ca. 50-60 cm høje. Her er Milly ved den ene:

Begge kattene bruger dem flere gange dagligt - også Snehvide, der er meget længere end Milly.
Så vidt jeg husker, koster de ikke mere end 100-150 kr stykket - f.eks. i Maxizoo.

Ja, de har også nogle fine kradsepinde, men lidt dyre…

[QUOTE=FinnFrode;562503]Det er godt nok en stor en. Hvis det bare er til at kradse på behøver den ikke være over en meter høj… :wink:

Vi har et par små kradsepinde strategisk placeret rundt omkring i huset, og de er vel sådan ca. 50-60 cm høje. Her er Milly ved den ene:

Begge kattene bruger dem flere gange dagligt - også Snehvide, der er meget længere end Milly.
Så vidt jeg husker, koster de ikke mere end 100-150 kr stykket - f.eks. i Maxizoo.[/QUOTE]

mit problem er plyset! … Jeg ved ikke hvor jeg kan/skal finde et uden plys… Sparta er elle vild med det. :confused: Hun er blevet bedre til at lade det være, men tilgengæld bruger hun så min sengs hjørne argh!
Hun kan også godt bruge det andet… Når hun lige ser Hermie gør det. Også bruger de det gamle til at hoppe over og sidde på. Og det ville jeg gerne de også kunne med det nye… Hehe…

Vi har nogle hængende på vægget flere steder i huset.
Dem vi har lige nu er så høje at kattene kan klatre op af dem.

Ude i kattegården har vi også sådan et - et aflagt fra huset.
Det er ikke ret langt, og det kan købes her

NB - de er vilde med den slags krads, når de bare ligger på gulvet.

[QUOTE=Blunky;562525]mit problem er plyset! … Jeg ved ikke hvor jeg kan/skal finde et uden plys… Sparta er elle vild med det. :confused: Hun er blevet bedre til at lade det være, men tilgengæld bruger hun så min sengs hjørne argh!
Hun kan også godt bruge det andet… Når hun lige ser Hermie gør det. Også bruger de det gamle til at hoppe over og sidde på. Og det ville jeg gerne de også kunne med det nye… Hehe…[/QUOTE]

Bundpladen fra Kattens No.1 fås også uden tæppe eller plys. Så skal du bare have en 80 cm søjle og en skrue. Så er den der… :slight_smile:

Hvad med en af dem til at spænde/skrue på væggen? Krads, men helt uden plys :smiley:

Tjo, men >.< har ikke nogen væg ledig. Med mindre vi gå op langs væggen steder de ikke kommer. :stuck_out_tongue: Så det er lidt et problem.
Kunne nok godt “undvære” det lille kradsetræ, men kattene elsker simpelthen at hoppe over på det nuværende.

Men i kan lige få billeder af mine smukke kradsetræer :wink:

Lige den lille røver også :wink: