Hvad er godt på grill til en vegetar ud over grøntsagspyd og ratatouille?
Noget der kan matche alm burgere og burgere med pulled pork.
Hvad er godt på grill til en vegetar ud over grøntsagspyd og ratatouille?
Noget der kan matche alm burgere og burgere med pulled pork.
Ved ikke så meget om vegetarmad, men jeg tænker… hele majskolber, bananer (som dessert) Måske fisk, hvis det spises…
![]()
![]()
Du vil blive elsket for at lave selleribøffer, tror jeg…
Kog et par lidt tykke skiver selleri…
Vend dem evt i æg og rasp…
Og så et par minutter på grillen…
![]()
![]()
![]()
PS : de kan købes færdige…
Jeg holder meget af tykke squash skiver, lige penslet med lidt olie, salt/pber.
VH
Susanne
[QUOTE=Tante Tut;668956]
Kog et par lidt tykke skiver selleri…
Vend dem evt i æg og rasp…[/QUOTE]
Eller skær dem tyndt og panér dem i sesamfrø. Det er min yndlingsopskrift på sesambøf - klassikeren fik jeg for meget af i barndommens hippiekollektiver. ![]()
Mmmmm, ja - og det samme med aubergine. Nam!
Pia, du kunne vel også lave en vegetarversion af dine superlækre BBQ-bønner?
PS :
![]()
![]()
Du kan også lave bøffer af aubergine, rødbede, kartofler og mange andre grøntsager.
Bare brug fantasien - og velbekomme !
![]()
![]()
Hele tomater og hele løg kan jeg rigtig godt lide. Løget skal dog have et stykke tid, for at opnå den søde, bløde konsistens.
Måske en Quorn-filet (Det ligner et kyllingebryst, men er lavet af svampeprotein)
Nå ja, store hele champignon - mums.
![]()
![]()
Kom lige i tanke om dette produkt :
Nuttolene (købes i dåse)
Nuttolene
Uden indhold af mælk, æg, gluten, eller soya.
Ingredienser: Jordnødder, vand og salt.
Serveringsforslag: Som frokost- og middagsret. Paneres evt. i sesamfrø eller rasp. Kan også anvendes som pålæg ,terninger i salater eller blandes i fars.
Næringsindhold pr.100 g:
Energi 1260kJ (300 kcal)
Protein 14,0 g
Kulhydrat 5,5 g
Fedt 25,0 g
Saltindhold 1,4 g
Vi lavede vegetar-burgere den anden dag, hvor vi brugte store flotte Portobellosvampe marinerede i balsamico som “bøffer”, det er bare MUMS!
Hvad med grillet aubergine med salt? Mums ![]()
Eller grill ost, hvis de spiser ost.
Jeg ville også foreslå aubergine og majskolber. Det plejer jeg at lave til min vegetardatter (som gudskelov også spiser fisk, det gør det altså lidt nemmere)
Man kan også grille tofu. Faå fat i noget hvid miso og japansk soya. Lav en blanding af miso og soya (mest miso) og pensl tofuskiver med det mens de grilles. Det er vegetarisk og ovenikøbet autentisk japansk ![]()
Det skal selvfølgelig være en fast type tofu så den ikke går i smadder.
Hvis du har tid, så frys tofu’en og tø den op under pres 8så væden bli’r presset ud). Det giver en helt speciel (og fantastisk god) konsistens til tofu’en. og den bli’r mere kød-agtig og nem at stege.
Om det kan matche burgere ved jeg ikke…
Men jeg laver ofte et kartoffelfad, der ud over (selvfølgeligt) kartofler skåret i stykker indeholder alle de grøntsager jeg nu lige synes om eller har: Bønner, gulerødder, rødbede, tomater. squash… Kun fantasien sætter grænser. Lidt olie, krydderier og krydderurter på og så på grillen. Det smager super godt og kan både bruges som tilbehør eller evt. bare spises som det er.
Grillede rødbeder smager altså også fuldstændigt fantastisk - jeg plejer at skære dem ud i både og lægge dem på en grillbakke.
hvisdu har kulgril smager det himmelsk med aubergine lagt direkte på kullene til den blir hel sort og mere til.
Derefter åbner du auberginen og tilsætter lidt salt og evt.finthakket løg og tomat.Det har en røget smag.
Mon ikke du også kan lave bøffer af kogt ris blandet med hakkede nødder og tilsat dine yndlings krydderier ?
Tusind mange tak for alle de gode ideer ![]()
![]()
Var så lidt - blev det godt ?? ![]()
[QUOTE=Tante Tut;670097]![]()
Var så lidt - blev det godt ??
[/QUOTE]
Det er ikke lavet endnu - jeg søgte ideer til at bespise en vegetar på fredag til DHL stafetten ![]()
![]()
Ok… rigtig god fornøjelse med det… ![]()