Grus - hvad er godt?

men med 50 km til nærmeste maxi zoo, så kan det også hurtigt blive til dyrt grus at køre frem og tilbage :slight_smile:

Lige nu afprøver jeg Canada litter fra den lokale planteskole til 80,- for 12 kg … det er billigt og nu ser jeg hvor godt det holder i konkurrence mod det vanlige grus.
Det er mere realistisk at jeg faktisk gider hente et par poser af gangen derfra. For at slæbe ryggen i stykker ved at købe 10 poser af gangen selv og køre efter det til Maxi Zoo på tilbud - det kommer bare ikke til at ske i virkeligheden, selvom det er en god teoretisk billig løsning.

(og EC har ikke såååå mange stjerner herhjemme :ups: men det kan jo blive løsningen, for det kan jeg også hente ret billigt tæt på min massør :tihi: )

Det er rigtigt, men når man nu HAR bil, vil jeg personligt købe et større antal poser - og så kan de jo blive liggende i bilen, til de skal bruges :wink:

Jeg har ikke den store erfaring med Extreme Classic, bl.a. fordi jeg altid har syntes det var for dyrt, men til den pris får det i hvert fald en chance til hjemme hos mig :slight_smile:

Maxizoo plejer da ikke at have Extreme classic… :thinking:

jeg har ikke verdens største bil - og bruger den til mange formål. Der kan ikke ligge 10 poser grus, til jeg kan bruge 10 dage på at tage en pose om dagen…
Så er der ikke plads til det, jeg ellers skal have i bilen :slight_smile:

(der er f.eks. jævnligt en kørestol brokket ind i min lille Up :wink: )

Den fra Canada Litter er udemærket til prisen. Den har jeg haft et par gange og været ok tilfreds

1 Synes om

Det er deres “Månedens Kup”, så det kan være, det er indkøbt til lejligheden :slight_smile:

1 Synes om

Den pris vi har er via en helpalle, som vi er en tre stykker, der har købt sammen hos Gitte. Vil du prøve et par poser kan jeg evt. tage et par med til dig fra når jeg ser Gitte næste gang? :slight_smile:
Det er IMO meget bedre end Extreme Classic :slight_smile:

vi har købt 10 kasser her fragtpris til døren er 49 kr https://www.lavprisdyrehandel.dk/

Men det koster i benzin af have 120-150 kg kattegrus til at ligge i bilen.

Det er jeg klar, men for mit vedkommende (min bil viser konstant nuværende forbrug pr. 100 km) er besparelsen langt større end det ekstra benzinforbrug.

Men det ser ud til at det kun er varianten med babypudder de har :frowning:

Man har et standpunkt til man tager et nyt.

SOm @Skattekat siger så sviner det det en del.
Og når mine katte har valget mellem dette og almindeligt naturler er det helt klart naturleren de bruger.

Siden i vinters har de haft begge dele til rådighed - siden vi flyttede hjem slut januar har de ikke brugt den med fievrgrus en eneste gang - de deles fint om en bakke med naturler - også fra Greenwoods.

1 Synes om

Vi elskede også plantefibre… Men når vi fik ny kat og havde betonit stående, for den kunne vænne sig til plantefibrene stille og roligt, så kunne alle kattene kun bruge den ene bakke.

Så kattene var tydeligvis ikke fans, selvom de pænt brugt bakkerne alligevel. De vandt - det er jo deres toilet :slight_smile:

2 Synes om

Vi fik leveret vores grus i går lige til døren, jeg havde bestilt og betalt for 10 pakker, men de sendt 11 :jubiii:95 kr pr kasse incl fragt til døren

1 Synes om

Jeg bestilte to poser af dette grus den anden dag: https://www.olivers.dk/kat/kattetilbehor/kattesand/kattesand-oliver-s-ultra-white-bentonite … hold nu op, det støver! :s:
Der står ellers at det er 99,9% støvfrit … seriøst??
Jeg håber ikke at kattene kommer til at sætte hvide poteaftryk over det hele, nu hvor de kommer rendende ind fra haven med våde poter …

Jeg har brugt det i nogle år efterhånden, og er ret godt tilfreds. :slight_smile: Men jeg blander der op med Olivers grå betonitgrus, for så støver det mindre og klumper bedre, :slight_smile:

1 Synes om

Når der står 99,9% støvfrit, bør det ikke være nødvendigt at blande det med noget andet, for at mindske støv :gruble:
I den ene bakke er der rent Oliversgrus, i en anden blandede jeg det med det grus jeg ellers har brugt her på det sidste … nu må vi se, hvad jeg synes om det i brug :slight_smile:

1 Synes om

Jeg er endt på Agrosams nye mærke. Absolut med aktivt kul. Den er rigtig god, og kan man finde nogen at dele en halv eller hel palle med har man nogle rigtig fine priser. Med en halvpalle ender vi på 72 kr/pose á 13 kg :slight_smile:

Ja den har jeg også prøvet og var også ret godt tilfreds med den. Den klumper rigtig fint og klumperne er faste :+1:
Jeg kunne godt være med på en deler hvis det er :+1:

Tak :slight_smile: Jeg har dog allerede en deler med nogle EUR folk :slight_smile: