Gravid kat i busk i KBH

Kære alle,

Jeg har nøje fulgt og deltaget i denne tråd på Facebook (jeg er Stine derinde):

Den handler om en pige, som har fundet en gravid kat i en busk foran sin lejlighed. Hun har valgt at spørge om hjælp på Inges Kattehjems Facebookside. Men Inges Kattehjem er RET hurtige til at lukke for tråden - og via en privat besked til trådstarter har jeg erfaret, at der ikke er kommet en løsning på problemet:

Jeg kan ikke lade være med at spekulere på den stakkels kat i denne kulde- og tænker på, om nogle af Jer har nogle gode idéer - eller ligefrem ligger inde med en kattefælde?

Mvh. Stine

:brist:

Stakkels lille mis - i mangel af en kattefælde - hvad så med at prøve et almindeligt transportbur med noget velduftende mad stillet ind ??

Håber, at I finder en løsning :kryds:

Hvis Inges Kattehjem ikke vil hjælpe, så henvis hende til Kattens Værn, hvis hun ikke har prøvet der. Der er også Dyrenes Beskyttelse og Dyreværnet i Rødovre.

nu er det jo ikke fordi IK har afvist at hjælpe katten, så vidt om jeg har forstået det, skal hun blot aflever den på kattehjemme i åbningstiden. Og det er det der er problemet :slight_smile:

Ja, især hvis hun ikke har mulighed for/erfaring med at indfange halvvilde katte.

Jeg kender slet ikke trådstarter - og jeg har prøvet at spørge hende et par gange, om hun har mulighed for at låne en transportkasse, som hun kunne stille lokkemad i. Det har hun ikke svaret mig på endnu…
Problemet er ikke, hvad der skal ske med katten, når den er indfanget. IK i Glostrup har nemlig tilbudt at tage den, hvilket er rigtig flot af dem. Problemet er, hvordan den skal indfanges…Dyrenes Beskyttelse/Kredsformanden vil ikke hjælpe…
Som hun skriver, ligger der gammelt mad i busken - så der er åbenbart andre, som har lagt mærke til katten over tid. Victoria her er så den første, som rent faktisk gør noget. Jeg håber, hun holder dampen oppe og bliver ved med at forsøge. Jeg føler heller ikke, jeg kan tillade mig at blive ved med at spamme hende med beskeder…
Men hvor er det dog træls at tænke på, at der sidder en højgravid mis i en busk og fryser et sted :S

Har lige klikket linket op. Tråden er lukket. - Har prøvet at skrive til hende om katten er indfanget og kommet videre til rette sted.

hun kan låne en fælde på kattehjemmet til at indfange katten med (de opkrævet et dispositum, desværre nødvendigt).
Jeg håber at den bliver indfanget hurtigt :slight_smile:

Har du også skrevet til hende? 1000 tak :slight_smile: Så er jeg ikke den eneste, der skriver beskeder til hende. Man vil bare gerne vide, at der bliver gjort noget!

Ja jeg sendte hende en PB. :slight_smile:

Tak :thumbup:

Seneste nye er, at Fransiska fra IK i Glostrup har kontakt med Victoria (trådstarter) - og desuden er Kattens Værn inde over sagen. Det virker som om, der bliver gjort noget. Hvor er det dejligt! Håber det bedste for den lille mis :hjerte: