[QUOTE=Maria-Amalie;590907]
Den film der nok gjorde mest indtryk er The Hills Have Eyes, og den skal jeg aldrig nogen siden se igen… Der er en modbydelig voldtægts scene i, som jeg blev fysisk dårlig af at se… Selvom det er en del år siden jeg så den, kan jeg stadig tydeligt huske den scene [/QUOTE]
Uh - ja, den har jeg også set. Det er en grim scene
uh havde hlt glemt the hills have eyes. den er rigtig dejlig ulækker. og 2’eren er faktisk også udemærket.
en lille sjov ting : de misdannede fostre i introen er ikke strålings børn men thaladomid børn.
til jer der ikke har læst the shining/ ondskabens hotel- gør det. det er en af de få king bøger som har givet mig creepers- og har en næsten komplet samling. der så mange lag og overvejelser i hans bøger som mange ikke kender, og de der afviser det som dumme splatterbøger har ofte ikk læst mere end en eller 2.
det samme gælder novellen 1408 - filmen er bar lidt sær, men novellen er ret fed. det samme gælder tågen. beskrivelsen af den skøre ms. carmody der nærmest blver sekt leder i det indespærrede supermarked er super.
De nyere bøger er mere fredelige og handler mere om folks egen monstre og er noget fortænkte/filosofiske. hans ulykke påvirkede ham meget er mit indtryk.
en anden der er dejlig ulækker er cabin fever. unge på hyttetur og kødædende virus. ben barbering i badet bliver noget snasket… og scenen med fyren der skyller sin p… i moutwash efter et blæs fra en pige som er smittet er extremt sjov.
[QUOTE=kira v;591155]til jer der ikke har læst the shining/ ondskabens hotel- gør det. det er en af de få king bøger som har givet mig creepers- og har en næsten komplet samling. der så mange lag og overvejelser i hans bøger som mange ikke kender, og de der afviser det som dumme splatterbøger har ofte ikk læst mere end en eller 2.
De nyere bøger er mere fredelige og handler mere om folks egen monstre og er noget fortænkte/filosofiske. hans ulykke påvirkede ham meget er mit indtryk.
[/QUOTE]
Jeg er meget enig med dig.
Der er kæmpe forskel på hans tidligere og senere bøger.
Ondskabens Hotel er, som nævnt, en af mine favoriter, en anden er Dyrekirkegården - og her skal det nævnes at jeg da jeg læste den havde jeg en kat magen til den, der er på omslaget En tredje favorit er Salems Lot. I de to sidste tilfælde er filmene helt ligemeget…
Der skal en del til at bøger kan skræmme mig, men da jeg læste de tre bøger, var jeg flere gange ved at tisse i bukserne
Stephen King er genial So to speak. Tror jeg har samtlige af hans bøger, jeg elsker dem simpelthen…
Filmen Desperation er også god. Har dog ikke fået læst bogen endnu, men har læst regulatorerne som foregår i parralet univers.
Dyrekirkegården som også nævnes er rigtig god, dog lidt skræmmende, synes jeg. Filmen er en gang omvandrende crap…
Jeg kan anbefale novellesamlingen “Ikke efter midnat” af Daphne Du Maurier. Det er der “Fuglene” kommer fra og også novellen, der ligger bag filmen “Rødt Chok”, hvis nogen kan huske den… den var også seriøst uhyggelig. http://www.e17.dk/bog/DBB0022446&dtb=0
Helt enig… Scenen er så modbydelig at som sagt blev fysisk dårlig af at se den… Også er det ikke en god gyser for mig… Jeg elsker gys og gru, og kan godt lide at blive forskrækket i løbet af en film, men den scene gik langt over min grænse til hvad der er acceptablet… Den er så vidt jeg ved forbudt for børn under 15 år, men synes helt sikkert også der burde stå en advarsel bagpå omkring den scene…
Jeg er en stor fan af Gyserfilm, og det har jeg altid været:thumbup:
Men desværre skal der meget til og skræmme mig:
The hills have eyes og silent hill er super gode…
The texas chain massacre er også gode, selvom de jo nok ligger mere ovre i splatter genren
The Haunting in connecticut, DEN er god…
Og der er garanteret en masse andre, men kan ikke huske navnene på dem.
De dårlige:
Paranormal activity 1+2… Okay de er nogenlunde, men slutningen i nr 2 passer ikke med nr 1 som den skulle…
Mad House… Hm tja… også mere i splatter, men den er altså heller ikke toppen
Scream filmene :høhø: come on, Siger sig selv.
^ Jeg har set den. Ikke noget at råbe “hurra” for efter min mening.
Desværre har jeg svært ved at blive skræmt af gyserfilm (og elsker at se dem), så er altid på udkig efter nye film som kan skræmme lidt. Tror jeg vil holde øje med tråden, det kan jo være der dukker nogle film op jeg endnu ikke har set.