Graviditetskalender for katte

Kender I denne her?

http://www.shaggytail.dk/portal/graviditet/graviditets_kalender_for_katte

Tast dato for parring ind og tryk beregn så kommer der en ny rude frem med nogle generelle informationer.

Jeg er nysgerrig efter at vide om I adskiller efter 48 timer, som der står, at man bør under en parring. Herefter kan hun og han sættes sammen igen, men efter 3 dage i alt bør de fjernes fra hinanden, da datoerne ellers kan skride for en ifht graviditeten. - Er det sandt det med de 48 timer? Den var ny for mig

MVH

Nej det gør jeg ikke. Jeg noterer mig aktivitetsniveauet i løbegården og tæller fra dag 2, altså 2 dage efter at jeg har bemærket at der har været sket en parring. Eks. Sandra har været sat ind til Dusty 13. 3. 10 og taget ud igen ??. Der tæller jeg fra 15. 3. Da jeg så han parrede hende med det samme. Regner med at det bliver 15.5. + minus en dag eller 2. De plejer at virke godt nok. Har da flere gange ramt dagen hvor killingerne rent faktisk blev født.

Jeg skiller dem heller ikke ad.

Jeg vidste godt den beregner lå inde på Rie og Børges side, men da “jeg” ventede killinger sidst virkede den ikke.

Meget sjovt at den virker nu :slight_smile:

Jeg tæller fra første gang jeg konstaterer en parring. Herefter går der ca 65 dage - plus/minus et par.
Kan ikke rigtig se idéen i at gøre det mere besværligt end højst nødvendigt - resultatet bliver jo det samme :wink:

Tak for gode svar - vi blev jo helt i tvivl om Fie skulle skilles fra hanmis efter 48 timer - det er første gang jeg læser dette… og det virker lidt bøvlet, men hvis det var normalen ville vi gøre det.

Sidst jeg fik parret var hunkatten der kun 48 timer, så havde de fået nok, og vi hentede hende igen, hun er drægtig nu. :slight_smile: Men alle andre gange har de været afsted fra 3 dage op til 1 uge.

Der er meget forskel. Nogle gider parre i mange dage, men som oftest gider hannerne faktisk ikke mere end 2-3 dage.

Der er osse denne hjemmeside, hvor man kan følge fostrenes udvikling, den er osse rigtig god :slight_smile:

http://www.mismojn.dk/health/Gravid_kat.htm

Det er ikke nogen god ide at lade dem være for længe sammen. Jeg siger max 8 dage.

Denne gang ville jeg bestemme antallet af killinger så Sandra kom først ind til han i 11time og hurtigere ud en jeg plejer men ak jeg må notere et sted mellen 1 og 1½ kg (kan ikke huske det nøjagtige tal) tilvækst på 3 uger. Sidst fik hun 9. DET ville jeg ikke have denne gang, men jeg bestemmer meget men bestemt ikke det hele, så nu får jeg vel 10.

Har engang fået 6 killinger efter en visit hos hankatten på et døgn.

Jeg har lært at fra hunnens hormonproduktion stiger pga. parringen og hun begynder at kunne blive drægtig til den er faldet så meget at hun ikke kan undfange, der går der kun 24 timer (men den stiger ikke altid ved første parring, nogen gange skal der flere til). Så lad katten være der 2-3 dage mens de parrer, og så er hun klar til at komme hjem igen er indtil videre min filosofi :slight_smile:

Missebarnet kom til Silver sent 23. februar og vi hentede hende igen den 26. februar - da gad de ikke hinanden mere.

Og hun er meget gravid :slight_smile:

2 parringer skulle være alt rigeligt, hvis vi kun snakker drægtighed.
Men hvorfor dog ikke lade dem nyde hinanden til de ikke gider længere :?

Tak for alle de gode svar - vi havde forestillet os cirka 3 dage - hvis de gider hinanden så længe - men det med at adskille efter 48 timer og sætte sammen igen forvirrede os lidt og hankattens ejer har heller aldrig brugt det, skriver de.

MVH

PS hvis jeg ikke deltager meget er det fordi jeg er i Valby fra i morgen - ikke fordi jeg ikke vil svare og læse de gode svar:-)