Gyser film: hvilke gjorde størst indtryk på jer

Sad lige og så gyseren " The happining"(psykologisk gyser) igen og sad ligesom sidst med gåsehud over det hele. Mon det kunne ske i virkeligheden The Happening (2008) - IMDb :thumbup::blegne:

Af andre kan jeg anbefale “the others” (psykologisk gyser)
The Others (2001) - IMDb Den her er også pænt skummel.

2 klassiske forbandelse film:
The grudge (Japansk splatter/psykisk gys)
Der Fluch - The Grudge (2004) - IMDb Se ikke denne før sengetid :ups:
Ringu (Japansk splatter/Psykisk gys)
Ring - Das Original (1998) - IMDb Er vigtigt at se originalen og ikke den amerikanske remake der hedder The ring. Den her skal man heller ikke se før tv :tihi:

Til den sjove gyser aften kan se gamle gyser komedier Evil dead og efterfølgeren Army of Darkness varmt anbefales de er så dårlig lavet og med så syg humor man ligger flad af grin :rock:

Hvilke kan i anbefale mig af se nye såvel som gamle kan jo let ske jeg har overset en gammel men fed gyser. Må gerne være sort humor gys/splat eller alm splat men har en forkærlighed for de psykologiske gysere

Nu er jeg ikke til gyserfilm, ja jeg er en kylling drømmer om det om natten flere måneder efter hihi.
Men en så jeg dog i biffen i 80erne, den hed på dansk: I en kælder sort som kul…
PUHA den var skræmmende dengang…!!

Jeg er ikke til gysere egentlig, men har da set et par stykker. The happening vil jeg nu ikke betegne som en gyser. Jeg syntes den var ufrivillig morsom :tihi:
Jeg har også set The Ring, og jeg kommer aldrig til at se nummer to. Den var virkelig scary.

IT var også skræmmende, men jeg kunne faktisk godt li’ den alligevel. Nok fordi det er en Stephen King. Derimod nægter jeg at se flere Saw film. Det var rigeligt at se den første :blegne:

The ring var den første gyser jeg så, og syntes den var vildt skræmmende, så den 2-3 gange for syntes ikke man fik alt med første gang:)
Synes 2’ern var mega skræmmende!

Der ud over, synes jeg den sjette sans er skræmmende, ja, selv den dag i dag betegner jeg den som en gyser :slight_smile:

Min favorit må være paranormal activity… ihvertfald 1ern, det er sådan noget der sætter mine tanker igang!.. Hader sådan noget som ligner, minder om noget som kunne ske Irl.

Den første gyser jeg så var vidst nok “The Haunting
Den er rigtig god, og så glemmer jeg aldrig at min daværende kæreste blev så bange at han sprang op på skødet af mig :slight_smile:

Og så er “The Mist” og “1408” også to film jeg bare elsker at se

Derudover kan jeg også godt lide “Paranormal Activity 1+2” Synes faktisk de er lavet godt, og virkelighedstro hvis man er overtroisk…

Hvis du skal se en sjov gyser skal du da se den med Eddie Murphy, “The Haunted Mansion

Gad vide… hvad hedder egentlig den gyser, med huset som bliver ved med at gen opbygge sig?..

Den elskede jeg, selv om jeg synes den var vildt uhyggelig, ved scary movie har lavet parodi på den:)

Tror faktisk det er the Haunting:D

Hm tjah… gysere gør åbenbart ikke meget indtryk mere :wink: For de tre der falder mig ind er gamle eller halvgamle :gruble:
Men okay:
The Shining
Rosemary’s Baby
Silence of the Lambs (Ondskabens øjne)

Jeg har faktisk “The Others” - købte den, fordi den lød spændende. Men… den gik altså aldrig rigtig ind :øhmm:
Jeg ved ikke, jeg har tænkt på at mine mange år som nattevagt har fjernet gyset fra mørke rum og gange osv. Jeg kan huske at vi var 4 nattevagter der gik ind og så “Nattevagten” i sin tid. Og den virkede bare SLET ikke, for mørke gange, klokken der ringer fra 6-timers rummet og døde mennekser på bårer - tjah, det var så slet ikke uhyggeligt for os :wink:

Jo - der var et par afsnit af X-Files der var stanguhyggelige… ehm… - Unruhe, Squeeze, Irresistible og Milagro - og Darkness Falls, om naturens natlige hævn over folk, der fælder tusind år gamle træer i en nationalpark i Washington (staten, ikke byen). Den sidste kunne jeg godt li’ pga. dens barske morale. Don’t mess with Mother Nature…
http://www.clipmass.com/movie/the-x-files-season-1-episode-20-darkness-falls-ซับไทย---116375739682700

Mine voksne sønner får mig altid lokket til at se alt muligt underligt som fx Saw filmene, The ring 1 og 2…men jeg bliver nu aldrig skræmt. Hvilket nok er heldigt.

Men en film der gjorde stort indtryk på mig var Submarino, den sad længe i mig. Jeg kender bare de personer så godt og alle de skæbner. At se dem alle sammen samlet på film gav mig altså stof til eftertanke, følte det var en stor del af min hverdag, som på en eller anden måde kunne betragtes lidt udefra. Jeg tænker på de sager omkring selvmord, omsorgssvigtede børn, drab, vuggedød mm. Filmen var så realistisk. Meget underlig følelse. Lidt som at genkende nogle sager man har stået med, og så få et indblik i deres liv…ok, svært at forklare. Men jeg sad faktisk fuldstændig paf da filmen var slut (og de andre var faldet i søvn!):smiley:

Sjældent man finder en film der rammer.

AnnR altså, nu sidder jeg og kan lugte/dufte pine træer … og skal nok lige se det afsnit inden sengetid.

Jeg har da en : Dance og the vampires
Ikke at jeg bliver bange af at se den, men kæft den er goooo :thumbup::thumbup:

The grudge og the ring begge de japanske udgaver som er de bedste og som jeg får myrekryb af og hvor jeg skal ligge med min dyne , så jeg lige kan hive den op over hovedet :slight_smile:

The Shining står for mig som den mest uhyggelige film lavet nogensinde:blegne:

[QUOTE=Dorte Birkedal;590469]AnnR altså, nu sidder jeg og kan lugte/dufte pine træer … og skal nok lige se det afsnit inden sengetid.

Jeg har da en : Dance og the vampires
Ikke at jeg bliver bange af at se den, men kæft den er goooo :thumbup::thumbup:[/QUOTE]

Lad nu væ’r med at drømme om selvlysende morderiske insekter, ikke? :slem: Og det afsnit er filmet on location, X-Files blev optaget i omegnen af Vancouver, så den er go’ nok Dorte :ok:

Ha, Dance of the Vampires burde jeg faktisk se en dag - når man nu har en kat det er opkaldt efter hovedrollen :slight_smile: Det er vist også en kult-klassiker. Polanski, ikke?

skal efterhånden en del til at skræmme mig- boede sammen med en fan og er nu selv fan.

for mig er saw ikke gys men splat- og super fedt udtænkt. lissom house of a 1000 corpses og efterfølgeren devils rejects.
af gys komdie er zombieland fantastisk- woody harrelson tæver zombie med banjo siger det lissom. det samme med fra dvask til doven (dusk till dawn) baren the titty twister. en menneske torso som bas…

en som skræmte mig for en del år siden er event horizon. for det første stykke tid ser man kun de grimme ting i korte klip. man tænker : det var forhåbentlig ikke det jeg så ? 1-2 sek varighed.

30 days of nigth så jeg først for nylig. ikke specielt uhyggelig som sådan - men super fed. snestorm i alaska og vampyrer.

boogey man er bestemt glimrende for folk som ikke er så hårdhudede.
og pulse som jeg så for nylig var faktisk også rigtig fed. om virale videoer, sjæle som ønsker liv igen og netværk.

for et odt grin kn jeg anbefale trick og treat. gammel gyser om afdød rock stjerne der får liv igen, og gene simmons fra kiss som rock hadende preacher på tv.

kan man lide resident evil filmene (gys/action/lidt snasket) med milla jockovich ( anbefales generelt til alle - gode film- tror jeg også at 28 days hhv. 28 weeks later falder i smag. med ham den magre fra full monty/det bare mænd. og zombie virus.

Jeg kigger lige med her :slight_smile: Elsker gysere - Specielt psykologiske gyser/thriller :slight_smile:
Jeg har mange jeg sys er rigtig gode.
For nyligt har mine ynglings været Halloween 1-2 instrueret af Rob Zombie.
Ellers så kan jeg se Den 6. sans, silence of the lambs, The fourth kind, From Hell og mange flere igen og igen :smiley:

Den første gyser film, som jeg kan huske, at jeg har set var Cujo og jeg var ikke ret gammel. Måske omkring de 8-10 år. Lad det være sagt at jeg ikke var særlig vild med Sankt Bernhards hunde derefter, hehe…

Jeg er enig med Kira i at Saw, Zombieland osv ikke er gyserfilm som sådan, men det er stadig fantastiske film, som jeg mener bør ses. Dog er der ved at være kogt lige lovlig meget suppe på Saw filmene og de sidste par stykker har skuffet mig gevaldigt. Især den sidste Saw VII (3D) var tæt på at være spild af min tid. Men nu kommer der forhåbentlig heller ikke flere.

30 Days of Night… “God? … No God!” … Arh det giver mig dejligt gåsehud bare af at tænke på det citat. Og lyst til at se den igen snart. Det er et par år siden sidst.

Uhmm… Men hvilken gyserfilm der gjorde størst indtryk på mig? Så må vi nok ud i en film, som jeg ikke som sådan anser som værende en gyserfilm, mens nogle andre nok vil…

I Am Legend fra 2007 med Will Smith.

Selve filmen er ikke sindsrivende god og et par dumme fejl i den ødelægger den lidt for mig. Men selve historien i filmen synes jeg er fin. Man finder en kur for kræft. Eller det troede man. Kræften forsvandt men efter noget tid bliver man så til blodhungrende zombier i stedet. Nogle få mennesker er immune og en af disse, som tror, han er alene i verden sammen med sin schæferhund, er en læge i militæret, som forsøger at finde en kur.
Overdrevet historie men giver en god pointe om, at der kan ske grælle ting, hvis man leger lidt for meget med medicin.

Ellers synes jeg, at det er ret småt med gyserfilm, som direkte har gjort indtryk på mig. I hvert fald som ligger lige først for i erindringen.

[QUOTE=Ann R;590490]Lad nu væ’r med at drømme om selvlysende morderiske insekter, ikke? :slem: Og det afsnit er filmet on location, X-Files blev optaget i omegnen af Vancouver, så den er go’ nok Dorte :ok:

Ha, Dance of the Vampires burde jeg faktisk se en dag - når man nu har en kat det er opkaldt efter hovedrollen :slight_smile: Det er vist også en kult-klassiker. Polanski, ikke?[/QUOTE]

Jo det er Polanski, og han spiller selv med … og jeg kan vist godt uden at røbe for meget sige at overdrivelse fremmer forståelsen :stuck_out_tongue:

Og jeg drømte ikke om selvlysende insekter :tihi:

Jeg er ikke så meget til gysere, skal jo kunne sove om natten :slight_smile:

Af dem jeg har set er det IT, Ondskabensøjne og Storm of the Century der har gjort størst indtryk. Og den anden dag så jeg The new Daughter og der var jeg da lige ved at lave i bukserne et par gange :slight_smile:

Har du læst bogen?
Jeg læste bogen inden jeg så filmen og bogen er fænomenal for genren! Den bygger op, og bygger op og bygger op i en uendelighed, så man, for det første, ikke kan lægge den fra sig og for det andet, skaber det en helt unik stemning.

Da jeg efterfølgende så filmen, blev jeg bare så skuffet! Den indeholder max. 1/10 af historien og i forhold til bogen, er der ikke meget gys i den.

Jeg kunne før jeg så The Evil dead godr se gys og splat… men efter den, så var det slut, jeg synes ikke den var særlig uhyggelig at se, men de drømme den gav mig fler gange, gjorde at jeg ikke i se sådanne film…

Hånden på vuggen har osse gjort et dybt indtryk på mig…

Men nu e nok en bred er de jo nok en bred uenighed, om hvad der er uhyggeligt…

nu lader jeg mig normalt ikke skræmme, men the thirteen ghost syntes jeg godtnok var meget meget spooky og det er så absolut ikke en man skal se alene en mørk aften. selvom jeg har set den en del gange er den stadig lige skræmmende