Gravid kat, nu med billeder

Burde en dyrelæge ikke kunne se om en kat er gravid når den formodes at være omkring en månede henne?

JO da. Hvorfor?

Nødvendigvis ikke se, men mærke - Jo!

Når en kat er parret skulle dutterne blive lyserøde ca. 21 dage efter paringsdagen.

Det er nu ikke altid tegn på drægtighed Pia. (Ses også på falsk drægtighed).
Men på det tidspunkt skulle i hvert fald en dyrlæge kunne mærke fostrene som perler på en snor. Senere løber fostrene sammen, og så kan det være svært at mærke dem.

Hmmm min datter havde hendes kat til dyrelæge og han sagde at det kunne da godt være at den var det men det var ikke noget han kunne sige. Og hvis den er det…ja så finder du jo ud af det når killingerne kommer…

Tror eventuelt at hun skulle skifte dyrelæge eller hvad mene i?

Jeg selv kunne ikke bedømme hvor tyk hun var da vi var hjemme men tyk om maven var hun. Hun havde også lyserøde dutter.

[quote=Mega;97466]Det er nu ikke altid tegn på drægtighed Pia. (Ses også på falsk drægtighed).
Men på det tidspunkt skulle i hvert fald en dyrlæge kunne mærke fostrene som perler på en snor. Senere løber fostrene sammen, og så kan det være svært at mærke dem.[/quote]

Ja det er rigtigt, undskyld at jeg ikke skrev det, det var en forglemme¨lse.

En canning kan også vise det, og en blodprøve, men for at blodprøven kan være sikker skal der være gået 45 dage fra sidste løbetid, så vidt jeg husker.

Kan din datter ikke se det på dievorterne de plejer at blive større og det røde spreder sig ud over dutterne…har hun lagt sig ud ? godt nok dårligt at dyrlægen ikke kunne finde ud af det.

I Guder - Birthe - jeg ville straks og Mette Vuns opsøge en anden og mere kompetent dyrlæge.
Jeg ville ikke betale en eneste krone til hans fornyelse af bil, sommerhus el. udestue . . . . :uha:

Altså min datter siger at dutterne er blevet større. Jeg har jo af gode grunde ikke set hende inden hun blev parret så jeg kan ikke udtale mig om det.

Det med at det røde spreder sig over dutterne skal jeg lige foreligge min datter. Så kan hun jo checke det.

Da hun er en meget slank mis virker det somom at hun er tykkere omkring maven…

Hvis hun er blevet parret og dievorterne bliver større og lyserøde, er hun sandsynligvis drægtig :slight_smile:
Men som de andre siger, kan en dyrlæge mærke drægtighed, når hunkatten er 3-4 uger henne. Eller rettere … bør kunne mærke :wink:

Forresten Birthe, der kommer nogen gange voks på dutterne…og som hun kommer længere hen bliver dutterne større i omkreds…hun er temlig sikkert drægtig.

Birthe - Det vil nok ca. (komme til at) ligne det her

Men vil også mene at en dyrlæge burde kunne mærke det. Og ellers give et mere høfligt/beklagende svar end det din datter har fået. Ville også finde en mere engageret og kompetent dyrlæge hvis det var min.

[quote=Eva K;97987]Birthe - Det vil nok ca. (komme til at) ligne det her

Men vil også mene at en dyrlæge burde kunne mærke det. Og ellers give et mere høfligt/beklagende svar end det din datter har fået. Ville også finde en mere engageret og kompetent dyrlæge hvis det var min.[/quote]

:thumbup::thumbup:

Åh en skøn mormis!

Nu sender jeg linket på denne tråd til min datter så hun kan se jeres svar.

Tusinde tak alle sammen.

Kan være at jeg kan få hende til at tage et billed af maven…

Har skrevet en besked i albummet/billedet :slight_smile:

Tak, ja jeg syntes også hun er blevet større siden jeg så hende for 10 dage siden. Dutterne er helt sikkert blevet større og min datter siger at nu er de også lidt hævede omkring såååååå…

Det lyder spændende :kryds:

Helle.Mange.tak.(Mormis.med.killinger:)

birthe.ja,det.kunne.da.godt.lidt.se.sådan.ud.Tak,for.billeder.

iiih glæder mig til jeg kan tage sådan nogle billeder :slight_smile: