Gratis hjemmeside og/eller blog-løsning

Hvor er det fint @Eva_K :two_hearts:. Hvordan har du lavet genspejlningen? Via et program ?

ret mange billede pogrammer kan spejlvende/vende dem på hoved osv. og så sætter man bare de to sammen så kan man få spejlings effekten :smiley:

1 Synes om

Jeg hiver lige denne op igen.

Jeg er næsten færdig med min hjemmeside. Men nu er jeg rendt ind i et problem som jeg ikke selv kan løse, ej heller med Googles hjælp.

Problemet:
Jeg vil gerne have et menu-punkt der hedder “blog og nyheder”. Det kan jeg sagtens finde ud af at lave. Problemet er så at jeg gerne vil have man kommer ind på min “blog og nyheder” når man klikker på dette menupunkt. Men “menu”-punkter er faste sider, og blog-indlæg er “indlæg”. Så jeg kan ikke helt lure hvordan jeg lige klarer den. Help anyone, hvis der er nogen af jer hajer der ved hvordan jeg klarer den.

Link til hjemmesiden: Hadibadjas.dk

…konstruktiv kritik modtages også gerne. Sålænge man bare husker at jeg er mega-novice indenfor området :wink:

Det gør du herinde :slight_smile:
Indstillinger → Læsning → Vælg Indlægsside


Nu hedder min side så lige nyheder, men der vælger du jo bare den side, som du vil have det skal være :slight_smile:
I dit tilfælde må det være siden “blog-nyheder” :slight_smile:

1 Synes om

Fin hjemme side. Jeg kan godt lide den også er personlig - altså at du også er åben om dig og dit.

Jeg synes din side er super flot og enkel. Den fungerer helt som jeg synes en side skal :ok::grin:

Ps, det er mig der har lavet Evas visitkort og det er lavet i psp.

2 Synes om

Enig med de andre den er flot og enkel og ikke mindst personlig.

Du får et 12-tal fra mig :wink:

1 Synes om

Tusind tak Pia, det ser ud til at virke :ok:
Et spørgsmål mere dog. Nu kan man ikke skrive kommentarer mere til mit første blog-indlæg. Er det pga. opsætningen? Har lavet et indlæg mere, det kan man godt skrive kommentarer til. :huh:

@Frida, @HeroldDesign, @HolmeInc, tak for de pæne ord. Hvis I nu har lagt mærke til stavefejl eller tryk-fejl så giv endelig lyd fra jer. Har læst korrektur en del gange, men som I ved så bliver man på et tidspunkt temmelig blind overfor egne tekster :wink:

@HeroldDesign, jeg synes det er et flot visitkort du har lavet :slight_smile:. Men programmet du nævner ved jeg slet ikke hvad er… har lige prøvet at google :slight_smile:

Tak :grinning:
Det hedder paint shop pro og er et skønt redigerings program

Help needed igen igen. Jeg er ved at blive vanvittig, jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvad jeg gør galt i opsætningen. Heller ikke med hjælp fra google hverken dansk eller engelsk :disappointed_relieved:

1. problem
Mit kommentar felt i bloggen ser mærkeligt ud. Der mangler da noget tekst?

2. problem
I blogindlæg, viser den hele blogindlægget i stedet for kun en del af indlægget. Jeg synes jeg har været inde og bede den om kun at vise noget af det, men den bliver ved med at vise det hele :huh:. Jeg kunne jo rigtig godt tænke mig at overskriften for det enkelte indlæg bare blev vist samt måske et par linier, også kunne man selv klikke sig ind efterfølgende… men kan ikke få det til at du!
:hmpf: :knotten:

jeg kender ikke så meget til WP - men det du skal kigge efter hedder preview eller brødtekst.

Nu anvender jeg ikke blogs på nogen af “mine” sider, men en måde at få “vis mere” kan være at indsætte more-tags i indlægget - den gule nedenfor:
billede

Jeg er så ikke sikker på, om det er det, du efterlyser - men ellers kræver det muligvis, at temaet understøtter det, eller alternativt et plugin, der gør…

Mht. dit kommentarfelt, så har jeg lige været inde på din hjemmeside, men kan ikke finde noget kommentarfelt - kan du evt. prøve at lægge et link til den pågældende side?

Linket er her.. Jeg vil kun have kommentar felt på det menu-punkt der hedder “blog og nyheder”. Det ser ud til at jeg har fået det til at virke nu :slight_smile:

Jeg tror der har været noget i mit tema der ikke har været som det skulle (omend jeg ikke helt forstår hvad der kan gå galt i gratistemaer). Men nu har jeg skiftet hele hjemmesiden over på et andet gratis-tema, og nu ser kommentar feltet ok ud, sammenlignet med billedet i det tidligere indlæg her i tråden:

Under overskriften hvor der står “Hadibadjas”, og nedenunder pilpotede bæsters paradis. Den sidste linje med “bæsters paradis” kunne jeg heller ikke få det første tema til at vise, selvom den har vist det på et tidspunkt. Så lige nu tror jeg bare at jeg bliver på det her tema, hvor det ser ud til at virke.

Linket til selve siden havde jeg fundet, men jeg kan se nu, at jeg manglede at trykke “Skriv kommentar” for at ekspandere kommentarfeltet - som sagt, jeg er ikke Roms-mester i blogs… :wink:

Fik du prøvet om more-tagget kan løse din anden udfordring - og/eller om 2015 evt. har en løsning på det også?

@DorteH, jeg har ikke fået prøvet det der more-tag endnu… må erkende at jeg har smidt foran lyskassen nu :smiley: