Gulvlægning

Min stue trænger SÅ meget til et nyt gulv … der ligger stadig det billige gulvtæppe der blev lagt inden jeg flyttede ind for 12 år siden, det er ikke bare slidt, men ulækkert og gemmer på forskellige kropvæsker fra både firbenede personligheder, små mennesker :surrender: … og kaffesjatter :ups:
Jeg har lige installeret en app på telefonen - Shouter - hvor man kan oprette opgaver, i håbet om at nogen byder ind … men man skal selv lægge ud med den pris man vil give og jeg aner ikke hvad sådan noget bør koste.
Så hvis nogen ligger inde med en viden om hvad det skal koste, at lægge ca. 18m2 gulv i et gammelt pivskævt hus … hit me :donk:
Jeg vil helst have lagt et klikgulv, så det er pris for sådan noget arbejde jeg er ude efter … men jeg skal bare af med gulvtæppet og få noget jeg kan vaske :surrender:

5 Synes om

Har du mange radiator rør og andre underlige vinkler og dimser op af gulvet?

2 Synes om

En hurtig søgning siger fra 100 kr. pr. m2 og opefter - men prøv at taste opgaven ind på handyhand.dk…

3 Synes om

Der er ingen rør, de er oppe på væggen … det er et retangulært rum, men man kan ikke regne med at det er 100% i vinkel :roll_eyes:

2 Synes om

Det mener jeg faktisk jeg gjorde for et par år siden … og fik et overslag på 7-8000 kr. :surrender:

1 Synes om

Så er den på ingen måde svær (hvilket du også kan sælge den på den…)

Tror det vil tage 3-4 timer

4 Synes om

Men er det så med at de tømmer og rydder op…

Det er noget andet hvis man beder om en pris på et helt tomt rum og hvor du har smidt gulvtæppet ud så der intet er i rummet

3 Synes om

Deres prisberegner siger 4500,- men der ligger et par eksempler på tilsvarende opgaver, til hhv. 1800 og 3500…

5 Synes om

Det kom en tømrer og lagde gulv på mit soveværelse, mener faktisk han var her i 4-5 timer og soveværelset er vel ml. 8-10m2 :gruble:

Jeg ville sørge for at få tømt rummet inden (selv om jeg ikke aner, hvad jeg skulle gøre af tingene :surrender: ) :ok:
Måske jeg skulle ringe til folk der gør sådan noget hver dag og høre deres pris …

2 Synes om

Jeg fik lavet en opgave af en fra handyhand for nogle år siden og var faktisk ret chokeret over, at mange af dem tager samme timepris som en faglært håndværker.

Efterfølgende har jeg kigget på Hyr en handyman | Kontakt en professionel fra Mand&bil der koster ca. det halve i timen :slight_smile: Det kunne dog godt se ud som om gulvlægning ikke er noget, de påtager sig - men man kan jo altid spørge :slight_smile:

3 Synes om

Deres prisregner på den nøjagtige adresse … :blegne:

2 Synes om

Jeg ku’ så ikke taste adresse ind der hvor jeg søgte - men var i øvrigt ikke klar over at du bor i et højkonjunktur-område… :sunglasses:

Eksemplerne:

3 Synes om

Du har jo ellers været her … :huh:

3 Synes om

Vinyl gulv?
De kan fås med mønster, der ligner træ hvis man vil have det. Men få professionel til det - det skal skæres rigtigt til/fuger skal laves ordenligt. Og så få god kvalitet/ikke for tyndt. Noget skarpt kan godt hakke hul i… Man kan være heldig at finde noget godt på tilbud. Jeg har det i begge de annexer der var hankattehuse - og det er nemt at gøre rent.

3 Synes om

Og det mener du så har været med til at skrue priserne op…? :smirk:

4 Synes om

Nah, jeg troede du kunne regne det ud …

Netop… :sunglasses:

Bortset fra adressen, ku’ eksemplet fra Østerbro da godt lyde sammenligneligt - der er i hvert fald mange gamle, skæve lejligheder derinde, incl. de 2 jeg har boet i…?

3 Synes om

Tak for jeres input … jeg tygger lidt på de forskellige muligheder :ok:

1 Synes om

Jeg har sendt forespørgsel til en der kommer fra Slagelse … han har klikgulv med på sin liste :ok:
Spændende …

8 Synes om

Fedt! Og hvis han kommer fra Slagelse, er kørslen også til at overskue :smiley: Jeg :kryds: for, at han siger ja og giver dig et fornuftigt bud.

4 Synes om