Græs mellem fliser og tilbehør til løbegård

Hvordan undgår jeg dette mareridt??? -tommelned
Ukrudtsmiddel osv vil jeg ikke bruge da det er i drengenes (kommende - forhåbentlig idag) løbegård.
Oooog hvis i har fine billeder eller andre gode i ideer til hvad og hvordan jeg kan putte lidt spændende i løbegården modtages det med -møzkram Jeg har indtil videre fået købt mig et par krukker med stuebambus som jeg vil stille derud, men har hørt at de ik tåler direkte sollys… hmm hvordan knækker jeg den nød på en dag som idag??.. :?

På forhånd tak for jeres hilfe [smilie=hate-tunz.gif]

Prøv at vande med stærkt saltvand.
Ellers har jeg brugt Round-up og først lukket kattene ud, da det var helt tørt.

Kattene skulle da gerne en dag som i dag have mulighed for at gå i skygge.
Jeg ville tage nogle fliser op et par steder og plante nogle buske og store græsser, de kan ligge under.

Stil også en opvaskerbalje med vand til dem. (Du kan senere investere i en smartere løsning).

Ja mht til skygge så kommer det på et senere tidspunkt. Indtil da er døren åben så de hele tiden kan gå ind og ud som de lyster. Hvad er “stærkt” saltvand? -uh

Ned på knæ og brug fingrene -shhhh dét er vejen frem. Her bruger vi også brænder og Poul brænder ukrudtet netop fordi gift som ukrudtsmiddel jo dybest set er, er bandlyst på matriklen.
Her gødes heller ikke med gængs gødning men med hønsegødning.
Brita, som skal lige om snart ud og bruge fingrene i den lille løbegård, SUK…det er hårdt MEN fast arbejde og så får man ikke allergi [bigloony] hint til anden tråd -høhø

KATTEURT…DÈT vil dine dyr EELSKE…en kumme, stor krukke og deri katteurt. Vores bad bruges KONSTANT hele dagen som idag.
Jeg har masser af billeder der fint illustrerer det og af og til er der køkultur foran spanden med katteurt.
Har gjort to rør klare…for lææænge siden men ikke fået hentet planterne, og nu kan det være ligemeget for jeg får besøg på søndag og da får jeg en masse planter af min gæst (Rasmis’ ejer). Rasmis er jo i SFO i øjeblikket…og skasl hentes på søndag of tropic, ved det…undskyld -høhø

Det med direkte sol på stuebambus er rigtig nok men der er vel også lavet skyggeområder til kattene i løbegården? Der kan de så stå.

Det der for en kat er vigtigt er dufte og noget der pirre deres sanser. En sommerfuglsplante er bare genial til katte, dernæst vil jeg lave lidt klatremiljø hvis der er plads til det, et sted hvor de kan ligge lidt højt, et skyggefyldt sted og et sted med sand. Afhængig af race og pladsen, så vil jeg også vælge et vandbad. Min datters Maine Coons elsker at lege med vand.

Jeg forstår så ikke lige hvorfor du har valgt fliser, da katte jo elsker at ligge på græs eller jord som jo er mere svalt end fliser. Græsset gør jo også bambus overflødig.

Lige nu ligger Aslan i skygge under en buske og følger insekterne og sommerfuglene.

Det med direkte sol på stuebambus er rigtig nok men der er vel også lavet skyggeområder til kattene i løbegården? Der kan de så stå.

Det der for en kat er vigtigt er dufte og noget der pirre deres sanser. En sommerfuglsplante er bare genial til katte, dernæst vil jeg lave lidt klatremiljø hvis der er plads til det, et sted hvor de kan ligge lidt højt, et skyggefyldt sted og et sted med sand. Afhængig af race og pladsen, så vil jeg også vælge et vandbad. Min datters Maine Coons elsker at lege med vand.

Jeg forstår så ikke lige hvorfor du har valgt fliser, da katte jo elsker at ligge på græs eller jord som jo er mere svalt end fliser. Græsset gør jo også bambus overflødig.

Lige nu ligger Aslan i skygge under en buske og følger insekterne og sommerfuglene.[/quote]

Der er som sagt ikke skyggeplads derude endnu, så indtil det kommer kan de bare å indenfor hvis det bliver for varmt.
Mht til fliser så er det ikke noget vi har valgt det er simpelthen fordi der allerede lå fliser i vores lille frimærke have. Og så havde vi tænkt os at fjerne et par af fliserne og gro lidt græs der :smiley:
Hvad er en sommerfuglsplante? En der tiltrækker sommerfugle? For de kan jo alligevel ik komme ind i løbegården… -rulleøjne -høhø
Der skal heeelt sikkert nogle hylder op så de kan komme op i højden -thumbs

Min genbo har en løbegård (7 x 1,5 m) i sin frimærkehave og der er skam planter og klatretræer, hus, sandkasse og vandbassin.

Ved jo ikke hvor meget plads I snakker om. Men hvis du hiver et par fliser op kan du jo sagtens have en sommerfugleplante som ganske rigtigt tiltrækker sommerfugle.

Jo Jo det får vi også allergi af…men da det er for kattenes skyld , så gør vi det med glæde :smiley: :smiley:

Vi har set tingene på lang sigt da vi anlagde løbegårde.

Vi plantede Vin som går op og laver masser af skygge. Men der går nogen tid inden den er stor nok.
I mellemtiden ville jeg sætte parasoller op
Træer der ligger hen over vort havebassin som misserne kan klatre på
en masse grønne planter der går op og lægger sig ovenpå kattetråden og klatrer ovenpå så det danner en naturlig skygge hele tiden.

Ejjj det lyder bare som de smukkeste løbegårde. -forelsket Har i ik nogen smukke billeder af hvordan i har indrettet den?
Vi blev ikke heeelt færdige med løbegården idag, men vi harheldigvis fri imorgen til at gøre det i -thumbs
Vi har god plads i højden (240 cm) så det skal udnyttes. Ellers har vi 6 m2 i areal :slight_smile:

janni - det ville jeg også gerne vide - griner- for mine kan heller ikke

hmm… hvad med at lægge grus i stedet for jorden ? det farver mindre og synes mindre slemt på trægulve…

det gjorde vi da vi havde 5 newfoundlændere der lavede det der… en new’fer pote = 4-5 kattepoter :slight_smile:

jeg ville dog nok skille mig af med hvidt sengetøj og få noget med lidt farver … med mindre du elsker at vaske GG

Du kan se nogle af vore løbegårde på
www.kamikaze-coon.dk

Vi lader faktisk græsses vokse meeeget højt i halvdelen af den store løbegåde lige netop fordi det er tydeligt højt græs er RIGTIGT dejligt at ligge i…hvis man er kat…resten slåes med maskine OG med opsamler, got 16 X 4 poter og græsstumper…kan I forestille Jer hvordan det ville se ud herinde -what
Det er rigeligt hvad de ellers kommer ind med i pelsen…for en MCO kommer uværeligt ind med mere i sin lange pale, med sine store tupper i poterne OG hængende i halen.
Cedille hedder som oftest i daglig tale Kribinetten, for hun er for det meste paneret [smilie=hate-tunz.gif] i blade, strå og alt muligt…men hun har det garanteret sjovt -høhø

Ja hold da op hvad de kan slæbe ind af blade og alt muligt der er i pelsen og især i halen og bukserne. I går måtte jeg rede Quini i hovedet han var fyldt med små lysegrønne, runde borre-ting, i hovedet og på brystet :smiley: