Græs til katte

Simba er en af de katte der har et stort behov for græs.

Jeg har noget græs, som jeg ikke ved hvilken sort er, men som Simba spiser ret hurtigt (Det er fra et eller andet hovede man kunne købe i Netto, hvor det vokser ud som hår, jeg har så klippet det fri og plantet det i en potte)

Jeg kommer her i de våde og kolde måneder ikke altid ud med ham dagligt, så han kan spise hans yndlingsgræs (mørkt og tykt “plænegræs” (der er 2 sorter i plænerne her), hvilket har resulteret i at han går og kaster hårbolde op næsten dagligt :frowning:

Og ja det er hårbolde, tror lige pt både med hans og Aslans hår… Ingen orm.

Jeg er ikke så meget til dicideret “kattegræs” da det jo bare er spiret hvede, og prisen derfor er alt alt for dyr…

Stuebambus er ikke til at finde hvor den kan sendes hjem til en… Kun store bambus og det er jo ikke det samme…

Kattemalt hjælper ikke.

Godbidder der i følge pakken modvirker hårbolde virker heller ikke (fra hans slik-kasser)

Hvad kan jeg købe af græs, som leveres hjem til en, og som kan passes indenfor i en lejlighed
Som kan tåle at blive “klippet” af katte og at jeg glemmer at vande det fra tid til anden.

1 Synes om

Jeg køber en potte hos Plantorama en gang i mellem. Det er Vaffel rigtig glad for og det er nemlig ikke spiret hvede, for det er noget skrammel.

1 Synes om

Det lyder som om at nogle elsker et glas hvedegras juice, så der er ret mange vejledninger på nettet til at få hvede til at gro…

Men fandt denne

Hvor der sælges en startpakke…

Må tilstå at jeg tænker det kunne være en ide til kattene også

Jeg ønsker ikke at bruge hvede :slight_smile: Som tidligere landbrugsarbejder og som (sønder)jyde nægter jeg at bruge så mange penge på korn :grin:

Hvad med at købe hele korn - hvede, byg eller havre kommer ud på et i den forbindelse - og så selv?
Korn spirer hurtigt, typisk 1-2 uger, så man bør hurtigt kunne blive selvforsynende - og så bliver det da i hvert fald ikke billigere…

2 Synes om

Jeg ved Simba kan lide græs, derfor vil jeg gerne fortsætte med det er istedet for korn :slight_smile:

Jamen, så græsfrø - de er endda sikkert lettere at skaffe?

Og jeg er i øvrigt enig - en kg. pris på 75 kroner for såsæd er liiiige i overkanten, omend det givet er langt billigere end at købe færdiglavet kattegræs… :see_no_evil:

1 Synes om

Jeg har bare ikke mulighed for at have en hel pose græsfrø stående, da jeg bor i lejlighed :slight_smile:

Aldi har haft pakker med ca. 1 kg. græsfrø til reparation i græsplæner …

3 Synes om

Ved du om de har mindre end det?

Jeg skal jo kun bruge nogle håndfulde :smiley:

Jeg synes ikke det er nemt at få til at gro indenfor… Hvede er så nemt og kommer hurtigt…
Så kender du en landmand så synes jeg virkelig du skal prøve hvede, da der er bedre gro garanti…

Altså det græs jeg har fra Netto vokser nemt, kan være jeg skal prøve sådan en potte fra Plantorama, jeg kommer desværre ikke ud til ham jeg kender :slight_smile:

1 Synes om

Du får ikke mindre end det i detailhandlen, der er nok meget få, der køber mindre end det …

3 Synes om

Jeg har nu bestilt 2 af dem fra Plantorama, og så har jeg også bestilt en pind til Aslan, en plante til mig (som jeg ikke har set før, men kan godt lide navnet :grin: ) og så noget ler til dekoration :slight_smile:

3 Synes om

Det dur jo nok ikke du graver i græsplænen :wink: sidste år da beimis blev inde kat. Gravede jeg en plade græs op, med jord, der passede på størrelse med en katte bakke, så han havde det og spise af.
Men du kan ikke købe mindre end 1 kilo græs frø, med mindre du vil betale mere end guld for det.
Nu kommer du jo ikke lige i butikker. Og ser om det er billigt en sted.
Ved ikke om du er på Facebook der er helt sikker en gruppe/ sted ( hvad kalder i det) for køb og salg, eller bare byens side. Spørg om du kan købe ( måske bliver du det givet) to håndfulde græs frø. Og tilbyder en dig resten af posen, de købte i år gratis, fordi de køber nyt næste år, siger du ja tak, den finder vi plads til. Ja skal nok hjælpe dig :smil:
Men i morgen skal jeg nok tjekke om vi har udlægs græs frø på lager, ja hvert andet år cirka, har vi noget i overskud. (Ikke sådan når man er kræsen med man vil have det med kløver i :see_no_evil:) (så kan man kun få det i sække der er for små, eller for store) men mener ikke der var noget i år. Men jeg tjekker.

Med venlig hilsen

4 Synes om

Beklager tro ikke vi har noget. For hvis vi har, har “nogen” sat det på loftet hvor der er sat 1000 baller hø foran, jeg flytter det ikke, men jeg har været til kravlende imellem hanebånd ( hedder det ikke det) de øverste pinde helt hen på den anden side af hø. Og kunne ikke se noget. Men det troede jeg jo heller ikke i går

Med venlig hilsen

1 Synes om

Det er helt okay, tak for at kigge…

Ikke noget med at klatre på ballerne, det er livsfarligt :smiley:

2 Synes om

Nej nej tog ikke ballerne, nej lagde en brædt og gik/ kravlede imellem hanebånd( de øverste spær). :upside_down_face:

Med venlig hilsen

2 Synes om

Okay, det er heller ikke helt ufarligt :grin:

SÅ meget har jeg ikke brug for græs :smiley:

2 Synes om

Så kom kattegræsset og min måneskin…

Hvis den får lov til det for kattene og hvis den ikke har noget imod pæren om aftenen får min måneskin lov til at være i lampen :smiley:

6 Synes om