Græsk yoghurt med råmarinerede bær

Vi fik dette som en del af brunch formiddagen efter nytår… -savle
Må lige advare om, at den ikke er helt gratis på kcal.-tabellen, men nøj hvor er det lækkert… :slight_smile:

• Græsk yoghurt i valgfri mængde
  • En pose frosne bær (evt. skovbær-bl.)
  • Rørsukker

De frosne bær hældes i en skål, og rørsukkeret hældes over til de dækker bærerne. Derefter dækkes skålen med sølvpapir el. lign. og stilles i køleskabet til dagen efter.
Sukkeret får en masse lækker saft ud af bærerne, og dette smager super med yoghurten!

Den kan gøres lidt mere “venlig”…
Brug 2 - 3 spsk hyldeblomstsaft til at hælde over bærrene… mariner… og så græsk youghurt max 0.5%… Jeg spiser det ind imellem til morgenmad :slight_smile:

[quote=Ann K;334181]Den kan gøres lidt mere “venlig”…
Brug 2 - 3 spsk hyldeblomstsaft til at hælde over bærrene… mariner… og så græsk youghurt max 0.5%… Jeg spiser det ind imellem til morgenmad :)[/quote]

Aaah… :tak: Den må jeg lige tilføje på min håndskrevne opskrift :slight_smile: Tænkte den var god at have, hvis jeg engang skulle lave en brunch eller noget :slight_smile:

Bare hyldeblomst-saft - ufortyndet (og sukkerfri)?

Jeps ufortyndet… og jeg bruger altså en med sukker :wink: Der skal bruges så lidt saft, så den sukkermængde er ret ligegyldig. (samlet svarer det vist til ca ½ tsk - det er selve hyldeblomstsaften som er meget sød). Til gengæld er saften økologisk og lavet med bla råsukker…
I det hele taget bruger jeg meget netop hyldeblomstsaft til at søde frugt og bær med - også ved fx råsyltning… et råd jeg fik fra min diætist…