Man fjerner bare lårbenshovedet, og så er en kat faktisk så elastisk i sit “ophæng”, at muskulaturen sagtens kan bære den alligevel.
Operationen hedder en “girdlestone procedure”, mon ikke der kan googles noget frem om det.
VH
Susanne
Og operationen anbefales og bør være god for katte og hunde op til 30 kgs størrelsen, da de ikke er tungere end at muskler kan gå ind og erstatte hoftehovedets funktion
[QUOTE=Susanne W;550446]Man fjerner bare lårbenshovedet, og så er en kat faktisk så elastisk i sit “ophæng”, at muskulaturen sagtens kan bære den alligevel.
Operationen hedder en “girdlestone procedure”, mon ikke der kan googles noget frem om det.
VH
Susanne[/QUOTE]
Med det navn kunne jeg finde noget i mine bøger jeg fik hjem fra USA fra Radiograf studiet - utroligt nok er det åbenbart ret brugt derovre hos mennesker også. :o
Om en operation hvor man fjerner lårbenshovedet er en god idé eller ej afhænger blandt andet af hvordan kattens muskulatur er på nuværende tidspunkt. Er katten allerede så påvirket af HD at muskulaturen er meget svækket, så er det problematisk.
Lige en update på hvordan det er gået med Frederik.
Han fik lagt guld ind den 1/4 og det har indtil videre været den rigtige beslutning. Han var til kontrol den 15/4, dyrlægen kunne gøre alt ved han. Han virkede ikke til at have ondt nogen steder.
Herhjemme er han blevet en meget livlig dreng, der hele tiden udfordre de andre til leg. Han kan alt og vil alt, så vi er rigtig glad for vores beslutning.
Tak for en superdejlig update
Skal lige nævne at han drillede Sonnei, så meget at Sonnei bed ham i halen. Dette betød så at han måtte på Clamoxyl i 5 dage, så kan han lære det.