GPS på misser

Efter en uge som indespærret kat går den snart ikke længere. Snudeberg vil UD. Tog ham med ud forleden og det gik fint, han blev hos mig og kom med ind igen, men så nemt bliver det nok ikke ved med at være. Snor har vi forsøgt og det var slet ingen succces, han blev mega panikslagen og vred sig løs.

Jeg har virkelig ikke lyst til at lukke ham ud, men på den anden side har jeg vildt dårlig samvittighed over at holde ham indespærret. Han savner jo naturen, og går og piver og maiver. Det er synd.

Er der nogle der har erfaring med de gps halsbånd man kan få?

Har fx. set på det her:

http://www.findfelix.dk/?gclid=CMvyhtiCwaECFYou3godIVWN_Q

Jeg deler have med andre og må ikke bare hegne den inde og det med at købe eget hus er ikke lige noget der er økonomi til pt.

Så hvis en gps rent faktisk virker, så længe den sidder på katten, kunne det måske være en mulighed. Det jo slet ikke sikkert han løber væk, men jeg er rimelig angst for at det sker igen.

Håber der er nogle gode råd :slight_smile:

Få en ordentlig sele til ham og tag ham ud en lille smule hver dag. Hver gang han panikker så tager du ham ind igen.

Jeg er sikker på at hans udetrang er større end hans frygt for selen.

Den sele jeg har er med klik system og så kan jeg lave den mindre eller størrer. Den skal helt sikkert sidde så den er rimelig stram om mave og lidt mindre stram om halsen, men den skal alligevel sidde godt til. :slight_smile:

Jeg har ikke erfaring med den, desværre.

Men det er meget svært for en kat, der har været udekat, bare at acceptere døren bliver lukket.
Det eneste du kan gøre, er at forsøge at beskæftige ham med noget andet, men jeg tror desværre ikke det hjælper det hele store.

Jeg synes du skal prøve med gps-halsbåndet :slight_smile:

Prøv det og fortæl os om det virker - det ville være kanon at høre om, synes jeg, da jeg ingen erfaringer har med det. Har talt med producenten et par gange i forbindelse med hunde og GPS men jeg har aldrig set det afprøvet på en kat.

Seler ville jeg holde mig væk fra… Jeg har dårlige erfaringer med dem selv, men nogle katte går med dem uden problemer. Mine går i panik i seler alt for let og Tara skar sin forpote op da vi forsøgte - og jeg havde endda trænet selen inden vi gik ud. Mine katte kan ikke lide at blive fastholdt udenfor. Men Tara er jo også 4 år snart så måske en killing kan lære det? Jeg gør det bare ikke selv mere efter flere dårlige oplevelser.

Men Happy stod jeg med katten på nakken, mens en stor hund sprang rundt om os i haven - ja i VORES have. Så kun dårlige erfaringer herfra - men andre har sikkert gode. Så du må prøve dig frem.

Halsbånd er jeg heller ikke glade for… Dem har jeg også set, hvad skade kan gøre. Men hvis GPS-et kan gå af hvis katten hænger fast, så ville jeg forsøge mig.

Uanset hvad, så skal du sikre dig, at din kat ikke kan hænge sig i det…

MVH

Mit bud er, at du lige så godt bare kan lukke den kat ud…alt andet er synd når han har været vant til det, og har levet som en fri fugl i 9 måneder.

Det der halsbånd, det tror jeg ikke.

For det første har det kun en rækkevidde på max 120 meter, og for det andet vil risikoen for der sker noget med katten ved at udstyre den med sådan en indretning langt overstige muligheden for, at han igen stikker af.

Hejsa

Tak for jeres råd. Han har fået et almindeligt halsbånd på, udstyret med navneskilt selvfølgelig. Jeg kan også mærke at jeg bliver nødt til at lukke ham ud, han har jo altid været udekat, han er født her hos mig og været vant til at gå ud og ind som det passer ham.

Halsbåndet har selvfølgelig den der klikkemekanisme så det slipper hvis han hænger fast i noget. Måske vil jeg prøve at købe den med gps. Der står den rækker 45000 kvadratmeter, men hvor stort et område det er har jeg ikke hjerne til at regne ud.

Der står også max. 120 m. fra huset - det lyder ikke af ret meget. Du skal have fat i GPS-trackeren, hvis det skal hjælpe noget. Det er bare en ordenlig klods for katten at rende rundt med, synes jeg.

Ja 120 meter batter sgu ikke rigtigt.

Men jeg lukkede ham ud i dag på egen hånd, og han kom heldigvis hjem, og jeg tror han nød det, har i hvert fald ikke plaget her i aften.

Det er heller ikke nemt at holde ham inde når de andre 3 bliver lukket ud og ind hele tiden for næsen af ham, det er samtidig med at han selv er vokset op som udekat en form for dyreplageri i mine øjne. Så jeg må tilsidesætte mine egne behov og lade ham leve som han gerne vil. Det er nemt at sige så længe han kommer hjem :wink:

Det kan godt være at det er pga markedsføring, men med denne lyder det da ikke som om der kun er dækning i en radius af 120 meter?

http://petlink.dk/00125/00155/

Velkommen til Petlink® GPS tracker til hunde

Det har været vores ønske at udvikle en GPS tracker, som gør det nemt og hurtig for hundeejere at finde deres hund. Petlink GPS tracker er både til hundeejeren hvis hund til tider strejfer, til jægeren og til hundeejeren som gerne vil have ekstra tryghed når hunden slippes løs.

Få din hunds position direkte på din mobiltelefon eller computer

Det er meget let at lokalisere sin hund, hvis den er stukket af hjemmefra, eller har fået færten af en hare på skovturen. Du sender en forespørgsel til Petlink GPS trackeren, som sidder på hundens halsbånd, hvorefter du får din hunds position direkte på mobiltelefonen eller computeren. Det fungerer uanset hvilken mobiltelefon, operatør eller abonnement du har, og uden besværlig softwareinstallation.

Altså det er stadig en stor dum klods at spænde på katten, men den jeg linker til burde bestemt virke uanset hvor i DK katten befinder sig. :slight_smile:

Den vil så også koste dig 3-4000 kr

Ja det er da alligevel en slat penge, hvis den alligevel ikke vil skabe andet end problemer for katten.

Trine - Det er så ikke sikkert at den vil det… :slight_smile:
Og man kan jo altid finde i hvert fald dimsen igen, hvis ikke katten :tihi:

Jeg bliver nød til lige at sige at 120 m altså ikke er længere end man kan se med det blotte øje…

Det kan da ikke passe, så indeholder dimsen da ihvertfald ikke en gps sender… Det ville jo være fuldstændig omsonst at købe sådan en.

Der må være en fejl i beskrivelsen eller noget, det giver ihvertfald ingen mening i mit hoved og lave sådan en fuldstændig ligegyldig dims.

Jeg krydser fingre for at Snudeberg kan hitte ud af at finde hjem igen.

Okay nu kikkede jeg så lige på linket… Den første dims er en radio sender og fuldstændig ubrugelig. Hvis du spørger mig:)

Den anden har gps og kan finde katten hvor som helst. Temmelig smart men den er godt nok noget af en klods. Så kan man lige så godt spænde ens egen gps på ryggen af katten, så kan den trygge på destination hjem og selv følge vejledningen hvis den bliver væk:høhø:

Ja det er ikke ligefrem fordi produkterne skiger super holdbar løsning. Forstår ikke hvorfor man ikke kan opfinde at den chip de har i nakken kan spores.

Vi har været ude et par timer nu her, og det er gået super fint. Han bræger meget så jeg kan indtil videre nemt høre hvor han er. Måske er han bange for at blive væk :))

:confused: Hvordan skulle det virke? For at man kan sporer noget skal det jo udsende et signal - det gør en chip jo ikke. Derfor er det rigtige GPS halsbånd også ret stort fordi et udsender et signal og derved skal bruge strøm (i dette tilfælde et batteri som katten skal bære rundt på).

Det skulle virke ved at udsende et signal, hvad der skal til har jeg så ikke forstand på :slight_smile: Men hvis det kræver et batteri kan jeg godt se det er lidt mere kompliceret.

Gøre det som en bypass-dims, hvor energien bliver genereret ved bevægelse. Så vidt jeg ved undersøges det. Chippen vil blive større end dem vi normalt bruger, men engang om guderne må vide hvor mange år, kommer det nok på banen.