Græsstrå i næsen

Min pige har et græsstrå i næsen… det stikker ca 1 cm ud og ved at kigge ind kan jeg se et blad mere længere inde som sidder på samme strå, altså er det toppen af strået der stikker ud af næsen og den tykkere ende sidder inde… jeg ved af gode grunde ikke hvor langt det er… hun spiser fint og trækker vejret normalt, men er klart generet og nyser en del… vi må absolut ikke røre hendes næse, men om det er direkte af smerte eller bare gene ved jeg ikke… min mand prøvede at fjerne det og rykkede det en mm eller 2 hvor hun så kom løs…

Ville jeg kunne fjerne det selv når nu hun spiser fint osv eller kan man gøre mere skade end gavn? Hun er inde og udekat som hun selv føler for, men pt tør jeg ikke lukke hende ud hvis det skulle gå helt galt med hendes vejrtrækning…

Håber på i måske kan guide mig lidt😔

Hvis det var min kat ville jeg tage den til dyrlægen i morgen. Og holde hende inde i nat og holde øje med hende.

Og jeg ville ikke selv forsøge at pille ved det.

God bedring med hende.

2 Synes om

Vi har fået det ud… det var 12 cm langt :pensive: Vores dyrlæge har åben imorgen formiddag så der kører jeg ind med hende, men hun virker okay nu…

6 Synes om

Jeg håber, hun stadig har det fint her til morgen. Det er nok en god idé at få hende tjekket eller i hvert fald lige at tage en snak med dyrlægen i telefonen. Sådan et græsstrå kan jo være temmelig skarpt.

1 Synes om

Godt I fik det ud. :blush: Jeg har prøvet hvor et græsstrå sad langt nede i halsen på min ene mis. Hun var frisk nok men savlede. Det var dyrlægen der opdagede at det var det, der var galt.