Græs

Hej Kattegale :slight_smile:
Jeg har købt en kat i onsdags, og hun er skøn!
Hun har indtil videre ignoreret min fredslilje, men nu så jeg lige at hun viste interesse i den og begyndte at sutte på den, så jeg skyndte mig at gemme den væk! Nu er det sådan så vi ud over fredsliljen ikke har andet end orkideer og et ficus ginseng træ med få blade på. Tror i hun pludselig blev interesseret i liljen fordi hun har brug for kattemalt? Hun skal jo holdes inde den første månedstid, men kan jeg godt bare tage noget græs udefra og give hende det? Er bange for at hun får forstoppelse - men på den anden side er hun korthåret… Men de får vel også hårboller?

[QUOTE=34Charlotte;1272540]Hej Kattegale :slight_smile:
Jeg har købt en kat i onsdags, og hun er skøn!
Hun har indtil videre ignoreret min fredslilje, men nu så jeg lige at hun viste interesse i den og begyndte at sutte på den, så jeg skyndte mig at gemme den væk! Nu er det sådan så vi ud over fredsliljen ikke har andet end orkideer og et ficus ginseng træ med få blade på. Tror i hun pludselig blev interesseret i liljen fordi hun har brug for kattemalt? Hun skal jo holdes inde den første månedstid, men kan jeg godt bare tage noget græs udefra og give hende det? Er bange for at hun får forstoppelse - men på den anden side er hun korthåret… Men de får vel også hårboller?[/QUOTE]

Lige på denne årstid vil enten kattegræs ( kan købes i de fleste supermarkeder) eller stuebambus være et bedre alternativ. De fleste katte kan bedre lide stuebambus men de kan være svære at finde

Min kat er korthåret, men elsker alligevel græs, blomsterbuketter, potteplanter osv. Jeg har derfor altid stuebambus til hende. Den smager nemlig åbenbart så godt, at de andre ting ikke frister:-)

Har ikke kunnet opdrive stuebambus og ja mine vil også gerne have græs. har ledt efter bambus, nielgræs ,hvedegræs - intet er sådan til at støve op… hmmm

Plantorama - i hvert fald den i Odense - har altid stuebambus.

Nilgræs - den er for skarp og har modhager - brug den ikke - den kostede næsten en kat livet og mig 5000 på klinikken

Pletter i luften - i Rema 1000 koster den sølle 15 kr

Der er i dag tvivl om (passer godt med mine observationer) om grønt overhovedet har effekt på hårboller. Det har effekt på det livsnødvendige vitamin B9 folinsyre som stort set kun fås i friske grønne plantedele

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;1272585]Nilgræs - den er for skarp og har modhager - brug den ikke - den kostede næsten en kat livet og mig 5000 på klinikken

Pletter i luften - i Rema 1000 koster den sølle 15 kr

Der er i dag tvivl om (passer godt med mine observationer) om grønt overhovedet har effekt på hårboller. Det har effekt på det livsnødvendige vitamin B9 folinsyre som stort set kun fås i friske grønne plantedele[/QUOTE]

nåeh… så er det derfor min pletter i luften kun når en vis længde :slight_smile:

Jeg havde i mange år en nilgræs, den gav aldrig kattene problemer og dækkede deres behov. Det var inden der var mulighed for at købe stuebambus. har i dag set en være i en palme af en art, det må de gerne nu jeg ikke kan skaffe ordentigt græs… og tak for fif,anede ikke pletter i luften var ok som kattegræs

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;1272585]Nilgræs - den er for skarp og har modhager - brug den ikke - den kostede næsten en kat livet og mig 5000 på klinikken

Pletter i luften - i Rema 1000 koster den sølle 15 kr

Der er i dag tvivl om (passer godt med mine observationer) om grønt overhovedet har effekt på hårboller. Det har effekt på det livsnødvendige vitamin B9 folinsyre som stort set kun fås i friske grønne plantedele[/QUOTE]

Selv om den kun er med i et lille hjørne, så stjæler den skønne kat altså totalt billedet hos mig -planten ser jeg nærmest ikke

:inlove::inlove::inlove::inlove::inlove: