Gunnar på kur!

Efter 2 udstillinger med tydelige kommentarer fra dommerene om Gunnars kampvægt, er det nu alvor med hans kur.
Han er simpelthen alt for tyk. Desværre er han ikke synderligt tændt på at slanke sig frivilligt, så vi må i gang med tvang -kaisålæredet .
Her er det så, jeg er lidt idéforladt - jo jo jeg ved godt det er såre simpelt: forbrænd mere end du indtager. Problemet er bare at Gunnar ikke forbrænder, men gladeligt indtager… Han er frygtelig doven og magelig!!!
Han er den enste i flokken der har et vægtproblem, derfor synes jeg også det er lidt svært:
At sætte flokken på light kost, vil de andre så ikke bare tabe sig også?
At portionsfodre, synes det er besværligt, for så skal de jo spise på samme tid alle sammen, men det er en mulighed.
At motionere, hvad kan få en doven hankastrat op af sofaen? Da birden er mere end død, og Ann er pt sygemeldt. Har overvejet en laserpointer, men tror faktisk Fætter-Dumle vil blive skroller, for han jager absolut alt… Jeg tror ikke han kan rumme at jage en prik, han aldrig fanger…
Gunnar kan ellers godt lide at jage i haven - men på “Garfield manér”: Sidder tungt på bagdelen, kigger intenst ned i græsset og sætter så en pote oven på dét, som nu måtte bevæge sig dernede - det kan f.eks være en mariehøne…:øhmm:
Har overvejet lidt at købe en sele og simpelthen gå tur med ham, men vil jo heller ikke friste ham til at søge livet på den anden side af hegnet - vi har allerede én Houdinni…

Og hvad vejer Gunnar så? Vi ved det faktisk ikke… men mit bud er omkring 6 kg! - klart i overkanten for en 1 år gammel burmeser…

Gode idéer modtages gerne!!!

Ja, hvis du har ret i hans vægt - og det er mere fedt end muskler - så skal han nok gerne tabe omkring 1 kg for at være smækker-lækker :smiley:

Min egen største skræk fodermæssigt vil også være at skulle fodre i hold, for gud hvor må det være besværligt -surrender-surrender

Ikke overraskende vil jeg anbefale dig at sætte ham og resten af flokken over på så meget vådfoder, du kan få i dem tilsat tørfoder uden korn. Mange katte har tabt sig rigtig fint på den diæt og de, der ikke behøver tabe sig, vil holde vægten :slight_smile:

Og derudover er det let at administrere for alle parter :thumbup::thumbup:

Vådfoder og råt, vådfoder og råt, vådfoder og råt …og så lige lidt mere af det.

Så meget som muligt af tørfoderet erstattes af vådfoder og råt foder.

Det regulerer kattens vægt meget bedre fordi den kan indtage større mængde uden at få tilsvarende større mængde næring.
Fordi der er stort væskeindhold.
Og den øgede væskemængde vil også minimere risikoen for at få dårlige nyrer, dannelse af urinkrystaller, og være meget bedre for kattenes tænder/tandkød