Så er vi landet efter en hyggelig udstilling i godt selskab. Det har efter begivenhederne i vores opdræt i jan og feb været så dejligt at være sammen med jer alle
Resultat mæsig var weekenden også godt.
Weekendens bedste resultat var at Knud Erik killingekøber var med for første gang og DK KorZhik´s Camilla Frapin - KBL ns 09 23 startede dagen med en farvebedømmelse og blev flyttet til gr 4, da hun er sølv tortie KBL fs 09 23 - Hun fik en super bedømmelse hos Hanne Sofie og blev NOM, på scene blev hun BOX en super start for hendes ejer
DK KorZhik´s Detektiv kuld blev BIS begge dage og fik stor ros for deres type hos begge dommer
SC. DK JeaTri´s Feinwerkbau 2700 fik sit sidste CAP lørdag og blev Premier. Begge dage fik han BIS avl
Lørdag:
DK KorZhik´s Agatha Christie - EX1
DK KorZhik´s Miss Marple - NOM fik 1 stemme på scenen
SC. DK KorZhik´s Marikix - HP
(N) RGJ Cat`s Darmojed EX 1
DK KorZhik´s Agatha Christie EX1
DK KorZhik´s Miss Marple EX1
SC. DK KorZhik´s Marikix BIV & NOM
(N) RGJ Cat`s Darmojed - NOM
Endnu engang tak for en dejlig weekend og TILLYKKE til alle vindere
Xarabi fik sit CAGCIB - så nu mangler hun bare et mere (den får hun forhåbentligt i Hedensted )
Vi jokede lidt med, at Xarabi gik i stykker midt på dagen Hun har længe ikke rigtig haft selvtillid nok til at være sådan helt overskudsagtig på udstillinger.
I Grindsted prøvede vi at tage en ny hule med til hende, som jeg har købt på zooplus (køn er den ikke Men hun er glad for den!) - og i løbet af dagen endte hun sådan her:
Men det ER også en dejlig hule, hvis man spørger Xarabi
… især fordi hun fik mit halstørklæde ned, så hun kunne holde varmen også.
Hun gik frem og tilbage fra hule og ud for at snakke afhængig af om hun frøs eller ej Så når hun fik varmen, så kom hun ud og ville være social og hyggelig, men når hun så frøs, så trak hun bare ind i hulen og “ladede op”
Selv dommeren endte hun med at synes var helt ok
personligt synes jeg det var en underlig dag hvor jeg ikke nåede at opdage hvor ret mange var henne :S dem jeg faktisk havde interesse i at snakke med i løbet af dagen sad i modsatte ende af hallen - og så var det lige dilemmaet med at gå væk fra sin kat, når nu hun faktisk synes hun ville snakke og være selskabelig og give katten en god oplevelse, eller om man skulle få snakket med nogle mennesker.
Men sådan var det jo så - så ved jeg desværre bare hvilke udstillinger jeg fremover ikke tager på, for den udstillingsform passer slet ikke til mit temperament - og så er det jo bare sådan…
heldigvis behøver jeg ikke bekymre mig om det i lang tid fremover efter hittekatte udstillingen står den nemlig på killingepause og det ender jo så nok med at resten af 2016 går med det
Mingus var lidt urolig lørdag, fordi lillepigen blev ved med at forstyrre ham, når han gerne ville sove, så søndag kom de i seperate bure, og det var han rigtig glad for
Jeg havde en ok udstilling. Var dog lidt fortabt til tider, da jeg som steward manglede forskellige katte, som jeg ikke havde en burnøgle til at finde. Det gik dog, og folk var generelt i godt humør.
Nu ser jeg frem mod Hedensted, hvor min sturdi skal afprøves, og Fanta går i åben klasse
vores glitter fik sit første cert i kl 6 (cagpib) hun fik en ok bedømmelse af dommer marteinn tausen, selvom vi ikke er helt enig i alt hvad han har skrevet, bla at hun ikke var i show condition og mgl pels. hun har dælme aldrig stået flottere i pelsen.
kaz fik sit sidste cert og kan nu kalde sig premier. han fik osse en ok bedømmelse af dommer martein tausen, men det var lige før han havde disket ham for han mente ikke han var med sølv og han er altså nu engang så sølv som han kan blive, har alle andre vi har været på show med ham, 4 gange før fået at vide at han har det fineste sølv.
så vi er både glade og tilfredse og en smule utilfredse. men vi havde en pragtfuld og hyggelig dag i grindsted
Jeg var afsted søndag med Aroni og hans datter Gra(Nada).
Begge katte fik deres certer Det er længe siden, jeg har haft Nada med, og det var en fryd at se, hvordan hun charmede på dommerens bord. Hun lagde sig ned og puffede legesyg til hans kuglepen mens han skrev :høhø: og rullede rundt på siden og nød at blive nusset Kort sagt, så nød hun at være “på”.
Jeg har også lidt resultater fra weekenden. Jeg havde Ginny og Mikki med begge dage.
Lørdag:
Mikki fik CACIB hos Marteinn Tausen, der var meget glad for hans udvikling og størrelse og rigtig ærgelig over at han er i fæld. Til NOM var vi oppe mod en bengal og en ocicat, og Marteinn stod længe og vaklede, da Mikki havde en bedre udvikling end de to lidt ældre hankatte. Han endte dog med at tage OCI’en, pga Mikkis fældning.
Ginny fik sit CAC hos Martti Peltonen, der synes hun havde en perfekt pels. Så hun vandt sørme NOM over en fin blå brite hun
Søndag:
Mikki var hos Marie Westerlund, hvor han fik sit 3. CACIB, så han nu er International Champion Hun var også rigtig glad for ham, og havde ham med oppe til NOM sammen med to andre. Men Mikki var bl.a. oppe mod en 3 år gammel europé han i samme farve, som Mikki selv på sin bedste dag ikke kan konkurrere med i mønster, og med sin alder så heller ikke i udvikling
Ginny var hos Hanne Sofie Sneum som startede med at udbryde “Se, det er jo en rigtig europé”, og var begejstret for både udtryk og pelskvalitet, men synes hun mangler lidt mere udvikling, og det er jeg også enig med hende i. Der er sket en masse for Ginny bare de sidste 2 måneder, og der skal nok ske endnu mere Ginny var med oppe til NOM, mod en bengal og den OCI, som Ginny tabte til på scenen dagen forinden. Og NOM endte da også med at gå til den noget ældre OCI pga den udvikling den havde
Men nu er Ginny blevet Champion, så det er jo dejligt. Det bedste ved weekenden var at begge katte havde det rigtig godt med at være afsted. Ginny har ikke været ret meget afsted. Grindsted var vist hendes 4. udstilling i alt, og hun var sød, kælen når jeg kom forbi, og sov ellers bare. Mikki har bare en fest og elsker alle de mennesker, der vil nusse med ham. Lørdag stod jeg med ham, mens jeg stod og snakkede med en gruppe udstillere, og der gik han fra favn til favn for at blive nusset mest muligt :høhø:
Vi var afsted med Louis og Rhys, og havde en forrygende dag
Drengene hyggede i buret, og de hyggede uden for buret - så det var bare det bedste! Den lille spindetrold Rhys er bare så glad bare nogen rør ved ham Han varmede også lige mit bløde hjerte lidt ekstra, da Eva havde ham ude på et tidspunkt. Det var tydeligvis vældig hyggeligt, men det blev lidt bedre, da moar kom og nussede
Burhygge
Nåh ja, Louis fik sit CAP og Rhys sit Ex1 Louis er - ikke overraskende med hans 11 mdr - lidt ung i det som voksen, og Rhys havde cirka smidt hele pelsen og lømler som ind i …
Der sker SÅ meget spændende!
Rhysling hos dommer
Jeg har flere billeder, jeg gerne ville dele, men internettet samarbejder ikke i aften!
Jeg havde Kaitlyn og Hope med begge dage.
Begge fik gode bedømmelser hos dommerne begge dage og jeg synes de klarede sig godt, da det er første gang jeg deltager på udstilling i den nye kategori.
Så begge fik HP begge dage, og fik lov til at slappe af resten af dagen begge dage.
Jeg synes godt om den åbne burplan, det er første gang jeg prøvede det, og jeg fik en god oplevelse ud af det, og jeg havde som steward ikke nogen problemer med at få mine katte op til mig.
Det eneste jeg synes var negativt på udstillingen var, Inge Nords meget entusiastiske måde at komme af med pokalerne på under “Best In Show” begge dage