Grain-free Grau dåsefoder

Jeg må erkende, at mine katte efterhånden er ved at synes, at Bozita vådfoder er noget trivielt, - i hvert fald er der en del dage, hvor der bliver levnet meget, og kun sovsen og den lidt ekstra vand der er tilført slikkes af bidderne :S

Jeg har derfor trevlet Zooplus hjemmesiden igennem for at finde på nye uafprøvede alternativer.
Og er faktisk faldet over en ny variant fra Grau -
grain-free, med højt kødindhold, som kun indeholder kødtyper som anført på label (dejligt hvis man har allergi-kat) - og som ydermere kan fås i 800 g dåser - endnu mere dejligt når man har en katteflok på 8 :thumbup::thumbup:

Grau grain-free vådfoder

Der findes så også en variant hvor der er tilsat omkring 4% ris-indhold:
Grau vådfoder med ris

Jeg synes indholdsfortegnelserne ser meget fornuftige ud. Og prisen ligger kun en anelse højere end Bozita.
Så der er bestilt en portion hjem - og så håber jeg at det også falder i kattenes smag :surrender1:

Mine møgforkælede kræ kan desværre ikke så godt lide Grau.

Øv :frowning:

Alle mine har desværre også deres helt egen mening om, hvad der skal serveres :dokdok:

Mine var vilde med det i starten, men de kan lige til nøds spise det nu, hvor jeg kun servere det en gang hver anden uge.

Men jeg synes at ris varianten ser meget grynet ud, som om det er forsøgt blendet, men kniven har været sløv.

Mine elsker det og kan stå både på hovede og gøre andre sjove ting, for at gøre opmærksomme på sig selv om morgen for at få deres Grau.
Vi har også købt det som tørkost og det er de også vilde med :slight_smile:

Hrmmfff :mad:
Jeg skal hilse og sige BVDRRRR :brækkesig: fra hovedparten af flokken her :dokdok::argh:

Det fik da den effekt, at nu er de igen blevet rigtigt glade for deres Bozita - de dage det kommer frem - så nu er jeg jo så tvangsindlagt til meget hurtigt at få investeret i noget mere af det.
Dumme kræ :surelog:
Og så er det vist ret tydelig hvem der sætter dagsordenen herhjemme :ups: :stuck_out_tongue:

De kære dyr :slight_smile:

Ja de er søde… L

Jeg har til gengæld lige fundet et nyt foder som de ELSKER - LUX - i POSER! Altså bidder i sovs. Indtil nu har jeg kun set det i Aldi i flensborg (hvor jeg heldigvis satsede og købte 4 x 12 poser) men jeg HÅBER de får det herhjemme osse for det forsvinder som dug for solen. Og er sukkerfrit lissom det almindelige Lux. Der står også kød først på ingredienslisten, så helt skidt er det i al fald ikke :slight_smile:

Vådfoder kan ikke sådan sammenlignes med tørfoder, når man kigger på rækkefølgen af ingredienser. Jeg vil vove den påstand, at I aldrig vil finde et vådfoder, hvor der ikke står et eller andet kød/animalsk først.

Heh nøh måske ikke. Jeg hæftede mig osse mest ved at det var sukkerfrit :slight_smile: det er de færreste “posefodere” nemlig, sært nok.

Hvorfor putter man overhovedet sukker i kattemad? Katten har ikke noget at bruge sukker til… Kan de godt li’ noget der er sødt?

Nogle påstår, at katte ikke smager sødt. Det er jeg nu ikke helt overbevist om :slight_smile:
Men jeg gætter på, det har noget med konsistens at gøre. I hvert fald noget andet end som sødestof.

Jeg er ved at bestille foder fra zooplus og vil lige prøve det til mine :slight_smile:
Så må vi se hvad de siger til det :slight_smile:

[QUOTE=pivnu;802265]Nogle påstår, at katte ikke smager sødt. Det er jeg nu ikke helt overbevist om :slight_smile:
Men jeg gætter på, det har noget med konsistens at gøre. I hvert fald noget andet end som sødestof.[/QUOTE]

Ja, det kan være en del af forklaringen, for man kan faktisk finde det samme mærke med eller uden sukker alt efter hvilken konsistens, man vælger. Men det er stadig ikke en helt valid begrundelse, for hvorfor kan nogle firmaer lave f.eks. posevådfoder uden sukker og få en fin konsistens, mens andre ikke kan?

Ja her danser vi en stille “sejrsdans” da vores meget kræsne dåse/våd mads afvisende mis, åbenbart sætter stooor pris på Grau dåserne (100 g)

Stor “pris” skal så forstås sådan, at man ikke vrænger på næsen og laver opkastbevægelser længere, når damen bliver tilbudt det, men man er meget, endog meget, interesseret når en dåse åbnes.

At der så i mine øjne stadigvæk kommer alt for lidt indenbords i det daglige, er en helt anden sag. Men ca 50 g formår jeg, at få i hende i løbet af 3 dage (resten er stadigvæk spild) Det ER stort i forhold til, alle de andre mærker/varianter jeg efterhånden har været igennem, i det lille års tid vi har haft hende.

Mvh
Yvonne

Hm, men hvad har vi rent faktisk af vådfoder uden sukker/korn, der ligner f.eks. RC-poserne?
Whiskas Mmmm! og Hermanns poser f.eks. er ikke helt så ‘fabrikerede’ af udseende på boller og sovs :slight_smile:

[QUOTE=pivnu;810743]Hm, men hvad har vi rent faktisk af vådfoder uden sukker/korn, der ligner f.eks. RC-poserne?
Whiskas Mmmm! og Hermanns poser f.eks. er ikke helt så ‘fabrikerede’ af udseende på boller og sovs :)[/QUOTE]

Schmusy ligner vist meget godt RC :slight_smile: (det er længe siden, jeg har haft RC i huset, men jeg har et par poser Hills efter udstillingen i weekenden og de er vist ret ens :))

Jeg må prøve noget Schmusy :wink: