Grus med parfume

Hvorfor putter man det i hos producenten?

Er jeg den eneste, der synes det er lidt irriterende og dumt? Det kan skabe urenlighed, da ikke alle katte synes om det. Jeg kan kun se, at det må være gjort for menneskets næse skyld, men nu sidder jeg altså ikke i bakken og “gør” - selvom jeg er temmelig kattetosset! :tihi:

Mine katte er ligeglade med det, men jeg synes det er lidt en farlig leg at tilsætte dufte til grus. I forvejen beder vi jo kattene om noget, som er imod deres natur ved at stille en lille lukket kasse op med kunstigt materiale.

Ja jeg skulle bare lige have luft :S

MEN bortset fra duften - så vil jeg gerne vise jer dette produkt, som er billigt, drøj i brug og sk…de godt - http://foderengros-viborg.dk/kat/1005-kattesand-luxux-bentonit.html

Tror de har forhandlere i hele DK. De har lavet det selv og det er uden sammenligning det bedste jeg har haft - dog dufter det lidt af roser… grrrr så det skal man lige vide, hvis man vil bruge det

kunne ikke være mere enig.

den eneste gang jeg ved en fejltagelse købte grus med parfume gik min egen allergi fuldstændig amok, den ene af kattene nyste hver gang hun var i nærheden af bakken, og begge kattene nægtede at bruge den bakke.
så det stod ca 24 timer og så røg det hele ud.

men det er et mareridt efterhånden at hitte grus der ikke er tilsat en eller anden duft.

den eneste grund jeg kan se til duften er at så behøves ejerne ikke at rense bakken så tit, den dufter jo altid af blomstereng

Jeg turde heller ikke putte dette i Nanoqs bakke, så han har sin egen - ja han er forkælet Brita :smiley:

Han hader mig når jeg kommer ren ud af badet, og jeg kan se, at han kun bruger den bakke uden parfume.

Hvor er det irriterende. Jeg tror man gør det for ejerens skyld, men egentlig var jeg helst fri :smiley:

de store mærker har efterhånden lanceret parfumefri- netop fordi folk efterylset det. Både everclean,extreme classic og golden grey fås i hvert fald uden :slight_smile:

Vi bruger AK eller VanCat, der er nu ikke tilsat nogen duft.

Synes også det er frygteligt, kun en ting er værre end lugten af kattelort og det er lugten af kattelort blandet med lugten af syntetisk tropisk “duft” eller hvad de ellers finder på :smiley:
Det er meget bedre bare at fjerne det som lugter i stedet for at prøve at camouflere stanken med en anden stank, en ren kattebakke lugter jo ikke…

Mine katte må være mærkelige… For putter jeg grus i uden babypuder duft, ja så nægter de at bruge bakken.
Så her er det både for min og for kattenes skyld at jeg køber med babypuder duft…
Det er dog den eneste duft jeg vil have i kattegruset, alle de andre de finder på, må de gerne holde for sig selv :slight_smile:

Jeg har næsten lige prøvet AK med duft…jeg var ikke tilfreds med kvaliteten.

Så prøvede jeg AK uden duft…py for den lede, hvor det stank af hengemt loftrum eller våd kælder…selv ved en helt ren bakke.

Nu er jeg så tilbage på GGM …det er godt sand og den tilsatte duft generer hverken mig eller kattene…så nu er alle glade igen :smiley:

Jeg bruger Extreme Classic med lavendelduft.

Mine katte bruger det hjertens gerne, og duften genere ingen af dem, så ja det er af rent egoistiske årsager jeg har valgt at bruge den med lavendel frem for deres duftfri udgave (jeg kunne aldrig drømme om at bruge den med babypudder - det rer en duft jeg ikke kan fordrage)

jeg får allergi og mine katte får løbenæser og våde øjne af EC med pudder (duft)… så ud til højre med det

jeg er lige skiftet til Vancat… blev overrumplet af en sælger på sidste udstilling og da jeg havde været rundt til diverse referenter der var på udstillingen købte jeg en sending… som jeg nu er ved at blande stille og roligt i det grus der allerede er der… ec UDEN duft

og allerede nu - bare 14 dage inde… er min grusmængde nedsat med omkring en trediedel…

hvis der er nogen der mener EC er drøj i brug - så er det intet mod vancat… og det lugter jo ens… selv om det pt er 50-50 med EC - så har jeg ikke måttet hælde nyt i siden sidste søndag og der er mindst et par dage til det er nødvendigt…

normalt er det hver 5 dag med EC

Jeps jeg har sjovt nok to der nyser nu - kan være det. Hvor køber man Vancat?

Jeg er også gået helt over til Vancat som jeg blev præsenteret for til Brædstrup udstillingen - det er virkelig drøjt :slight_smile: Jeg har købt en halv palle hos Agrosam

På udstillingerne el. her http://www.agrosam.dk/index.php

Hvad koster det? Synes ikke jeg kan se det på siden

det er en del billigere end ec… jeg tror nok det var 76 kr pr pose… og billigere jo mere du køber… og der er 15 kg i en pose

På udstillinger koster enkelt-poser af vancat 90kr mener jeg