Grøn er håbets farve

[QUOTE=Ann R;749864]Så’n, måske? eller er det for tamt? Jeg har nedtonet baggrundsfarven er del. Har sigtet lidt efter øjnenes farve. Måske er det for meget… hm…

[/QUOTE]

Det her billede er bare SUPER! :slight_smile: Det passer meget bedre med den nedtonede baggrund - og motivet tjaaaa…det er SMUKT :slight_smile:

Men sikken en flot serie i øvrigt :slight_smile: Kan du mon lokkes nord på med kameraet ? :slight_smile:

Knus Gitte

[QUOTE=Ann R;749864]Så’n, måske? eller er det for tamt? Jeg har nedtonet baggrundsfarven er del. Har sigtet lidt efter øjnenes farve. Måske er det for meget… hm…

[/QUOTE]

Tjo, lidt “fesen” er den jo nok, når man som mig kan lide pang. G Men det klæder nok billedet betydelig mere end den klare grønne. :slight_smile:

Jeg må se at få lært at ændre i noget baggrund noget. :smiley:

Tak for roserne. :slight_smile: Som det altså varmer at modtage!

[QUOTE=DK Nemador;749996]Det her billede er bare SUPER! :slight_smile: Det passer meget bedre med den nedtonede baggrund - og motivet tjaaaa…det er SMUKT :slight_smile:

Men sikken en flot serie i øvrigt :slight_smile: Kan du mon lokkes nord på med kameraet ? :slight_smile:

Knus Gitte[/QUOTE]

Jeg bukker og takker for de pæne ord om “motivet”. :slight_smile:

Jeg kan lokkes alle steder hen, dog bare rigtig dyrt… :(:thumbdown:

FEDE billeder!! Jeg ku¨’ egentlig godt l’ den grønne farve, men Anns er endnu bedre :slight_smile:

Det gode ved en så ens baggrund er at den er relativt nem at udvælge så man kan lave alt muligt med den :slight_smile:

som f. eks:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;750016]FEDE billeder!! Jeg ku¨’ egentlig godt l’ den grønne farve, men Anns er endnu bedre :slight_smile:

Det gode ved en så ens baggrund er at den er relativt nem at udvælge så man kan lave alt muligt med den :slight_smile:

som f. eks:
[/QUOTE]

Ja, se der er vi lidt henne i den brune jeg tænker lidt på, med tiden. :slight_smile:

Jeg burde bare ha’ lavet Amidales billeder S/H. :smiley:

Tak for eksempel. - Jeg aner som skrevet før, som sagt ikke hvordan jeg ændre kun baggrunden på billedet i farverne, og ikke katten fx. - Håber jeg kan finde ud af noget imorgen, for så skal jeg da lige leget lidt med det. :smiley:

Nu bruger jeg jo photoshop og ikke psp, men mon ikke der er en Replace Color funktion i PSP osse? Det var (stort set) den jeg brugte :slight_smile:

[QUOTE=Kimilla;750020]

Tak for eksempel. - Jeg aner som skrevet før, som sagt ikke hvordan jeg ændre kun baggrunden på billedet i farverne, og ikke katten fx. - Håber jeg kan finde ud af noget imorgen, for så skal jeg da lige leget lidt med det. :D[/QUOTE]

Jeg kan da godt sige hvordan jeg gjorde - men det kan være der er bedre måder :slight_smile: Som Trekkie siger har du gjort det dejlig nemt ved at lave en helt ensartet baggrund i en kontrastfarve. Det gør det ret nemt at fjerne baggrunden helt, så katten er tilbage på en transparent baggrund. Så tog jeg det originale billede, “desaturerede det” en del (hvad hedder det på dansk?), og lagde det transparente billede ovenpå.
Det er én måde, i hvertfald :slight_smile:
Jeg “turde” ikke gå ud i noget med at ændre en farve uden at maske af, det har jeg ikke meget erfaring i og jeg var bange for at komme til at ændre øjenfarven i samme arbejdsgang.

[QUOTE=Kimilla;750020]

Tak for eksempel. - Jeg aner som skrevet før, som sagt ikke hvordan jeg ændre kun baggrunden på billedet i farverne, og ikke katten fx. - Håber jeg kan finde ud af noget imorgen, for så skal jeg da lige leget lidt med det. :D[/QUOTE]

Jeg kan da godt sige hvordan jeg gjorde - men det kan være der er bedre måder :slight_smile: Som Trekkie siger har du gjort det dejlig nemt ved at lave en helt ensartet baggrund i en kontrastfarve. Det gør det ret nemt at fjerne baggrunden helt, så katten er tilbage på en transparent baggrund. Så tog jeg det originale billede, “desaturerede det” (hvad hedder det på dansk?), og lagde det transparente billede ovenpå.
Det er én måde, i hvertfald :slight_smile:

[QUOTE=Ann R;750072]Jeg kan da godt sige hvordan jeg gjorde - men det kan være der er bedre måder :slight_smile: Som Trekkie siger har du gjort det dejlig nemt ved at lave en helt ensartet baggrund i en kontrastfarve. Det gør det ret nemt at fjerne baggrunden helt, så katten er tilbage på en transparent baggrund. Så tog jeg det originale billede, “desaturerede det” (hvad hedder det på dansk?), og lagde det transparente billede ovenpå.
Det er én måde, i hvertfald :slight_smile:
Jeg “turde” ikke gå ud i noget med at ændre en farve uden at maske af, det har jeg ikke meget erfaring i og jeg var bange for at komme til at ændre øjenfarven i samme arbejdsgang.[/QUOTE]

Med Replace Color klikker du på billedet og vælger et sted hvor den farve du vil erstatte er bedst. Fuzzyness bestemmer så hvor “aggressiv” udvælgelsen skal være. Det var det jeg gjorde. Og så klaskede jeg en “udklippet” udgave af bbilledet ovenpå som jeg desaturerede så jeg kunne få de sidste grønne stænk væk :slight_smile:

Nåh ja og så kørte jeg en Vintage action jeg har ovenpå og blandede den med originalen. Det lyder meget mere indviklet end det var L

[QUOTE=TrekkieGrrrl;750076]Med Replace Color klikker du på billedet og vælger et sted hvor den farve du vil erstatte er bedst. Fuzzyness bestemmer så hvor “aggressiv” udvælgelsen skal være. Det var det jeg gjorde. Og så klaskede jeg en “udklippet” udgave af bbilledet ovenpå som jeg desaturerede så jeg kunne få de sidste grønne stænk væk :slight_smile:

Nåh ja og så kørte jeg en Vintage action jeg har ovenpå og blandede den med originalen. Det lyder meget mere indviklet end det var L[/QUOTE]

Aha :slight_smile: Det lyder indviklet :wink:
Men vores mål har også været forskellige. Jeg ville bevare Camillas billede af katten på en grøn baggrund helt intakt og bare tone baggrunden ned :slight_smile:

Jomen man kan jo også (og nemmere) erstatte den grønne med en mindre grøn grøn bare med Replace Color. Det problem jeg løb ind i var at knurhår og skygger stadig var grønlige efter dét, så derfor krævede det en anelse mere :slight_smile:

Lækre katte, især Gismo er da ikke til at stå for på billederne!

Tak for hjælp Ann og Lisbeth. :slight_smile: Jeg har kigget kort i mit PSP 7, men synes ikke rigtig jeg kan finde noget hen af det … - Mit nye PSP x4 kom med posten i dag. Så nu er der ingen vej uden om, NU skal det bruges frem over! Eller noget … :tihi:

Jeg fik dog ændret lidt i farverne på et af billederne med Amidale. Synes det blev klart bedre, da hendes pels var fesen at se på.
Er det helt tosset. hmmmm

Tak for de pæne ord om Katte-Misserne, Flammula. :slight_smile:

[QUOTE=Kimilla;750343]Tak for hjælp Ann og Lisbeth. :slight_smile: Jeg har kigget kort i mit PSP 7, men synes ikke rigtig jeg kan finde noget hen af det … - Mit nye PSP x4 kom med posten i dag. Så nu er der ingen vej uden om, NU skal det bruges frem over! Eller noget … :tihi:

Jeg fik dog ændret lidt i farverne på et af billederne med Amidale. Synes det blev klart bedre, da hendes pels var fesen at se på.
Er det helt tosset. hmmmm

Tak for de pæne ord om Katte-Misserne, Flammula. :)[/QUOTE]
Det ser super godt ud nu :ok: - For ja hende pels var lidt mat i farverne på det første billede :wink:

Øv jeg bestilte da mit før dig og jeg har stadig intet fået :frowning:
Jeg har dog fået en mail, hvor der står, at pengene nu er hævet på min konto - Så forhåbentlig får jeg mit imorgen :wink:

Takker. :slight_smile: Synes også den grønne blev bedre til hende her, end på de andre billeder. :slight_smile:

Øv, dit ikke er kommet endnu. Håber du snart får det! :slight_smile:

[QUOTE=Kimilla;750370]Takker. :slight_smile: Synes også den grønne blev bedre til hende her, end på de andre billeder. :slight_smile:
Ja det er den helt klart :wink: Farven skal være varm til hende, synes jeg :wink:
Øv, dit ikke er kommet endnu. Håber du snart får det! :)[/QUOTE]
Ja men jeg skal jo først bruge det i januar alligevel :wink: For jeg forstår garanteret ikke alligevel :wink:

Takker. :slight_smile:

Ja, så er der lidt at løbe på, men lige rundt hjørnet så er vi i januar. :smiley:

Rigtige gode billeder og utrolige fotogene katte :slight_smile:

Både Katte-Misserne og jeg takker for de pæne ord. :slight_smile: