Min datter er flyttet hjemmefra, og nu vil jeg gøre hendes værelse i stand, så jeg kan bruge det som soveværelse. Et projekt som kommer til at tage måneder, fordi jeg ikke er så mobil mere. Men nu er jeg så småt gået i gang med at rive det gamle tapet ned, og der dukker så nogle spørgsmål op.
Jeg er klar over at alle hullerne i væggene skal lappes, og at der måske skal pudses visse steder, hvis det viser sig at væggene er for ujævne. Men hvad nu når jeg skal til at sætte nyt tapet op :?
Jeg forestiller mig at det skal være glasfilt, men jeg kan se der er forskellige typer. Bl.a. noget der er åbenbart er grundet, men som så også er væsentlig dyrere end almindelig.
Hvad er forskellen og kan det betale sig at sætte grundet glasfilt op, fremfor alm.? Er der noget særligt ved glasfilt, i forhold til savsmuldstapet, som jeg skal være opmærksom på? Jeg har nemlig kun sat ganske alm. savsmuldstapet op før, og aner faktisk ikke hvad det hersens glasfilt egentlig er for noget. Jeg syntes bare det kunne være rart med noget andet end savsmuld.
Håber I gæve gør det selv kvinder herinde, kan give mig et hint eller to