Gravid

Jeg tømte kattebakker under begge mine gravideteter og mine børn har ikke taget skade … eller, nu jeg tænker over det … :uha::uha:

Ejjj … fis, det er med det som så meget andet, hvis bare man er nogenlunde fornuftig omkring det, er der ikke nogen fare på færde :slight_smile:

Tillykke :flag:

Jamen så kan du tømme bakker lige så tosset du vil, indtil maven bliver så stor at du ikke kan nå derned :stuck_out_tongue:

Katten bliver nemlig smittet igennem de byttedyr den spiser og kan også få det hvis du fodrer med råt. Men med indekatte og kun almindelig tør og vådfoder er der ingen fare, så bare slå dig løs. Eller som de andre siger, overbevis manden om at han skal gøre det, hehe :ok:

Og i øvrigt, tillykke med graviditeten :inlove:

STORT til lykke :flag: . . . det er bare en skøøøøøn tid du går imøde.

Vedr. Toxen er der vist sagt det der skal siges . . . men brug plastichandsker, de kan smides ud efter brug.

Og så skal du nok lige ha’ i baghovedet, at der er en del mennesker som vil tude dig ørerne fulde af, at babyer og katte ikke kan gå sammen :dokdok: . . . . lyt ikke til dem - det er noget gammelt sludder :thumbdown:

[quote=Gugger;505612]
Og så skal du nok lige ha’ i baghovedet, at der er en del mennesker som vil tude dig ørerne fulde af, at babyer og katte ikke kan gå sammen :dokdok: . . . . lyt ikke til dem - det er noget gammelt sludder :thumbdown:[/quote]

Tak. Nu er det jo stadig meget tidligt, men frygter allerede Merles reaktion, han HADER babyer, men det skal han vel nok vænne sig til. Det bliver også sjovt når jeg får stor mave, for Alexis ligger altid og sover på min mave om aftenen. Gad vide hvordan hun reagerer på første spark? :tihi:

Men nu bliver det jo din baby og ikke allmulige fremmede… :):slight_smile: Det er jo en del af familien.

[quote=Bamse;505447]Han er sådan fordi hans mor tømte kattebakke.

Det kan godt være det er at blæse det op, men jeg mener bestemt ikke der er nogen grund til at udsætte sit endnu ufødte barn for dette.[/quote]

Det er muligt det er toxoplasmose, der er grunden - men sandsynligheden for det er kattebakken, er ikke særlig stor, som Marianne skriver. :slight_smile:

Katte og børn kan sagteng gå sammen - min mor havde mange katte mens hun var gravid, og hendes store fertile hankat fik lov til at sove i min vugge. Den gang da mor var dreng og en bøsse noget man gik på jagt med, var neutralisering jo ikke på udbredt

Jeg tror det værste min mor udsatte mig for var at hun både drak og røg mens hun var gravid og senere mens jeg voksede op, mens kattene kun bragte mig glæde i min barndom.

De bragte mig i hvert tilfælde ikke sygdomme. Nå joh ! En gang havde Mussi og jeg ringorm samtidig og så fik vi begge en behandling -:slight_smile:

http://www.kattens-vaern.dk/?side=486

:slight_smile:

Vi har altid haft katte, jeg har 6 børn, og har dagligt skiftet kattebakke (eller fjernet lorte og urin).
Både min dyrlæge og min læge sagde, at jeg ikke skulle være nervøs sålænge det var indekatte, men at der var grund til flere forholdsregler, hvis det var udekatte. Om muligt få en anden til at ordne kattebakken, hvis det var udekatte.

Og som med alt efterhånden, så vaske hænder ofte, tilbered maden efter anvisningerne, vær omhyggelige med spækbrædter, karklude og specielt rå kødsaft osv…

Jeg har haft katte hele mit liv.
Jeg har haft heste og været meget på rideskole og i skov hvor jeg virkelig har fået jord under neglene i hele min barndom og teenageår. Min morfar var jæger og min ene bror er, så jeg har også rørt ved meget vildt.

Jeg blev testet igen igen for toxoplasmose i sidste uge( er blevet testet i alle mine graviditeter) og nej jeg har stadig ikke haft det:høhø:

Min læge er dødhysterisk og maske og handsker er bare ikke godt nok for ham. Jeg skal holde mig laaangt væk fra kattebakken-what

Hvis det smittede så voldsomt…Så burde jeg altså forlængst have været smittet med toxen:S
Jeg har delt jeg ved ikke hvor mange gulerødder med mine heste i tidensløb, der ikke lige var blevet vasket :ups: Og ja igen haft fingre i jord, vildt, heste og ikke mindst kattebakker… hehe dog ikke lige kløer 5 ned i selve bakken, but you know what i mean :stuck_out_tongue:

Man ved jo at fra katten bliver smittet, går der ca 3 dage til den udskiller cyster som den så kan smitte med i op til 3uge. Derefter kan den aldrig smitte mere.
Har man en indekat som ikke spiser vildt, så er risiko lig med nul, for at netop den kat skal kunne smitte med toxoplasmose.

Jeg snakkede med min jordemoder om det og hendes eneste kommentar til at jeg endnu ikke er blevet smittet var, du må dæleme have en god håndhygiejne :yah:

Så jeg tømmer altså stadig kattebakke og både nusser, kysser og krammer kat på samme vilkår som før jeg blev gravid.

Hov må heller tilføje at jeg også er gravid nu i knap 30 uge :rock: