trænger lige til at få lidt luft.
Her hvor jeg bor, skal der graves ned til fibernet.
Alle har fået tilbuddet om at få gravet tomt kabel ned, kvit og frit.
Selvfølgelig takker jeg ja, da fibernet skulle komme indenfor overskuelig fremtid, og samtidig have flere fordele fremfor fællesantenne som jeg har idag.
For 14 dage siden, kommer der så en repræsentant for entrepernøren der skal grave kabler ned.
Vi aftaler hvor og hvornår de vil komme her og ikke mindst hvordan det skal gøres.
De vil skyde kabel ind fra gadesiden, ca 30-35 meter op til mit hus og derefter montere en boks til dette.
Så langt så godt.
De kommer så igår med minigraver, skydeudstyr og hvad ellers de skal bruge.
Spørger igen om jeg ved hvor fællesantennekablet løber, hvilket jeg svarer nej til.
De begynder så at grave der hvor fællesantennekablet løber op af jorden og ind i huset, med en bobcat, med det resultat at de graver kablet over.
Så fortsætter de hen på min græsplæne og graver et gigahul til deres raketudstyr.
Behøves jeg at sige at min plæne ligner noget fra et raketnedfald lige nu.
Idag kom der så en mand fra Stofa der skulle reetablere kablet. Han sætter det hele til, og møder så ham der har gravet det over.
Sidstnævnte nægter fortsat at betale regningen så Stofa manden piller det hele fra hinanden igen, indtil der er en afklaring på betalingsspørgsmålet.
Resutat ingen tv, fint nok, men en masse kabel der flyder ud over det hele og en have der ligner L***.
Det springende punkt er nu, at entrepenøren IKKE under nogen omstændigheder vil dække udgifterne til reetablering af antennekablet.
Det skal jeg betale fordi kobberet er mørnet/rådnet så de skal trække nyt kabel og grave ned i vejen.
Bare gravearbejdet kommer til at løbe op i 3500,- kr. ca. Så kommer resten til, kabel arbejdsløn for tilslutning osv.
Jeg nægter at betale for dette da det jo ike er mig der har gravet kablet over. Jeg mener iøvrigt at de måske burde have startet med at håndgrave oppe ved husets fundament, for at se hvor kablet gik ned, før de brugte en bobcat.
Nu har jeg så lige haft en lang med formanden for antenneforeningen, som mener at det er entrepernøren der skal betale, men iøvrigt ikke kan gøre noget.
Jeg har bedt om at blive slettet som medlem af antenneforeningen, og vil i stedet investere i en parabol.
Jeg er så naiv at tro det giver mindre problemer og er billigere i brug, end de 34-3500, -kr jeg giver årligt til antenneforeningen.
Tak for din tid, hvis du har orket at læse hertil.
Jeg trængte blot til at få det ud af mit system.