GSD IV test

Sidder her og roder lidt med de der GSD IV test. Skal jo have det ordnet, men det haster ikke mere end det jager, da jeg ikk har killinger på vej, men de skal jo tages.
Jeg fandt denne hjemmeside : http://www.langfordvets.co.uk/lab_pcr_gsd4.htm

Snakkede med en anden opdrætter om disse her, og opdrætteren snakkede om certifikat eller noget i den stil.
Jeg vil da mene at testresultat fra Langford skulle være gode nok eller er det noget jeg har misforstået ?

[QUOTE=Moster´s;826821]Snakkede med en anden opdrætter om disse her, og opdrætteren snakkede om certifikat eller noget i den stil.
Jeg vil da mene at testresultat fra Langford skulle være gode nok eller er det noget jeg har misforstået ?[/QUOTE]

Som jeg har forstået det, vil testresultatet netop fungere som et “certifikat”, så det er bare et spørgsmål om ord.

Langford er en højt anerkendt læreanstalt, og der ville jeg med sindsro lægge mine penge. Klippet fra JYRAKs hjemmeside, vedr. nye registreringsregler:

Vil du hellere lægge dine penge på et laboratorie, der er tilknyttet en højere læreanstalt og dermed på den lange bane støtte forskning, kan vi varmt anbefale Langford i England, som er en del af Bristol Universitet. Her skal du være opmærksom på at der skal en ekstra attest med i kuverten der beskriver indholdet som DNA - attesten findes nederst på hjemmesiden der linkes til. Du finder den lige under Submissions from EU countries, Norway and Switzerland.

Linket følger vist ikke med når jeg paster, så det er her:http://www.langfordvets.co.uk/laboratory_owners.htm
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;826864]Langford er en højt anerkendt læreanstalt, og der ville jeg med sindsro lægge mine penge. Klippet fra JYRAKs hjemmeside, vedr. nye registreringsregler:

Vil du hellere lægge dine penge på et laboratorie, der er tilknyttet en højere læreanstalt og dermed på den lange bane støtte forskning, kan vi varmt anbefale Langford i England, som er en del af Bristol Universitet. Her skal du være opmærksom på at der skal en ekstra attest med i kuverten der beskriver indholdet som DNA - attesten findes nederst på hjemmesiden der linkes til. Du finder den lige under Submissions from EU countries, Norway and Switzerland.

Linket følger vist ikke med når jeg paster, så det er her:http://www.langfordvets.co.uk/laboratory_owners.htm
VH
Susanne[/QUOTE]

Denne får du med når du bestiller børsterne.
Breed ? er det kattens stamnavn eller mit ?
DOB ? hvad er dette ?? Date of born ??
På børsterne står der
Name
D.O.B
Sample ( ved ikke hvad det er)
Date: er vel den dag man tager testen
HPL No: Aner ikke hvad det er
Ward: ??

[QUOTE=Moster´s;827027]Denne får du med når du bestiller børsterne.
Breed ? er det kattens stamnavn eller mit ?
DOB ? hvad er dette ?? Date of born ??
På børsterne står der
Name
D.O.B
Sample ( ved ikke hvad det er)
Date: er vel den dag man tager testen
HPL No: Aner ikke hvad det er
Ward: ??[/QUOTE]

Breed betyder race
DOB betyder ganske rigtigt fødselsdato
Sample betyder prøve
Ward betyder afdeling
HPL no. ved jeg ikke - men skriv og spørg :slight_smile: (medmindre selvfølgelig, der sidder nogle kloge hoveder herinde, der kan svaret :))

Lidt spøjst.
Jeg har 5 katte der skal testes, og listen er kun på 4, så jeg må sætte en elastik omkring dem, sammen med papir, så jeg er sikker på de ikke blander dem sammen.
Man skal kontakte dem for overførsel af betaling, jeg går ud fra at det er iban nummer man skal have.

Så langt så godt. Det er ikke sådan når man ikke rigtig fatter hvad der står. Længe leve google translate, den går bare ikke når man skal skrive til dem, men jeg håber de fatter hvad jeg mener.

Hold da helt op, skal alle de papirer der er linket til sættes udenpå pakken med swabs?

Det er i hvert fald vigtigt at DEFRA import og deklarationen er med, for England har andre regler end vi er vante til når det gælder indførsel af diverse vævsprøver. Det er faktisk bare 2 ark papir ekstra, de er i det store hele udfyldt på forhånd.
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;827066]Det er i hvert fald vigtigt at DEFRA import og deklarationen er med, for England har andre regler end vi er vante til når det gælder indførsel af diverse vævsprøver. Det er faktisk bare 2 ark papir ekstra, de er i det store hele udfyldt på forhånd.
VH
Susanne[/QUOTE]

man skal også have en Breed Society Promotional Code
arggg det er skutte nemt :surrender:
Susanne det kan være jeg skal have dig til at hjælpe med noget af det.
Engelsk på skrift er noget hø for mig, jeg kan godt nogenlunde forstå når der tales, meeen skrift og når jeg selv skal skrive det hmmmm :besvimer:
deklartionen skal også udfyldes men hvor meget.
De har sendt en seddel med da jeg fik de rør, hvor dyrlægen skal underskrive, det er vel ikke nødvendigt eller ?

[QUOTE=Moster´s;827233]man skal også have en Breed Society Promotional Code
[/QUOTE]

Nej, det skal du ikke - men de giver faktisk rabat til f.eks. specialklubbers medlemmer. Det kræver dog, at specialklubben har kontaktet Langford og ansøgt om denne rabat til deres medlemmer :slight_smile:

[QUOTE=Moster´s;827233]man skal også have en Breed Society Promotional Code
arggg det er skutte nemt :surrender:
Susanne det kan være jeg skal have dig til at hjælpe med noget af det.
Engelsk på skrift er noget hø for mig, jeg kan godt nogenlunde forstå når der tales, meeen skrift og når jeg selv skal skrive det hmmmm :besvimer:
deklartionen skal også udfyldes men hvor meget.
De har sendt en seddel med da jeg fik de rør, hvor dyrlægen skal underskrive, det er vel ikke nødvendigt eller ?[/QUOTE]
Kan du ikke prøve at maile det til mig? Jeg tester jo ikke for GSD V, så jeg handler normalt ikke selv på Langford, men jeg ville rigtigt gerne se det hele, så er det lettere at svare - også når de næste spørger :slight_smile: Jeg er jo altid en stor fortaler for at man bruger uni laboratorierne, når muligheden er der, og Langford har et fremragende ry.
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;827247]Kan du ikke prøve at maile det til mig? Jeg tester jo ikke for GSD V, så jeg handler normalt ikke selv på Langford, men jeg ville rigtigt gerne se det hele, så er det lettere at svare - også når de næste spørger :slight_smile: Jeg er jo altid en stor fortaler for at man bruger uni laboratorierne, når muligheden er der, og Langford har et fremragende ry.
VH
Susanne[/QUOTE]

Prøvede at ringe til dig, men uden held for svar :S

[QUOTE=Susanne W;827247]Kan du ikke prøve at maile det til mig? Jeg tester jo ikke for GSD V, så jeg handler normalt ikke selv på Langford, men jeg ville rigtigt gerne se det hele, så er det lettere at svare - også når de næste spørger :slight_smile: Jeg er jo altid en stor fortaler for at man bruger uni laboratorierne, når muligheden er der, og Langford har et fremragende ry.
VH
Susanne[/QUOTE]

Det du har set på hjemmesiden er det samme som jeg har. Har dog bestilt de rør (vatpinde) og har fået dem. Der er to sedler med, den ene som du kan se på hjemmesiden og én hvor det er dyrlægen der skal udfylde, hvis de kommer igennem dem.