Grrrr er så rasende på entrepernøren (langt)

trænger lige til at få lidt luft.

Her hvor jeg bor, skal der graves ned til fibernet.
Alle har fået tilbuddet om at få gravet tomt kabel ned, kvit og frit.
Selvfølgelig takker jeg ja, da fibernet skulle komme indenfor overskuelig fremtid, og samtidig have flere fordele fremfor fællesantenne som jeg har idag.

For 14 dage siden, kommer der så en repræsentant for entrepernøren der skal grave kabler ned.
Vi aftaler hvor og hvornår de vil komme her og ikke mindst hvordan det skal gøres.
De vil skyde kabel ind fra gadesiden, ca 30-35 meter op til mit hus og derefter montere en boks til dette.
Så langt så godt.

De kommer så igår med minigraver, skydeudstyr og hvad ellers de skal bruge.
Spørger igen om jeg ved hvor fællesantennekablet løber, hvilket jeg svarer nej til.

De begynder så at grave der hvor fællesantennekablet løber op af jorden og ind i huset, med en bobcat, med det resultat at de graver kablet over.

Så fortsætter de hen på min græsplæne og graver et gigahul til deres raketudstyr.
Behøves jeg at sige at min plæne ligner noget fra et raketnedfald lige nu.

Idag kom der så en mand fra Stofa der skulle reetablere kablet. Han sætter det hele til, og møder så ham der har gravet det over.
Sidstnævnte nægter fortsat at betale regningen så Stofa manden piller det hele fra hinanden igen, indtil der er en afklaring på betalingsspørgsmålet.
Resutat ingen tv, fint nok, men en masse kabel der flyder ud over det hele og en have der ligner L***.

Det springende punkt er nu, at entrepenøren IKKE under nogen omstændigheder vil dække udgifterne til reetablering af antennekablet.
Det skal jeg betale fordi kobberet er mørnet/rådnet så de skal trække nyt kabel og grave ned i vejen.
Bare gravearbejdet kommer til at løbe op i 3500,- kr. ca. Så kommer resten til, kabel arbejdsløn for tilslutning osv.

Jeg nægter at betale for dette da det jo ike er mig der har gravet kablet over. Jeg mener iøvrigt at de måske burde have startet med at håndgrave oppe ved husets fundament, for at se hvor kablet gik ned, før de brugte en bobcat.

Nu har jeg så lige haft en lang med formanden for antenneforeningen, som mener at det er entrepernøren der skal betale, men iøvrigt ikke kan gøre noget.
Jeg har bedt om at blive slettet som medlem af antenneforeningen, og vil i stedet investere i en parabol.
Jeg er så naiv at tro det giver mindre problemer og er billigere i brug, end de 34-3500, -kr jeg giver årligt til antenneforeningen.

Tak for din tid, hvis du har orket at læse hertil.
Jeg trængte blot til at få det ud af mit system.

:doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh:

sikke nogle narr***

Sikke da en klaphat,selvfølgelig akal han betale og reetaplere både dit kabel og din have,er det ikke ham der har ødelagt det.mht -en parabol så bliver det desværre ikke meget billigere ,selvfølgelig alt efter hvor mange programmer du vil have.vi har nemlig bredbånd og på et tidspunkt undersøgte vi prisforskellen på de to ting ,og der var ikke den store forskel.Men bare gå til den entrepenør og tru ham med advokat og søren spiegelhauer fra operation x

eventuelt rådfør dig med en advokat, eller gå direkte til slangens hovede; ham der ejer entrepernør firmaet og fortæl hvilken dårlig service du er blevet budt ved dit hjem - og tru med diverse læserbreve, facebook grupper etc:ok:

Som husejer er det vist din pligt at holde styr på, hvor den slags kabler ligger. Vi havde nemlig heller ikke styr på det, da Poda skulle indhegne vores have, derfor kom de også til at grave antennekablet over. Det skulle vi selvfølgelig betale for, men jeg mener nu ikke, at det kostede mere end max. 400 kr. At hele kablet er mørnet/slidt, mener jeg da ikke kan være dit problem, så skulle det vel alligevel have været skiftet på et tidspunkt, og det er vel antenneforeningens udgift?

Mht. til fiber, så fik vi også lagt det ind sidste vinter, og da ryddede de pænt op efter sig, der hvor de havde gravet op, og de fliser de havde oppe blev pænt lagt på plads og det hele igen.

Antenneforeningen siger at alt der hidrører deres anlæg, som er på min grund, er mit problem.

Kablet var lagt ned da jeg købte huset for år tilbage, og der findes ingen tegninger over hvor det ligger.

Jeg mener bare at når nu man kan se at der går et kabel ned fra husmuren og i jorden, er det dybt debilt at grave med en bobcat ra start af, der var da mere fornuft i at prøve med en spade først, men det er bare mit synspunkt.

Det er ham der ejer firmaet der nægter at betale en klink.

Et lille kuriosum er så at entrepernøren IKKE vil grave ved vejen, da frosten gør at fliserne sprænger, men Stofa manden vil godt. Han mener nemlig ikke at der sker noget.
Hvis han så skal grave, skal der graves 3-4 meter Bunddækkeroser, 3 m indkørsel og det løse op. Incl. fortovsfliser. Det mener han godt kan lade sig gøre selvom der er 10 cm frost i jorden.

Jeg er holdt op med at forstå deres ting og argumenter.

[quote=Miff;95613]Som husejer er det vist din pligt at holde styr på, hvor den slags kabler ligger. Vi havde nemlig heller ikke styr på det, da Poda skulle indhegne vores have, derfor kom de også til at grave antennekablet over. Det skulle vi selvfølgelig betale for, men jeg mener nu ikke, at det kostede mere end max. 400 kr. At hele kablet er mørnet/slidt, mener jeg da ikke kan være dit problem, så skulle det vel alligevel have været skiftet på et tidspunkt, og det er vel antenneforeningens udgift?

Mht. til fiber, så fik vi også lagt det ind sidste vinter, og da ryddede de pænt op efter sig, der hvor de havde gravet op, og de fliser de havde oppe blev pænt lagt på plads og det hele igen.[/quote]NIX alt kabel vandrør og lignende skal det firma som laver gravearbejdet selv sørge for at få kort over.og kablet som er blevet gravet over tilhører jo udbyderen til antenneforeningen (hvor de får signalet fra) og de skal reparere det hen til stikdåsen på huset,derfra og inde i huset er det ens eget ansvar.

Nu står stikdåsen så i vores og naboens skel, og kablet er åbenbart gravet ned et eller andet sted under haven i ca. 90 cm dybde. Efter hvad entrepernøren sagde igår.

Han skulle kun skyde kabel ind i 45 cm. dybde, så hvordan det lige kunne gå galt, ja …

Som sagt er det ved husmuren de har gravet kablet over. Der hvor det kommer op af jorden i en jernkappe og går ind i selve huset.

er der stadig graver hul, det sted kablet er skåret over?

Jeg foerslog ellers de kunne grave i modastte ende af haven, der hvor vand- naturgas- kloak- og telefonkabler løber, for det har jeg en dugfrisk tegning over.
Det syntes de ikke var tiltalende gg

JA et stort et lige udenfor mit soveværelsesvindue.
Lige der hvor der var et blomsterbed, lige indtil de gravede.

OK, jeg må indrømme, at jeg ikke kender reglerne, de sagde bare fra Poda, at vi skulle have skaffet oplysningerne. Men de havde selvfølgelig også skrevet i deres tilbud “Det er en forudsætning, at der hjemtages kabeloplysninger før arbejdets begyndelse.”, og det tilbud havde vi jo accepteret. Senere var der så vist også nogen, der nævnte, at det var vores pligt at vide det.

Så langt er vi enige, såvidt kablet er slidt og man ikke selv har gravet det over, fordi man ikke har checket, hvor det ligger.

og der ligger et knækket kabel? For så er det da bare ud og tage nogle billeder til beviser:ok:

Desværre ikke muligt, for Stofa manden har trukket nyt kabel gennem det plasticrør til fibernettet, selvom det åbenbart ikke er muligt/lovligt iflg. formanden for antenneforeningen.
Jeg har en stor rulle antennekabel liggende og et udækket hul, som nok bliver stående sådan indtil en eller anden vedkender sig regningen.

Jeg har dog bedt antenneformanden sørge for at jeg får fjernet al det kabel som de alligevel ikke vil tilslutte, med mindre jeg betaler, og så skal jeg nok selv dække det hul.
Så kan fibernet være fibernet, og jeg køber en parabol.

jah, synes bare det er ærgeligt at opgive den kamp,for jeg tror nu retten er på din side:ok:

[quote=Miff;95626]OK, jeg må indrømme, at jeg ikke kender reglerne, de sagde bare fra Poda, at vi skulle have skaffet oplysningerne. Men de havde selvfølgelig også skrevet i deres tilbud “Det er en forudsætning, at der hjemtages kabeloplysninger før arbejdets begyndelse.”, og det tilbud havde vi jo accepteret. Senere var der så vist også nogen, der nævnte, at det var vores pligt at vide det.

Så langt er vi enige, såvidt kablet er slidt og man ikke selv har gravet det over, fordi man ikke har checket, hvor det ligger.[/quote]OK i har så lavet en kontrakt hvor det står.så er det jo noget helt andet.

men jeg forstår ikke rigtig hvorfor de graver ved huset når de kan se at der er et kabel:?:? også så dybt når det halve kunne have gjort det.men skyn difg og tag nogel billeder både af kablet og Hullet med de ødelagte blomster,dem skal de erstatte og reetablere igen

Sidder lige nu og er RIGTIG glad for at jeg ikke hoppede med på antenneforeningens internet.
Så havde jeg været død nu.
Intet tv og telefon er til at overleve, men ingen internet forbindelse = død.

Sidste nyt.

Jeg har talt med mit forsikringsselskab idag.
De mener at det er entrepernøren der skal betale for alle skader.
De vil sende en taxator herud, for at besigtige og så vil de ormentlig betale alt i første omgang og så gøre regres overfor skadevolder.
Så nu venter jeg bare på at taxatoren skal ringe om en dag vi kan mødes. :slight_smile:

uhhhh det var lækkert for dig:ok::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::wehu::wehu::wehu::wehu::wehu::wehu:

Sikke noget!

Godt der var godt nyt her til sidst - WEE :smiley: