V må rykke os sammen, så skal det lykkes at få sig med lørdag også ![]()
ellers har vi skrevet til kira og har tilbudt hende en plads
Hvor er i seje
Tak!
[QUOTE=kira v;1277242]Og Muffin og jeg har sneget os til en plads hos Anne- så vi kommer.
Klubben vil dog nok gerne at vi kunne komme lørdag i stedet ( dommer eksamen ), så hvis nogen kender nogen der kan samle mig op i århus syd ??? Giver selvfølgelig til benz og har ikke meget med, sådan en skaldepande behøver ikke beautybox etc.[/QUOTE]
Er det kun peb de mangler… Har to bobtail jeg ville tilmelde i dag ore der eksamen kan jeg ligeså godt tilmelde nogle olh og bal
det er alle de gamle kat. IV katte så vidt jeg læste ![]()
OLH og BAL vil blive modtaget med glæde. Det er alle de katte fra den gamle kategori IV der er brug for - især om lørdagen så meld endelig til.
På katteklubbens FB side er det blevet meddelt at der er åben burplan
På udstillingen i Grindsted, vil der igen være “åben burplan” - forstået på den måde, at der skal fyldes op fra en ende. HVIS du gerne vil stå ved siden af en bestemt udstiller SKAL i møde op på udstillingen på samme tid i indtjek.
PS. Sturdier vil stadig stå samlet i hallen.
Med dommereksamen er det absolut ikke smart med åben bur plan. Vi prøvede det ved Daraks udstilling i weekenden, og det var rent kaos.
Vi blev kaldt op og kom også selv op mned kattene, men da dommereksamen var bag lukkede døre, var det stewarderne som skulle gå ned igen med kattene, når de var færdige, og det var en næsten umulig opgave.
Vi var uheldige at der lige var sat en forkert kat ind i vores bur,
Vildtfarvede abypiger ligner ret meget hinanden, og det var kun et rent held og en kvik burnabo som reddede os fra et regulært slagsmål i buret. Uden burplan så er det altså svært at afvikle en eksamen.
Jeg håber de i det mindste lave en fast placering for det katte som skal til eksamen.
[QUOTE=Wijelo;1279349]Med dommereksamen er det absolut ikke smart med åben bur plan. Vi prøvede det ved Daraks udstilling i weekenden, og det var rent kaos.
Vi blev kaldt op og kom også selv op mned kattene, men da dommereksamen var bag lukkede døre, var det stewarderne som skulle gå ned igen med kattene, når de var færdige, og det var en næsten umulig opgave.
Vildtfarvede abypiger ligner ret meget hinanden, og det var kun et rent held og en kvik burnabo som reddede os fra et regulært slagsmål i buret. Uden burplan så er det altså svært at afvikle en eksamen.
Jeg håber de i det mindste lave en fast placering for det katte som skal til eksamen.[/QUOTE]
Det må da bare ikke ske ![]()
Åben burplan er endnu et incitament til at bruge sturdi på Katteklubbens udstillinger, for de står med god afstand imellem og væk fra burrækkerne (det gjorde de iaf sidst) ![]()
oh well - det er godt det her bliver den sidste katteklubben-udstilling i lang tid uanset… personligt synes jeg det med åben burplan er = kaos for alle.
Det er kun fordi jeg har lavet aftaler om samkørsel og overnatning - og for certet - at jeg orker at køre til Grindsted for det.
[QUOTE=Wijelo;1279349]Med dommereksamen er det absolut ikke smart med åben bur plan. Vi prøvede det ved Daraks udstilling i weekenden, og det var rent kaos.
Jeg håber de i det mindste lave en fast placering for det katte som skal til eksamen.[/QUOTE]
Noget som dette må bare ikke skeog tænker selv med åben burplan skal kattens nummer vel på buret.
Da vi var i Norge i august var der også åben burplan, men der lagde der er stak kort, hvor man skulle skrive kattens nummer og sætte på buret, så det forventer jeg da der er her
[QUOTE=Jeanette;1279369]Noget som dette må bare ikke skeog tænker selv med åben burplan skal kattens nummer vel på buret.
Da vi var i Norge i august var der også åben burplan, men der lagde der er stak kort, hvor man skulle skrive kattens nummer og sætte på buret, så det forventer jeg da der er her[/QUOTE]
Ideen med en udstilling er, at man ikke bare kigger på noget; men at man også kan få at vide, hvad man kigger på.
Ellers bliver det som at gå på museum uden forklarende tekst: “Sikke mange gamle sager. Hvad mon de har været brugt til? Og hvornår mon de er fra?”![]()
vh
Andreas
[QUOTE=Andreas;1279375]Ideen med en udstilling er, at man ikke bare kigger på noget; men at man også kan få at vide, hvad man kigger på.
Ellers bliver det som at gå på museum uden forklarende tekst: “Sikke mange gamle sager. Hvad mon de har været brugt til? Og hvornår mon de er fra?”![]()
vh
Andreas[/QUOTE]
Der var faktisk numre på burene, men det forhindrede ikke fejltagelsen.
Når vi havde fundet vores plads skulle vi gå i sekretariatet og hente vores nummer.
Jeg havde sturdy med, men begge mine kattes numre lå tydeligt ovenpå sturdien.
Stewarderne der kom tilbage med katte fra dommereksamen, gik op og ned af rækkerne med katten for at finde det rigtige bur, hvilket også må have været stressende for katten.
Årh suk - det er altså noget biks. De skriver på Fb at de gør det fordi folk alligevel klager. Men hvad er bedst : 10 der brokker sig ( og sikkert gør det alligevel) eller at gøre 50-100 mere eller mindre sure eller stressede ?
Og det rejser nogle problematikker som også bliver nævnt på fb : handicappede der ønsker endebur, folk der følges men hvor den ene har sturdi osv
Og selvom der er numre/burkort løser det jo ikke problemet med en burnøgle - dvs stewarden kan ikke slå op hvor kat nr 37 bor. Ganske som problemet var sidste weekend på sjælland.
Det giver også tomme bure rundt omkring om søndagen og dermed et noget hullet udseende da de ikke kan fjernes. Jeg havde ex ingen i dobbelburet til højre for mig.
Så kom der dommerfordeling ![]()
http://www.katteklubben.com/docs/Dommerfordeling_grindsted16_lordag.pdf
http://www.katteklubben.com/docs/Dommerfordeling_grindsted16_sondag.pdf
Mingus og Fanta skal lørdag til Marie Westerlund, og søndag skal de til Marteinn T. Tausen ![]()
Jeg får det utroligt nemt med at holde øje. Begge drenge skal til Marteinn T. Tausen med kun en kat imellem sig ![]()
Vi skal til Martein - Mener ikke jeg har haft ham til peterbald før, så det bliver spændende
Pas på med din bobtail… Han brækkede halen på en af jeanettes… Jeg fulgte med i deres bedømmelse og man var ikke i tvivl om at hans håndtering af halen gjorde ondt… Så til bobtail imponere han mig ikke og til siamesere ser han sølv hvor der ikke er sølv… Han er orientaler opdrætter og opdrættede min med far… Men som dommer har han ikke imponeret mig endnu